Antyszczepionkowcy mają projekt ustawy. Chcą zniesienia obowiązku szczepień!

25 Marca 2018

Czy uda im się zebrać 100 tys. podpisów, by ich inicjatywa trafiła do sejmu?

antyszczepionkowcy

W ostatnich latach dramatycznie wzrasta liczba nieszczepionych dzieci. Rodzice z coraz większą podejrzliwością podchodzą do tego tematu, a efekty są widoczne gołym okiem. Wracają choroby, o których zdążyliśmy już zapomnieć. Tak jest np. z odrą. Na nic kampanie edukacyjne i apele lekarzy. Panuje coraz bardziej powszechne przekonanie, że szczepionki bardziej szkodzą, niż pomagają. Przeciwnicy tego przymusu organizują się w Internecie, gdzie ujawniają „niewygodne fakty”.

Chodzi między innymi o przykłady niepożądanych odczynów poszczepiennych i wyniki mało wiarygodnych badań. Choć ich argumenty są natychmiast obalane przez specjalistów, tych nie bierze się do końca poważnie. Istnieje przekonanie, że działają na zlecenie wielkich koncernów medycznych i biorą udział w wielkim spisku, który ma…wykończyć nasze dzieci.

Fora dyskusyjne i wpisy na Facebooku to nie wszystko. Teraz antyszczepionkowcy idą o krok dalej i składają projekt ustawy. Wiemy, czego się domagają.

Zobacz również: Dostałam mandat, bo nie zaszczepiłam dziecka. Nie poddam się!

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (18)
ocena
4.8/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 21:30:02

Jestem lekarzem internistą, nie mam na szczescie do czynienia z "fejsbukowymi rodzicami", ponieważ leczę tylko ludzi dorosłych i chciałbym powiedzieć jak wyglada smutna prawda: Ci sami rodzicie którzy awanturują się u mojej kolerzanki piediatry w gabinecie obok żeby nie szczepić ich dzieci, potem przychodzą do mnie i proszą o zgode na szczepienie przeciwko WZW typu B (mamusia np musi sobie artoskopię wykonać, albo zęba chirurgicznie usunąć, nie mówiąc o wszelkich prywatnych zabiegach medycyny estetycznej), jak tatuś podczas prac w ogródku skaleczy się siekierą to pierwszy krzyczy w kolejce żeby NATYCHMIAST ochronić go przed tężcem, nie wspominając o szczepionkach wymaganych przez biuro podróży jak ci sami rodzice lecą do Tajlandii. Swojego zdrowia nie zaryzykują, ale dziecka? Mam nadzieję że przekonam niektórych do jakże niestety rzadko spotykanego myslenia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 21:37:18

kolerzanki? panie doktorze, chyba.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2018-03-25 11:03:36

Trzeba szczepić rozsądnie. Czyli jeszcze wiele się musi zmienić.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
dddddd
(Ocena: 5)
2018-03-25 09:20:19

Nie kłóćmy się, rozmawiajmy bo sprawa dotyczy wszystkich nas. Antyszczepionkowcy zadają trudne pytania, takie które powinny interesować każdego rodzica. Dlaczego w Polsce szczepi się dzieci szczepionkami, które na zachodzie zostały wycofane? Dlaczego jest przymus szczepienia? Jeśli inne dzieci są zaszczepione, to nawet jak zachorują to nie umrą bo szczepionka magicznie je ochroni. Ja jako rodzic powinnam mieć prawo wyboru. Dlaczego w szczepionkach znajdują się metale ciężkie? Mówię w tych dzisiejszych, te którymi szczepiono nas nie były zupełnie inne. Dlaczego w Polsce nie można pozwać koncernu farmaceutycznego? Nawet jak w szczepionkach byłoby psie g*wno, nie można ich pociągnąć do odpowiedzialności. Jaka jest gwarancja że nie zaszkodzą? Przecież nikt tak naprawdę ich nie testował bo niby na kim? Na myszach? Dlaczego szczepi się noworodki? Dlaczego nie mówi się rodzicom, że są badania potwierdzające, że im później szczepisz tym lepiej dla maluszka ( po 24 miesiącu życia). Nie mówię nie szczepić wcale, ale szczepić rozsądnie. Później, kiedy mózg dziecka jest rozwinięty, nie na wszystko co się tylko da, bo po co? I najważniejsze niech koncerny farmaceutyczne odpowiadają za swoje produkty, niech nam wytłumaczą, sens dodawania rtęci do szczepionek, niech ponoszą odpowiedzialność w razie błędu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 10:30:52

Skoro zadajesz takie pytania nic nie wiesz o szczepionkach. Poczytaj poważne prace naukowe, dowiesz sie wszystkiego. Przestań czytać durnoty na fb i zacznij czytać poważne prace, prezstaniesz mieć wątpliwości.Pooglądaj w sieci zdjęcia dzieci, które chorowały na dziś niemal wymarłe choroby i zobacz na co chcesz narazić własne. Szczepionki są ofiarą swojwgo sukcesu, jak powstawały też bylu antyszczepionkowcy, ale ludzie i tak szczepili, bo widzieli jak umierają ludzie, jak dzieci są sparaliżowane po polio. Pijesz i oddychasz większymi ilościami rtęci niż jest w szczepionkach, a przecież nie przestałaś tego robić ze strachu przed konsekwencjami, w nowalijkach jest takie stężenie rtęci i aluminium, że aż strach, ale pewnie sałatę i rzodkiewki jesz. Dlaczeko antyszczepionkowcy wierzą w wyniki badań, które zostały sfabrykowane na potrzeby procesu sądowego w dodatku były robione na grupie 10 dzieci, chorych od urodzenia, a nie wierzą badaniom robionym na grupie 5000 dzieci. Produkcja szczepionek jest mało opłacalna , a jednak koncerny przekonują lekarzy, tak? To czemu bogatym koncernom tytoniowym się to nie udaje? To jest dobre pytanie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
d
(Ocena: 5)
2018-03-25 11:43:09

Tak. Nic nie zarobią, przy ustawowym obowiązku szczepienia kilku milionów ludzi. Dobre sobie. Do tego coby się nie działo nie będą płacić odszkodowań. Wszystkie firmy w razie błędu muszą płacić, koncerny farmaceutyczne są nienaruszalne. Twoim zdaniem to jest ok? Porównanie jedzenia nowalijek przez dorosłego i wstrzyknięcia noworodkowi bezpośrednio do krwiobiegu metali ciężkich jest naprawdę głupi. Mózg dziecka nie jest ostatecznie rozwinięty, takie dawki mogą być niebezpieczne. Dlaczego 40 lat temu nie było tyle autystycznych dzieci? Skąd to się wzięło? Powiedz mi skoro szczepionki są takie bezpieczne, dlaczego od momentu stwierdzenia autyzmu rodzic nie musi już dziecka szczepić? Wiedziałaś o tym? Przecież są takie ważne i nie szkodzą, autystyczne dziecko też powinno się chronić? Dlaczego lekarze zwalniają z takiego obowiązku? Ja zadaje pytania. Mam prawo! Naucz się czytać ze zrozumiem, bo nigdzie nie pisałam, żeby nie szczepić w ogóle. Szczepionki są potrzebne, ale na innych warunkach.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 12:22:40

Autyzm był od zawsze tylko sie go nie diagnozowało, to jak z chorobami psychicznymi i opętaniem. Kiedyś takie dzieci okreslało się jako te dziwne i opóźnione, ale to nie znaczy, że nie miały autyzmu tylko nikt tego nie nazwał. Pewnie sadzisz też, że radzieckie środki ochrony roślin były bezpieczniejsze od tych stosowanych obecnie i żywność w PRLu była zdrowsza niż teraz. Wiesz jak oblicza się bezieczne dopuszczalne dawki substancji? To ci znjaduje się w szczepionkach i wzbudza tyle kontrowersji dziecko przyjmuje również ze środowiska i to w większych dawkach, nawet z mlekiem matki, czy powietrzemb którym oddychają, te substancje występują naturalnie w organizmie człowieka w dużo wyższych dawkach niż w szczepionce. Nie muszą szczepić, bo lekarze ulegli presji zwolenników treorii spiskowych, bo przecież w czym brak szczepień miałby pomóc? Autyzm według obecnje wiedzy medycznej uznaje się za chorobę wrodzoną, więc nieszczenie dzieci, albo zaprzestanie szczepień nie uleczy autyzmu. A co z dziećmi nieszzczepionymi, które mają autyzm?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
gh
(Ocena: 5)
2018-03-25 14:16:11

Jeśli jest choćby cień podejrzeń o wpływ na autyzm to koniecznie trzeba to sprawdzić, a nie nazywać rodziców idiotami. Niektórzy rodzice skarżą się, że po szczepieniach ich dziecko cofnęło się w rozwoju np. przestało mówić. W takim razie coś jest nie tak. Trzeba zadawać pytania, zminimalizować ryzyko powikłań do zera, a mówić trudno, zdarza się. Jeśli brakiem zgody, protestami uda się wymusić na koncernach opracowanie bezpieczniejszych preparatów, na pewno warto to robić. Żadna prywatna firma nie będzie wydawać kasy jak nie będzie musiała, wolą przepchnąć to co już mają, skoro nie w Anglii to w jakimś zaścianku np. w Polsce, przecież nie może się zmarnować, nawet jak to jest szajs. A zwolennicy szczepień działają na ich korzyść, wierzą że wszystko jest dobrze, zamiast żądać najwyższej jakości i odpowiedzi na niewygodne pytania.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 15:02:33

Wpływ szczepionek na autyzm zbadano wielokrotnie i potwierddono, że założenia z pracy sugerującej takie powiązanie jest jest błędne. Takich prac są tysiące, w tym cała masa prac przekrojowych. Szczepienia są obecnie najbezpieczniejszą istniejącą procedurą medyczną, a twój "risercz z fejsbunia" jest pełen fałszywych oskarżeń, mitów i braku elementarnej wiedzy z zakresu chemii, biologii, medycynyb a nawet ekonomii. Spróbuj produkować szczepionki, zobaczysz jak wielu pozwoleń, badań i nakładów finansowych na to potrzeba. W jednej "fabryce" można produkować tylko jeden rodzaj szczepionki, a pracownik, który danego dnia pracował przu jednej nie może w tym samym dniu pracować przy drugiej. Trzeba non stop robić badania, a pozwolenie można stracić za byle co. Rynek szczepionek to minimalne pieniądze. Co do brytyjskiej służby zdrowia, jest dużo gorsza od polskiej, więc argument dziwny.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
dd
(Ocena: 5)
2018-03-25 16:47:03

Podaj link do badań.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ee
(Ocena: 5)
2018-03-25 16:53:07

Jak wyglądały te badania? Ile czasu trwały - bo autyzmu nie zdiagnozuje się w trzecim miesiącu życia? jak bardzo wiarygodne są te badania, przecież nikt niczego nie może testować na noworodkach? Kto je przeprowadzał, koncerny farmaceutyczne?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mama
(Ocena: 5)
2018-03-25 17:02:06

Związku szczepień z autyzmem nie ma, są TYLKO relacje rodziców, którzy widzieli co się z dziećmi po szczepieniu stało, syn kilka miesięcy nie patrzył w oczy po EUVAXIE B , córka po MMR przestała normalnie jeść,im się ma masę nadwrażliwości, ale co to kogo interesuje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 17:05:28

G. Francois i in. - Vaccine Safety Controversies and the Future of Vaccination Programs B. Keller-Stanislawski i in. - Safety of immunization during pregnancy: A review of the evidence of selected inactivated and live attenuated vaccines N. Merchant i in. - The safety advantages of pentavalent vaccines R. Mitkus i in. - Updated aluminum pharmacokinetics following infant exposures through diet and vaccination E. Sheldon i in. - A phase 1, placebo-controlled, randomized study of the safety, tolerability, and immunogenicity of a Clostridium difficile vaccine administered with or without aluminum hydroxide in healthy adults Hair Toxic Metal Concentration and Autism Spectrum Disorder Severity in Young Children. D. A. Greier i inni. The plausability of a role for mercury in etiology of autism: a cellular perspectve. M. Garrecht i D. W. Austin. Environmental Chemical Exposures and Autism Spectrum Disorder: A Review of the Epidemiological Evidence. A. E. Kalkbrenner Document Age-dependent lower or higher levels of hair mercury in autistic children than in healthy controls. D. Majewska Understanding those who do not understand: a brief review of the anti-vaccine movement. G. Poland i R. Jacobson. A brief history of the prevention of infectious diseases by immunisations. H. Bazin. Rise in popularity of complementary and alternative medicine: reasons and consequences for vaccination. E. Ernst. Vaccine Safety: Current and Future Challenges. R.T. Cheng i B. Hibbs. Nie mogę wstawić komentarza z linkami, wujek google pomoże, niestety wszystkie poważne artykuły są po angielsku, ale mniemam, że w dzisiejszych czasach to nie problem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 08:41:09

Niech sobie nie szczepią. Głupie geny same wymrą.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 01:14:49

Ok ale izolujcie wasze bachory w domu i nie korzystajcie potem z NFZ jak gówniak zachoruje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Gruźliczka
(Ocena: 5)
2018-03-25 01:51:19

Piona!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 04:28:28

Zgadzam się! Najlepiej niech zamieszkają w lesie i leczą się u znachorów, skoro lekarze, leki i wszystko z tym związane jest takie złe.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2018-03-25 04:48:35

Powodzenia przy operacjach takiego dziecka bo przecież pierwsi będą lecieć do szpitala jak coś się wydarzy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz