Seksualne problemy niepełnosprawnych

17 Października 2010

O tym nie mówi się głośno. Za granicą mężczyznom z zespołem Downa wynajmuje się prostytutki, a w Polsce…

Seksualne problemy niepełnosprawnych

Jak donosi TOK FM, seksualność osób niepełnosprawnych to nadal nierozwiązany problem w naszym kraju. Rodzice upośledzonych umysłowo nastolatków skarżą się na brak specjalistów oraz ograniczony dostęp do seksuologów.

- Problem jest ogólnopolski. Znalezienie lekarza seksuologa jest trudne, dlatego że seksuologii jako specjalności medycznej w systemie po prostu nie ma. Nie ma też - tak jak kiedyś - tylu poradni, do których można było zwyczajnie przyjść i porozmawiać – przyznaje w rozmowie z radiem Aleksandra Robacha, kierownik Poradni Zdrowia Psychicznego i Patologii Współżycia w Łodzi, wojewódzki konsultant ds. seksuologii.

Bezradność rodziców jest tym większa, że nie wiedzą, w jaki sposób powinni postępować z chorym dzieckiem, w którym budzi się popęd płciowy. Jadwiga Więcior, wiceprezes łódzkiego Towarzystwa Pomocy Niepełnosprawnym, prywatnie matka 27-letniego Sławka wspomina, jak 15 lat temu rozpoczęły się problemy z nadmiernie pobudzoną seksualnością jej syna. - Rzucał się na ziemię, nie wiedział, co ma robić, aby rozładować popęd seksualny – opowiada kobieta - Na początku zabawiałam go klockami i zapominał, ale potem już to nie wystarczało. Gdy Sławek był młodszy, pani seksuolog chciała mu dać tabletki na obniżenie popędu. Tylko w taki sposób mogła mi pomóc. Myślałam o zoperowaniu syna, aby całkowicie zlikwidować popęd, ale nikt w Polsce takich zabiegów nie przeprowadza, bo to okaleczenie ciała.

Pani Jadwiga szukała pomocy na własną rękę. Konsultowała się ze znajomą pielęgniarką, rodzicami innych niepełnosprawnych dzieci, zaprzyjaźnionym nauczycielem. Dzisiaj wie, że osoba upośledzona ma takie same potrzeby jak zdrowy człowiek, dlatego nie karci syna, gdy wychodzi do pokoju obok, aby rozładować napięcie. - Syn często bierze jaskrawe ubrania, najczęściej czerwone i w kropki, spogląda wymownie na tatę, widząc w jego oczach aprobatę idzie zaspokoić się do toalety lub swojego pokoju. Robi to samo, co inni, tylko jest upośledzony. Nigdy go za to nie biję, a znam i takie przypadki.- tłumaczy.

 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (113)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-15 10:57:48

Jeszcze jedno-ciekawa jestem ile macie lat i czy macie wlasne dzieci?Ja pierwsze dziecko urodzilam w wieku 21 lat drugie w wieku 27 dziecko z ZESPOLEM DOWN.i nawet gdy mi powiedzieli ze takie bedzie przez sekunde nie pomyslalam o aborcji.Ludzie to czastka was jak mozecie zabijac wlasne dzieci.Widocznie ktos chcial zeby sie one rodzily skoro sie zdarzaja NIE?Postawcie sie w ich sytuacji i sprobujcie pomyslec jak sie czuja bo ich uczucia wydaja mi sie warzniejsze nizeli uczucia prostytutek

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-15 10:48:40

Wiecie co wam powiem,zal mi was jedni udaja ze sa wyrozumiali tak pieknie pisza o uczuciach prostytutek dla niepelnosprawnych,tylko czy wedlug was te prostytutki maja jakiekolwiek uczucia?nie sadze,bo kobieta ktora sprzedaje swoje cialo nie moze miec uczuc,gdyby je miala siedzialaby przy kominku z mezem a nie zarabiala d........!!!natomiast te downy bo tak je nazywacie maja uczucia wieksze niz wam sie wydaje.Tym ktorzy sa tak pewni siebie i zalosni zycze samych dzieci DOWNOW wtedy porozmawiamy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-21 20:32:33

bez przesady, usuwając ciąze nie zabija się człowieka. Można to przyrównać do prostego przykładu- jedząc jajko nie jesz kury, prawda? A przecież w jajku też jest zarodek tylko że kurczęcia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-23 13:33:16

ile masz lat ? 7 ? zeby jajko zostalo kura musi byc zaplodnione... czyli jesli jesz jajaka klasy 3 -a takie najczesciej wszyscy kupujemy - jesz jajko od kury ktora siedzi w klatce razem z 4 innymi i nie ma miejsca nawet na wlasne odchody w ktorych sie taplają wobec czego raczej kogut jej tam nie zaplodni. to nie to samo. polecam nauke nauke i jeszcze raz nauke.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-21 10:16:11

Ja również jestem za aborcją w takich przypadkach.Przecież taki człowiek nawet nie jest w stanie w pełni cieszyć się życiem, a dodatkowo jest ciężarem dla najbliższych. I ktoś wcześniej zauważył słuszną rację- w pełni zdrowy miot się zabija, a upośledzonego człowieka się rodzi i wychowuje. Powinno się traktować jednakowo. Za chwilę ktoś kierowany poruszeniem i jak na prawdziwego katola przypadło ludzik, zarzuci mi ,że stawiam życie zwierząt nad życie ludzkie. Otóż ja jestem buddystką i wszelkie stworzenie jest dla mnie święte, a jeżeli ktoś jest chory i całe życie ma jedynie się męczyć i dostarczać trosk najbliższym-nie powinien się urodzić.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-21 17:41:03

Przeczysz sama sobie. Wszyscy traktowani tak samo?Wszelkie stworzenie jest dla ciebie święte? Coś ten twój buddyzm zakłamany jest. Nie tobie oceniać czyje życie jest coś warte, a czyje nie. I właśnie przez takich jak ty, Polska nigdy nie będzie krajem tolerancyjnym. I oby twoje dziecko urodziło się bez wad, bo inaczej to już mu współczuję matki, która by je zabiła.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-21 20:36:03

Zgadzam się z Toba w zupełności i podoba mi się to, co powiedziałaś, jedna nie nazywaj katolików katolami- co prawda nasza religia jest nieco pruderyjna i zakłamana, jednak że nie wyrażaj się tak lekceważaco.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-21 20:44:16

Dla Ciebie zakłamaniem jest traktowanie wszelkiego istnienia jednakowo? Jestem katoliczką i uważam, ze to nasz Kościół jest zakłamany i obłudny, to co twierdzi ta dziewczyna jest jak najbardziej prawdziwe, albowiem dlaczego człowiek jest w czymś niby lepszy od innego istnienia? Jest tylko bardziej ,, uprzywilejowany " ze strony Boga, ale wszystkie stworzenia są stworzeniami boskimi i zabijanie zdrowego miotu, a przeżywanie męczarni z chorym przez całe życie tylko ze względu na naszą mentalnosć i zakłamanie jest głęboko nie wporzadku. Z resztą nie rozumiem, dlaczego uważasz, z przez takich ludzi jak ta dziewczyna nasz kraj jest nie toletancyjny. Mam wrażenie, że właśnie dzięki takim ludziom lepiej wypadamy jako naród na tym tle.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-21 22:34:05

ja nie rozumiem wogóle jak można tak mówić...każdy ma prawo żyć.ciesz sie że ty miałaś szczęście i urodziłaś się zdrowa. jakbyś miała kogoś bliskiego tak chorego zmieniła być zdanie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-20 00:43:31

Wiele rodzin, które mają chore dzieci karają je za te popędy ale na studiach spotkałam się z rodzinami które są wyrozumiałe i chciałyby zeby ich córki czy synowie mieli kogoś kto kiedyś zrobi im głupią herbatę i przytuli.. A średnia niektórych komentarzy jest .. żenująca !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-19 15:43:48

Nie ma czegoś takiego jak "eutanazja po narodzinach", ponieważ eutanazja może być wykonana na życzenie człowieka, którego ma dotyczyć. A raczej nie ma noworodków, które potrafią formułować werbalnie swoje życzenia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-19 16:26:03

a jak mialam to inaczej nazwac ? ''uśpienie'' ? ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 15:44:58

Dlatego jestem za aborcją, w przypadku kiedy w czasie ciąży zostanie wykryta tego typu choroba... A nawet w skrajnych przypadkach byłabym za eutanazją zaraz po narodzinach. Tak jak sie to robi ze ślepymi miotami zwierząt.... Bo przecież każde życie jest równe prawda? skoro zwierzęta można tak traktować to czemu nie ludzi...Zwłaszcza że zawalone życie mają nie ci chorzy, tylko rodzice i najblizsza rodzina która musi całkowicie sie poświecić wychowaniu takiego upośledzonego człowieka az do śmierci czyli jakies 50/60 lat tracąc przy tym własne marzenia i plany....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 16:16:08

To okrutne, ale prawdziwe. Popieram Twoje zdanie, choć inni zaraz psy na Tobie powieszą.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 18:52:33

Nie mogę zrozumieć jak można pisać takie coś, was nie można nazwać ludźmi ;/ jak matka może rozerwać na strzępy swoje dziecko ? Ona nosi je pod sercem, to w niej rośnie, i ją kocha. A gdyby tak każdego kto popiera aborcje zamknąc w jakimś obozie i rozrywać a potem wyrzucić jak zwykłego śmiecia to byłaby afera na skalę światową, ale dziecko jest niczym? Uwierzcie ale uśmiech dziecka jest najpiękniejszym cudem na świecie. Tak samo jego ruchy w brzuszku, pierwsze przytulenie po porodzie, bicie maleńkiego serduszka to wszystko jest cudowne.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 20:42:56

Ja rozumiem że jestes zbulwersowana, ja sama bym nie dokonała aborcji bez powodu, ale to dziecko w ten sposób tylko by cierpiało.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 23:28:56

Aborcja w przypadku gdy dziecko może być trwale upośledzone jest w Polsce legalna ignorantko

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 14:02:27

takie osoby powinny byc przymudowo operowane w celu zmniejszenia popędu. okaleczenie ciała? moze i tak ale jasnym jest ze takie osoby nigdy nie powinny miec dzieci a wiec takie zabiegi powinny byc jak najbardziej stosowane.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 15:08:47

Oczywiście, że tak, bo jak taki ktoś zrobi dziecko, to co- prostytutka ma się nim zajmować, jeśli nie usunie i to do tego byc może chore dziecko? Z resztą wiadomo, że takie osoby nie będą miały dzieci, więc po co im przyrodzenie? Tylko po to, żeby byc popędliwym i na koszt państwa korzystać z usług prostytutek? Zapewne państwo ma inne wydatki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 11:02:54

Czytam wasze komentarze i się przerażam. Mam tylko głęboką nadzieję, że tylko gracie takie idiotki żeby się przypodobać reszcie zidiociałego towarzystwa, a tak naprawdę macie choć trochę mózgu i empatii. Szerze to wolałabym żeby moje dziecko było chore na downa niż takie jak wy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 14:03:41

uwazaj bo zyczenia czasem sie spełniaja. a jakbys urodziła dziecko z downem to płakałabys ze dlaczego ciebie to spotkało i gorzko bys załowała ze kiedykolwiek napisałac post ktory widnieje wyzej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 15:10:55

A konkretnie, to co Ci się nie podoba? Nie sądzę, żebyś chciała mieć chore dziecko, chyba że nie chcesz dla niego dobrze. A obrażając innych, nie zmienisz ich poglądów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-18 23:55:15

całkowicie cie popieram, papilotkom w d8pach się poprzewracało, wiedzą lepiej od ciebie jak się będziesz czuć, co jest dla ciebie najlepsze, wracać do garów a nie brać się za decydowanie o tym co inni powinni

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-17 21:16:05

Nie wiem jako możesz pisać takie rzeczy. Nie przyszło Ci do głowy, że może sama kiedyś też będziesz matką "down'a"? Niestety, ale życie płata różne figle. I co wtedy? Też będziesz się zastanawiała, kto ma pościerać ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz