Jeszcze nie opadły emocje związane z „najbardziej wulgarną bluzką w historii”, jak nazwano top oferowany przez amerykańską sieciówkę Urban Outfitters, a już mamy kolejny modowy skandal. Tym razem podpadła brytyjska marka Topshop. Internauci nie kryją oburzenia, że tak znana firma promuje krzywdzące stereotypy. I kiepski gust.
Chodzi o spodnie, a konkretnie jeansy z przezroczystymi wstawkami na wysokości kolan. Propozycja jest kontrowersyjna z dwóch powodów. Po pierwsze, jak pisze użytkowniczka Twittera, „nie istnieją kobiety, które chciałyby odsłaniać akurat tę część ciała”. Po drugie, co jeszcze gorsze, „to jawna dyskryminacja wszystkich ciężko pracujących matek”.
Ten ostatni argument odnosi się do nazwy produktu.
Zobacz również: Najbardziej wulgarna „bluzka” w historii? Po fali krytyki została wycofana z popularnej sieciówki!
źródło: Topshop (topshop.com)
Oficjalna nazwa tych spodni w katalogu Topshop to „MOTO Clear Panel Mom Jeans”. Nie bez znaczenia jest tutaj słowo „mom”, czyli „mama”. Krytycy twierdzą, że w ten sposób sieciówka ośmiesza matki. Tak dużo czasu spędzają na kolanach (np. myjąc podłogę), że ich spodnie narażone są w tym miejscu na wytarcie. Przezroczysty panel ma uchronić przed zniszczeniami.
Trudno powiedzieć, czy firma akurat to miała na myśli. Określenie „mom jeans” odnosi się często do spodni z wysokim stanem i szeroką nogawką, które pasują na sylwetkę nieco większą, niż prezentują modelki z wybiegów. Mówiąc wprost: chodzi o figurę po kilku ciążach i porodach.
To też nie brzmi najlepiej…
Zobacz również: Marketingowe samobójstwo: Zara chce zachęcić klientki do pokochania swoich krągłości. I slogan promuje TAKIM ZDJĘCIEM...
źródło: Topshop (topshop.com)
Spodnie obnażające kolana kosztują 49 funtów, czyli równowartość ok. 240 zł. Producent przekonuje, że wykonane są w 100 procentach z bawełny, ale prześwitujące wstawki wydają się raczej plastikowe.
W komentarzach na Twitterze czytamy: „Mama, która je założy nie ma za grosz stylu. Nie ma też godności” albo „Tak wyglądają najbrzydsze jeansy w historii”.
Naprawdę jest się czym oburzać?
Zobacz również: JESTEŚ FANKĄ TOPSHOPU? JUŻ NIEDŁUGO NIE KUPISZ W POLSCE UBRAŃ MARKI!
źródło: Topshop (topshop.com)
Ładne?