Gdy nie masz pieniędzy na siłownię: Jak trenować (prawie) za darmo?

22 Kwietnia 2017

Dbanie o kondycję fizyczną nie wymaga wydawania majątku na sprzęt czy karnety do siłowni i klubów fitness.

tani trening

Nie ulega wątpliwości, że aktywność fizyczna jest potrzebna w każdym wieku, zarówno dla szczupłej sylwetki, jak i zdrowia. Dzięki niej poprawimy ogólną kondycję oraz samopoczucie, uwalniając się od stresów czy stanów lękowych. Regularne treningi pozytywnie wpływają na funkcjonowanie całego organizmu – krążenie krwi, pracę serca, płuc, mięśni kończyn dolnych i obręczy biodrowej. Obniżają poziom złego cholesterolu, a także zapobiegają rozwojowi osteoporozy, z którą zmagają się zwłaszcza kobiety po menopauzie. Badania naukowe wykazały, że osoby uprawiające sport są znacznie mniej narażone na udar, cukrzycę, nadciśnienie, a nawet niektóre nowotwory, demencję czy chorobę Alzheimera.

Wiele osób zniechęcają jednak potencjalne koszty treningów, zwłaszcza przeprowadzanych pod okiem specjalistów z coraz liczniejszych siłowni czy klubów fitness. Także regularne wizyty na basenie, korcie tenisowym albo sali do squasha wymagają sporych nakładów finansowych.

Przeczytaj także: 5 przykazań udanego treningu

Na szczęście o aktywność fizyczną można zadbać również bez wydawania majątku. Zacznijmy od zwykłych spacerów. Już codzienny półgodzinny marsz pomoże zrzucić zbędne kilogramy, uchroni mózg przed przyszłymi problemami z pamięcią, a nawet znacząco obniży ryzyko chorób układu krążenia czy cukrzycy.

Dzięki spacerom wzmocnimy układ kostny, uregulujemy przemianę materii, a także znacząco usprawnimy nogi, co m.in. zmniejszy podatność na żylaki. Zmaga się z nimi blisko 8 milionów Polek. „Wężykowate” zgrubienia na nogach to konsekwencja uszkodzenia delikatnych zastawek żylnych. Przyczyną problemu mogą być uwarunkowania genetyczne, zmiany hormonalne, ale również niewłaściwy styl życia, czyli po prostu brak ruchu.

Spacer to bez wątpienia najtańsza forma aktywności fizycznej, ponieważ nie wymaga żadnych nakładów finansowych. Potrzebujemy tylko wygodnych butów, ale są nam potrzebne także na co dzień, dlatego nie musimy kupować specjalnego obuwia.

Trochę więcej będzie kosztować zaawansowana forma spacerów, czyli nordic walking, wymyślona w latach 20. XX wieku przez Finów. Na początku był to po prostu całoroczny trening dla biegaczy narciarskich. Szybko jednak odkryto zbawienny wpływ tego sportu dla organizmu ludzkiego. Marsz z kijkami zapewnia skuteczną redukcję wagi ciała. Uaktywnia 90 proc. mięśni ciała. Zwiększa dotlenienie do 58 proc., poprawia sprawność układu krążenia. Obniża poziom hormonów stresu i wpływa na poprawę nastroju. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących sprawia, że nordic walking jest zalecany osobom otyłym.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (7)
ocena
4.4/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

kacper23
(Ocena: 5)
2017-10-05 17:46:17

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Podejście, które o lata świetlne wyprzedza konkurencje! Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl który w ciągu tygodnia odmieni Twoje życie! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Pokaż na co Cię stać i wejdź na www.igortreneronline.pl !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anapolis
(Ocena: 5)
2017-04-22 15:59:35

Ja od lat nei chodzę na siłownię. Zraziłam się, gdy jakiś mięśniek chciał mnei podrywać a inni zwyczajnie chamsko zajmowali sprzęt i traktowali mnei jak powietrzę tylko dlatego że jestem kobietą. Od kilka lat biegam, mam poza tym rower stacjonarny i zestaw hantli. Większość ćwiczeń na brzuch i nogi/ pośladki można spokojnie wykonać w domu na macie. Potrzeba tylko odrobiny motywacji. Ale drogie panie, radzę ćwiczyć przy ulubionej muzyce lub ulubionym serialu. Od razu jest inaczej! Zamiast siedzieć na kanapie po pracy można się poruszać i przy okazji popracować nad sylwetką :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-04-22 10:03:51

Ja sobie kupiłam w Lidlu podróbkę TRX, ciężarki i taśmy do ćwiczeń. W pół roku schudłam 22 kilo po ciąży, bez tracenia czasu na dojazdy i powroty z siłowni. Na pewno są kobiety, które MUSZĄ wyjść z domu do klubu fitness jest to dla nich rozrywka, ja niestety nie mogłam sobie na to pozwolić a przeszkadzało mi ciało wieloryba. Pozdrawiam Lidla

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1