Ciekawostki: Czy w ciąży można robić brzuszki?

27 Października 2017

Aktywność fizyczna uprawiana w trakcie ciąży jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zdrowie i samopoczucie matki. Jednak wymaga od kobiety dużej rozwagi…

Sarah Stage druga ciąża

Sylwia jest w drugiej ciąży. „Podczas pierwszej zachowywałam się bardzo stereotypowo, mało ruchu, za to dużo zachcianek kulinarnych, w efekcie czego przytyłam ponad 20 kilogramów. Po urodzeniu dziecka została nie tylko nadwaga, ale i rozstępy na udach, brzuchu czy piersiach. Ponad dwa lata zajęło mi doprowadzenie się do właściwego wyglądu. Teraz nie zamierzam tego powtarzać” – przekonuje młoda kobieta, która od czasu, gdy dowiedziała się, że znów zostanie matką, intensywnie trenuje.

Duża aktywność fizyczna Sylwii spotyka się jednak z różnymi reakcjami otoczenia. „Już nie chcę wspominać o mamie czy teściowej, bo to kobiety z pokolenia, w którym naturalnym zjawiskiem była gruba i nieruchawa ciężarna. Jednak także dużo moich koleżanek jest zdziwionych, że tak dużo ćwiczę. Zwłaszcza brzuszki budzą kontrowersje, bo zdaniem wielu osób są niebezpieczne. Inni twierdzą, że nie ma przeciwwskazań do takich treningów. Już sama nie wiem, gdzie leży prawda” – mówi.

Zobacz także: To jedno żeńskie imię jest najczęściej nadawanym w 8 krajach równocześnie! Aż tak ładne?

Podobna krytyka spotkała niedawno również amerykańską modelkę Sarah Stage, która zamieściła zdjęcie swojego bardzo umięśnionego brzucha oraz informację, że znajduje się w… ósmym miesiącu ciąży. Perspektywa nadchodzącego macierzyństwa nie zniechęciła kobiety do katorżniczych ćwiczeń na siłowni i stosowanie rygorystycznej diety. Nic dziwnego, że pojawiły się głosy o ryzyku, jakie swojemu potomkowi funduje Sarah. „Lekarze mówią, że dziecko jest zdrowe i to wszystko, co się liczy” – stwierdziła modelka. Czy na pewno?

Nie ulega wątpliwości, że w czasie ciąży nie należy rezygnować z aktywności fizycznej i długo można wyliczać korzyści płynące z uprawiania różnych form sportu. Ćwiczenia zmniejszają dolegliwości bólowe kręgosłupa, zapobiegają nadmiernemu przyrostowi masy ciała i poprawiają samopoczucie kobiety. Poprawa wydolności krążeniowo-ruchowej, zwiększenie siły mięśniowej i ruchomości stawów są bardzo ważne w perspektywie zbliżającego się porodu. Odpowiedni trening przygotowuje ciało do wiążącego się z tym wysiłku, pomaga skrócić czas porodu oraz regeneracji organizmu w połogu, czyli szybszego powrotu młodej matki do formy. To z kolei zapobiega występowaniu depresji poporodowej u kobiet, które są w formie i miały ułatwiony poród.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (2)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2017-10-29 10:49:59

Ja zaszłam w ciążę, mega wpadka - ślub zaplanowany od 3 lat a tu ... brzdąc urodzi się 1.5 m-ca przed ślubem. Zawsze miałam lekką nadwagę, ale naprawdę nic się nie wylewa tylko byłam ubita. Jak zaszłam w ciążę od razu porobiłam badania - wyszły problemy z tarczycą - biorą horomny, po 2 tygodniach waga spadła o 2 kg. Odstawiłam alkohol, co zrozumiałe. Więc nie ma co mnie tuczyć. Pieczywa też nie kupuję aby nie przytyć za dużo. Biegam, ale nie po 13 km jak kiedyś tylko 4-5 km tempo 6.5 min / km . Chodzę do pracy, po pracy 2 razy w tygodniu orbirtek i jestem chudsza niż przed ciążą :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-10-28 18:54:57

Wszystko z umiarem i rozsądkiem! ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1