Karl Lagerfeld – historia życia wielkiego projektanta

06 Czerwca 2016

Od wielu lat jego nazwisko pozostaje jedną z najpotężniejszych marek w świecie mody. Karl Lagerfeld słynie z oryginalnego wyglądu, ekstrawaganckiego zachowania i… skomplikowanej osobowości.

Karl Lagerfeld

Każdy, kto choć trochę interesuje się modą, na pewno bez trudu rozpozna na zdjęciach siwego mężczyznę, którego nieodłącznymi elementami stylizacji są ciemne okulary i rękawiczki. „Dzięki nim nie widać na dłoniach żadnych oznak starości, żadnych plam i znamion. Bez rękawiczek czuję się niemal nagi” – wyznał w jednym z wywiadów Karl Lagerfeld.

Ucieczka przed starością od dawna jest jego obsesją. Może dlatego dopiero w 2013 r. zdradził prawdziwą datę urodzenia – wcześniej twierdził, że przyszedł na świat w 1938 r., jednak okazało się, że tak naprawdę wydarzyło się to pięć lat wcześniej w Hamburgu. Jego matka była Niemką, a ojciec pochodził z Władywostoku, choć także w tej kwestii Karl Lagerfeld sporo pomieszał, ponieważ długo utrzymywał, że pochodził z rodziny niemiecko-szwedzkiej.

W 1953 r. razem z matką przeprowadził się do stolicy mody – Paryża. Dwa lata później wygrał konkurs dla najlepszych początkujących projektantów, wspólnie z innym utalentowanym młodzieńcem, który nazywał się Yves Saint Laurent. Dzięki temu sukcesowi otrzymał posadę w domu mody Balmain. W następnych latach często zmieniał pracodawców, tworząc kolekcje dla marek Jean Patou, Krizia, Charles Jourdan czy Valentino, ale w końcu rozczarował się tym biznesem i wyjechał do Włoch, by studiować sztukę.

Trzy lata później wrócił jednak do Paryża, a w 1972 r. wraz z domem mody Chloé stworzył biało-czarną kolekcję Deco, która otworzyła mu drzwi do międzynarodowej kariery. W 1983 r. Karl Lagerfeld trafił do Chanel i wskrzesił słynną markę – jej kreacje są wciąż bardzo chętnie wybierane przez gwiazdy paradujące po czerwonym dywanie. Suknie zamawia tam także wpływowa naczelna magazynu „Vogue” Anna Wintour.

Najsłynniejszy kot show-biznesu

Dziś Karl Lagerfeld to jedno z najpotężniejszych nazwisk świata mody. Niemiec firmuje nie tylko ubrania, ale także torebki, buty, rozmaite dodatki do stroju czy kosmetyki. Projektuje biżuterię (ostatnio serię ekskluzywnych pierścionków zaręczynowych), wnętrza luksusowych domów i hoteli, ale współpracuje również z „pospolitymi” markami, jak sieć sklepów Carrefour albo Coca-Cola. W 2015 r. na rynku ukazał się pierwszy numer magazynu „The Karl Daily”, w którym przedstawiane są ciekawostki z życia Lagerfelda.

Strony

Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz