REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

10 Listopada 2015

Magda od zawsze wiedziała, że nie nadaje się na matkę. Została nią wbrew sobie. Co teraz czuje do swojego syna?

matka

Najważniejszą wartością w życiu kobiety jest rodzina. Mąż, dzieci, ognisko domowe – tak naprawdę tylko to daje nam poczucie spełnienia. Nie kariera, nie pieniądze, nie wolność od odpowiedzialności za drugiego człowieka. Rodzina, przekazywanie genów z pokolenia na pokolenie – to powinien być kobiecy priorytet.

Co poczułaś, czytając powyższe zdania? Złość, a może całkowite zrozumienie? Tymczasem w naszym społeczeństwie faktycznie stygmatyzuje się kobiety, które stawiają na sukces zawodowy, zamiast na rodzenie dzieci. Jeśli przedstawicielka płci żeńskiej otwarcie mówi, że nie chce zakładać rodziny, automatycznie staje się „tą złą i nienormalną”.

Tylko czy faktycznie każda z nas nadaje się na matkę? Nie.

Magda od zawsze wiedziała, że nie jest stworzona do macierzyństwa. W ciążę zaszła przypadkiem, wbrew sobie. Mimo myśli o aborcji, zdecydowała się na urodzenie dziecka. Co teraz do niego czuje? – Nienawidzę mojego syna i wiem, że nigdy go nie pokocham – mówi rozpaczliwie podczas naszego spotkania.

Jaki zatem ma plan na przyszłość? Przeczytajcie.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (247)
ocena
4.8/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Jakbym czytala o sobie
(Ocena: 5)
2017-09-11 14:54:36

Jakbym czytala o sobie teztak mam i najgorsze ze przez to wsyztko przestalam juz kochać meza bo o wszystko obwinia mnie a ja juz mam dosc tego dziecka i takiego zycia ktore kreci sie tylko wokol niego jiz zapomnialam co to normalne spokojne szczęśliwe życie !!!!tez nigdy noe chcialam miec dzieci i teraz wiem ze nie powinnam nigdy zostac matka to nie dla mnie takoe zycie to jest meczarnia a nie zycie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Karolina
(Ocena: 5)
2017-08-02 13:21:51

Brawo.Piszesz o tym otwarcie.Ja mam tak samo.Maż ciągle mówi że chciałby potomka a ja ciągle go zbywam.Wiem że po urodzeniu dziecka nasz zwiazek sie rozpadnie...Tak jak Twój.Nie czuje nic do dzieci.Nawet ich nie zauważam a jeżeli już to ich obecność jest dla mnie nie do zaakceptowania.Jedyny błąd ktory zrobiłas to fakt że nie usunęłaś dziecka(do czego nie namawiam!) .W Twoim wypadku nie było innego wyjscia.Nigdy nie rób nic przeciw sobie,bez względu kto i jak bardzo będzie do tego namawiał.To Tobie ma być dobrze i z tego co piszesz to było.Było dobrze Wam.Dziecko niechciane wszystko zniszczyło...Smutne.Droga Autorko,życzę powodzenia i miłoby było gdybyś napisała jak to teraz u Ciebie wygląda.Czytelniczki proszę o zrozumienie.Są emocje z którymi nie da sie walczyc.Kedne kochają dzieci,tak naturalnie z głębi serca inne tak naturalnie ich niecierpią.Wiem coś o tym bo sama korzystałam z terapi bo wydawało się to dla mnie dziwne że nie chce mieć dzieci,że nie mam instynktu itd.Niestety terapia nic nie dała.Już taka jestem i nawet gdy byłam w ciąży i widziałam bijące serce "dziecka" to czułam tylko złość...Po kilku dniach,może z nerwów,szoku...poroniłam.Co czułam?Ulge i tylko tyle.Stety lub niestety tylko tyle... Pozdrawiam Autorkę i Czytelniczki

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-16 18:22:07

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

trzeba było podwiązać sobie jajowody, jak się nie chciało mieć dziecka. a teraz zabrać manatki i odejść, nie męczyć siebie, nie krzywdzić męża i dziecka.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-11-14 17:26:56

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

tu nie o to chodzi czy jesteś matka polką czy kobietą sukcesu...ogarnij się kobieto. To jest mały człowiek, który chce jedynie odrobiny twojej miłości...czy Ty wogóle kochasz kogoś poza sobą? wmawiasz sobie ze to nie jest dla Cb...ale tylko dlatego że jesteś pusta i egoistyczna...nie rób z siebie ofiary losu i serio zastanów się nad tym co robisz...porażka

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Giu
(Ocena: 1)
2015-11-11 21:51:33

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

Szkoda dziecka, może tata stanie na wysokości zadania i zastąpi mu matkę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ona
(Ocena: 5)
2015-11-11 18:01:52

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

Niektórzy tak mają, powinnaś była iść na terapię a jakby nie pomogła to trzeba było odejść dopóki dziecko jest małe.Nie ma sensu krzywdxic siebie i innych.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
N
(Ocena: 5)
2015-11-11 17:57:50

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

Wychodzi z was drogie panie ogromne ograniczenie to smutne, że wierzycie w to iż posiadanie dziecka każdej z nas ma zapewnić szczescie i spełnienie. Autorka listu jest nowoczesną, wyksztalcona kobietą sukcesu, która stawia sobie większe i ważniejsze cele niz wieczna udręka przy wychowywaniu dziecka. Teraz ma przeszkodę na swojej drodze, ale zapewne sobie poradzi. Nienawidzę tego stereotypu matki polki i tego że nadal wiele kobiet wbrew sobie daje doczepić do swojej nogi ogromną kulę w postaci dziecka, bo przecież tak powinno być, bo inni tego chcą, a w ogóle jak to tak bez dziecka... Koszmar

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 19:56:32

Koszmar. Nie powinna była mieć tego dziecka jeśli tak bardzo go nie chciała! Ale skoro już jest to niestety musi wziąć za nie odpowiedzialność i wychować je n dobrego człowieka. Mąż kocha dziecko i bardzo ją odciąża więc tak na prawdę ona tylko mu musi pomóc. Jeżeli zacznie się nim zajmować to się do niego też przywiąże, wiele matek mówi że pokochały swoje dzieci dopiero po jakimś roku, nie od początku. Niestety, teraz już nie ma wyboru. Jeśli porzuci dziecko i męża już zawsze będzie musiała z tym żyć.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 21:08:37

Jakby po świecie chodziły same takie "nowoczeesne" kobiety jak ty, to ludzkość już by nie istniała. Jedni chcą mieć dzieci, inni nie... ale, no właśnie, jest jedno ale. Normalny człowiek bierze odpowiedzialność za swoje czyny, to dziecko to nie jest jakaś zabawka, tylko żywa, rozumna, czująca istota, tak samo jako ty. Ty tutaj patrzysz tylko na nią, a nie na dziecko i jej męża. Ja uważam, że powinna od nich odejść bo egoistyczny ludzie powinni żyć samotnie. Sama nie wiem czy świadomie zdecyduje się na dziecko, bo nie wiem co będzie pare lat, ale jeśli tak się stanie to wezmę odpowiedzialność i będę starała się być najlepszą matką jaką tylko mogę, bo to nie jest wina dziecka, że ma niedojrzałych, patologicznych czy psychicznych "rodziców".

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-12 00:06:42

Anonimie z 2015-11-11 21:08:37, święte słowa! :-) Poza tym nie rozumiem nagonki na kobiety stawiające na rodzinę zamiast na karierę i tego myślenia, że można być albo "kobietą sukcesu", albo "Matką-Polką". Znam kobiety, które wyszły za mąż i urodziły dzieci w młodym wieku, a teraz mogą się spełniać na innych płaszczyznach życia. To jeden z aspektów tego, że rzeczywistość nie jest czarno-biała.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ja
(Ocena: 5)
2016-07-04 22:34:19

...nic nie musi głupi babolu! NIC. Najwyzej może, jak zechce.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-08-18 13:49:04

Po pierwsze, podwiązanie jajowodów jst w polsce neilegalne i zagrożone kara do 10 lat pozbawienia wolności 9wiem, bo sama chciałam podwazać) po drugie, kobieta się zabezpeiczała , brała tabletki i zawiodły.. powinna pozwać firmę farmakologiczną, która je wypuszcza. Po trzecie, zniknięcie ludzkości z tej planety nei byłoby niczym złym, wręcz planeta by odżła.. A po 4 nie chciała tego dziecka, chciala je usunąć, potem oddac.. Poświęciła się, urodziła je, potem zostawiła w rodzinie... dlaczego ma poświęcać się całe życie? Jak dla mnei okazała i tak bardzo dużo altruizmu i skrzywdziła tlyko siebie.. Uważam, ze najlepiej jeśli rozpoczęłaby nowe, szczęśliwe życie, zwłaszcza że mężczyna oszukał ją, ze nei chce dzieci.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Jago
(Ocena: 5)
2017-08-02 20:44:58

Zgadzam sie w 100. Siedze teraz I placze. Bo jestem w te samej sytuacji. Czuje ze dziecko zniszczylo mi zwiazek. Czuje sie odrzucona przez meza .ktory nie rozumie mojego unikania dziecka-wprowadza mnie w stres ,nie mam chwili dla siebie.,moje cialo popada z jedej choroby w druga.-podswiadoma ucieczka od opieki. ? Tak samo jak homoseksualizm zdarzaja sie kobiety niestworzone do macierzynstwa. Normalne? Nie wiem co jest normalne. To sie po prostu zdarza. Nie kazdy musi lubic pastelowe kolory zabawy z dzieckiem lub inne dzieci. To mnie po prostu nudzi. O wiele bardziej wole usiasc z ksiazka. Myslalam ze jestem skrajna egoistka. Pogrzebalam glebiej I glebiej. Mysle ze oprocz osobowosci wplyw na to ze nie chcesz miec dzieci wplywa twoje dziecinstwo. Przyczyn moze byc wiele. Sadzic latwo.kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamien . Pozatym ile ludzi juz zyje na tej planecie ?ludzkosc by wymarla?czy znacie cyfry dzieci umierajacychz biedy glodu I braku higieny? Planeta bylaby wdzieczna za to by bylo na mniej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
gosc
(Ocena: 5)
2017-09-02 23:30:49

wcale nie musi brac tej odpowiedzialnosci na siebie ,bo akurat ona jest kobieta i miala pecha zajsc w ciaze,niech sobie teraz ojciec wezmie ta odpowiedzialnosc,niech jeden wreszcie poczucje to co my kobiety musimy wrecz czuc od wiekow

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
gosc
(Ocena: 5)
2017-09-02 23:32:11

jedni biroa odpowiedzialnosc za swoje czyny czyli kto ?tylko matkie z reguly bo musza ,a panowie ktorzy nie chca miec dzieci zwyczajnie sie ulatniaja i nawet nei chca placic na dziecko ktore sami zmajtrowali bo co go to obchodzi ,przeciez nei oni je rodzili ,jak ja nienawidze takei pierodlenia o odpowiedzialnosci

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 16:26:19

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

Moje malzenstwo jest kiepskie wlasnie przez mozliwosc zajacia w ciaze ;/ ze wzgledow medycznych nie powinnam stosowac antykoncepcji hormonalnej zatem zostaja tylko gumki. A im nie ufam, zawsze moze pęknac prawda? Mam dosyc nieregularne cykle wiec wspolzyjemy raz, moze dwa na miesiac.. Szkoda gadac. Niestety w PL nie mozna od tak przeprowadzic podwiązania, a np wkładki domaciczne wiaza sie z powiklaniami w przypadku kobiet bezdzietnych.. Mam juz dosc tej swojej obsesji, dosc wyrzeczen i sluchania Meza jaki to on jest szczesliwy mimo wszystko. Jednoczesnie nie potrafie wyluzowac, bo dziecko to moze byc katastrofa..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mmm
(Ocena: 5)
2015-11-12 16:26:30

nie rozumiem cię... piszesz o powikłaniach po wkładce (powikłania w postaci braku możliwości zajścia w ciążę), a chciałabyś podwiązać jajowody... jk nie chcecie dzieci to wyślij męża na wazek-tomie i spokój. W PL dostępna koszt ok 2 tyś,

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Kosmitka210
(Ocena: 5)
2015-11-11 13:47:32

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

Rozumiem autorkę. Sama ich nie chce mieć. To koniec beztroski. To odpowiedzialność, zobowiązania. Wolę żyć bez bagażu. Ona też wolała.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 16:04:28

A ja uważam, że są. Dlaczego? Bo zachowujecie się po prostu głupio. Zamiast żyć sobie spokojnie ,,nie chce dzieci, nie będę mieć dzieci', to po co się narażać? Jak nie współżyją to też problemu nie ma. Przecież to wyraźnie napisałam. Albo sterylizacja, albo brak współżycia. Osobiście aborcji na życzenie nie popieram. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć, gdy ktoś nie chce w danym momencie dziecka, sytuacja materialna etc, jednak pani z listu nie chciała dzieci w ogóle. To mogła pomyśleć wcześniej? czy to za trudne i skoro ma prawo to potem niech nie jojczy, nie kwika i nie stękoli, ze dziecka nie chciała a go ma. Logiczne prawda?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 16:34:19

W Polsce, wg art 155 KK sterylizacja jest zabroniona. Ja również nie chcę mieć dzieci, jako antykoncepcję stosuję implant, a jeśli będzie kiedyś możliwa sterylizacja w Polsce - najprawdopodobniej się jej poddam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 16:57:06

tak samo jak aborcja, możesz wykonać za granicą. Doskonale wszyscy wiemy, że w Polsce jest nielegalna. Ale gdzieś indziej? płacisz i masz.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 12:04:26

re: REPORTAŻ: Nienawidzę swojego dziecka

nie rozumiem jak nie chciałaś mieć dzieci trzeba było się powiązać i po sprawie nie szkoda mi cie ale twojego dziecka bo będzie dorastać bez kochającej matki i w sumie najlepiej będzie jak odejdziesz od nich

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-11 12:12:29

Powiazac? Czy Ty w ogole wiesz o czym mowisz?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz