Bye bye złe nawyki!

24 Lipca 2008

Zarzekasz się, że zadbasz o swoje zdrowie. Od jutra, za tydzień, za miesiąc... Odmień swoje życie już teraz. Grunt to dobre przyzwyczajenia.

Bye bye złe nawyki!

Ile wapnia zawierało twoje dzisiejsze śniadanie? Kiedy ostatni raz porządnie się wyspałaś, jak często się gimnastykujesz? A może regularnie dbasz o swój kręgosłup? Jeśli na choć jedno z pytań odpowiedziałaś przecząco, koniecznie zastosuj się do naszych porad.

Śpij smacznie

Dzięki temu obudzisz się w doskonałym nastroju oraz uwolnisz swój organizm od chronicznego zmęczenia. Zdrowy sen odświeża umysł, a dzięki temu stajesz się bardziej twórcza. Aby był ukojeniem, musisz zainwestować w wygodne łóżko z materacem dostosowanym do twoich potrzeb. Warto, bo według specjalistycznych badań najdłużej żyją ci, którzy spokojnie śpią siedem godzin na dobę. Jeśli przed pójściem do łóżka czujesz się bardzo zdenerwowana, napij się uspokajającej herbaty z melisy (np. Melisa pomarańczowa, Zioła Mnicha, 2,59 zł). Pamiętaj, że przed snem nie powinnaś się objadać oraz myśleć o codziennych obowiązkach. Jeżeli nie pomagają ci domowe sposoby walki z bezsennością, koniecznie skontaktuj się z lekarzem. W 75% przypadków przyczyną kłopotów z zaśnięciem są problemy psychiczno - emocjonalne.

Ruszaj się

Zrezygnuj z windy, a samochód zamień na rower (oczywiście wtedy, gdy to możliwe). Codziennie wieczorem spaceruj około 20 minut. To nieduży wysiłek, a będziesz miała okazję się dotlenić i rozprostować kości. Gwarantujemy, że tyle wystarczy, aby poczuć się lepiej i poprawić kondycję organizmu. Ważne, aby stopniować ruch, ponieważ systematycznie zwiększana porcja sportu pomoże ci odpowiednio wyrzeźbić ciało. Ruszając się, tracisz tłuszcz, a nie tkankę mięśniową, tak jak podczas stosowania diety.

Oto cennik spalonych kalorii:

wchodzenie po schodach - 550 kcal,

aerobik - 300 kcal,

pływanie - 200 - 400 kcal,

jazda na rowerze - 200 kcal,

schodzenie po schodach - 200 kcal,

bardzo szybki marsz - 160 kcal,

spokojny spacer - 100 kcal,

zamiatanie podłogi - 90 kcal,

lekkie ćwiczenia gimnastyczne - 85 kcal.

Zwolnij

Pewnie żałujesz, że doba nie ma 48 godzin. Szybko jesz, w biegu czytasz gazetę i co chwilę nerwowo patrzysz na zegarek, stojąc w korku. W latach 80. XX wieku taką przypadłość nazwano Zespołem Przewlekłego Zmęczenia. W 1993 roku Światowa Organizacja Zdrowia wpisała ją na listę chorób cywilizacyjnych. Co ciekawe, w 70 % dotyka ona kobiety. Zespół Przewlekłego Zmęczenia jest przyczyną chorób serca i różnego rodzaju nerwic. Powoduje również wrzody żołądka, bóle głowy oraz zmniejszenie odporności organizmu.

Nie stresuj się

Badania prowadzone przez amerykańskich naukowców dowodzą, że negatywne skutki stresu częściej dotykają kobiet. U mężczyzn wysoki poziom hormonów stresowych spada do zera tuż po wyjściu z pracy. U pań zaś nie zmienia się i jest równie wysoki, aż do momentu zaśnięcia. Świetnym sposobem na złapanie dystansu i odetchnięcie od codziennych zmartwień jest medytacja albo kurs jogi. Możesz też zastosować bardziej siłowe rozwiązania, np. udać się na squash czy bitwę paintballową. Ze stresów oczyszcza również śmiech. I choć trudno w to uwierzyć, naprawdę działa cuda! Badania wykazują, że szczery śmiech wspomaga produkcję endorfiny (hormonu szczęścia) oraz poprawia krążenie krwi i odporność organizmu.

Nie pal i całuj!

Odżyją twoje włosy i skóra, a nawet węch (nikotyna przytępia nasze powonienie). O negatywnych skutkach palenia nikomu nie należy chyba przypominać. Ryzyko zachorowania na raka płuc, mniejsza płodność, problemy miażdżycowe - to tylko niektóre z nich. Według naukowców, palenie skraca nasze życie o około siedem lat. Dlatego, im szybciej rzucisz, tym lepiej. Pamiętaj, że młode osoby mają większe szanse, aby naprawić szkody spowodowane nałogiem. Po czterech latach całkowitej abstynencji prawdopodobieństwo zawału serca jest takie samo jak u osoby, która nigdy nie wpadała w sidła palenia. Od nikotyny lepsze są zakupy (ile zaoszczędzisz, nie kupując codziennie kolejnej paczki papierosów), spacer oraz pocałunki. Te ostatnie, w przeciwieństwie do palenia, nie dają złudnej przyjemności :).

Prostuj się

Unieś dumnie głowę, złącz łopatki i nie garb się. Odetchnie twój kręgosłup, nogi, a nawet płuca (gdy mamy zaokrąglone plecy i przygięte do przodu ramiona, powierzchnia klatki piersiowej automatycznie się zmniejsza, a w efekcie zmienia się pojemność naszych płuc). Jeśli masz problemy z zachowaniem wyprostowanej sylwetki, polecamy krótkie ćwiczenia. Nie wykręcaj się, że nie masz czasu, ponieważ możesz je wykonywać nawet w pracy.

1. Usiądź swobodnie na krześle i rozstaw szeroko nogi. Pochyl się do przodu i dotknij dłońmi podłogi. W takiej pozycji wytrzymaj 20 - 30 sekund, rozluźnij mięśnie i spróbuj powtórzyć ćwiczenie.

2. Stań w niedużym rozkroku, dłonie połóż na wysokości krzyża. Wyprostuj kolana i wypchnij biodra do przodu, najdalej, jak potrafisz. Wytrzymaj tak kilka sekund.

Nie zapominaj o witaminach

Jedz więcej zielonej i czerwonej papryczki, owoców cytrusowych oraz kiszonej kapusty. Dzięki zawartej w nich witaminie C poprawisz swoją odporność i rzadziej będziesz się przeziębiać. Jeśli chcesz uchronić się przed osteoporozą, spożywaj wszystko, co bogate w wapń (biały ser, sardynki, owoce morza, orzechy i migdały) oraz pij dużo mleka. Wchłanianie wapnia poprawią witaminy z grupy D - włącz więc do swojego menu wątróbkę i jajka. Jeśli nie masz czasu na wzbogacanie jadłospisu naturalnymi metodami, zacznij łykać suplementy.

Strony

Komentarze (42)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-23 21:16:00

Od nikotyny lepsze są (...) oraz pocałunki. Te ostatnie, w przeciwieństwie do palenia, nie dają złudnej przyjemności :). hahaha, nie, wcale. :PP

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-06 02:43:00

[quote="Gosc"]Czytałam niedawno w gazecie że 4000kcal to pół kg, to prawa???[/quote] 7000kcal spalonych to minus 1kg :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-05 12:17:00

Czytałam niedawno w gazecie że 4000kcal to pół kg, to prawa???

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-27 20:39:00

[quote="El Niunia"]pfff wlasnie beznadziejny ten makijaz wyglada jak clown z cyrku :/[/quote] własnie jest oryginalny ma cos w sobie innego, ciekawego

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-27 02:41:00

śliczne zdjęcie i ŚLICZNY makijaż (do kobiet o spaczonej, polskiej mentalności), a artykuł bez sensu

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-26 10:59:00

trzeba spróbować

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-26 10:53:00

" wiecie ze kiedys wszyscy umrzemy ?;p " ;D Pozytywnie widzę. xD No tak, ale zanim umrzemy dobrze jest ładnie wyglądać, prawda? ;P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-25 23:46:00

Koooocham spac,rzucilam palenie,zaczelam sie ruszac,zwolnilam do maximum - ciezko podniesc mi nawet noge,staram sie mniej denerwowac i unikac stresu....hmmmm brakuje jeszcze mozliwosci pocalunkow,ograniczenia siedzenia w pozycji zgarbionej przy kompie i wiecej witamin :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-25 21:04:00

wiecie ze kiedys wszyscy umrzemy ?;p

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-25 10:54:00

tak sen jest ważny a ja mam czesto ze nie moge zasnac bo mysli mi sie kotłuja w głowie ... ruchu mam pod dostatkiem uwielbiam siatkówke i rower tylko gorzej z tym stresem czasami ..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz