Choć dla wielu osób trudniących się sprzedażą powinno być oczywiste, że uprzejmość względem konsumenta jest gwarancją lepszego zarobku, niestety wielu pracowników o tym zapomina. Z najnowszego raportu firmy Daymaker, która wysłała tajemniczych klientów do sklepów i stacji benzynowych 125 sieci handlowych, wynika bowiem, że w co drugim z nich klient w ogóle nie jest witany przez obsługę!
Na tym nieuprzejmość sprzedawców się jednak nie kończy. - Tylko w 4 na 10 sprawdzonych sklepów pracownik podchodzi do oglądającego towar i nawiązuje z nim kontakt. Najgorzej jest w sklepach z materiałami budowlanymi, ubraniami czy sprzętem AGD – donosi Sfora.pl.
Przychylność względem kupującego da się za to odczuć w salonach jubilerskich, placówkach sieci komórkowych, aptekach oraz na stacjach benzynowych. - W handlu pierwsze 30 sekund jest święte. Klient, którym sprzedawca się interesuje, zostaje w sklepie dłużej i, przede wszystkim, kupuje więcej - tłumaczy Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera. Dodaje również, że sklepy z najlepszą obsługą sprzedają o 40 proc. więcej towaru niż te, w których klient nie jest traktowany z szacunkiem.
A jakie są Wasze obserwacje w tej kwestii? Rzeczywiście czujecie się ignorowani przez niektórych handlowców?
Maja Zielińska
Zobacz także:
Afera w rzeszowskim szpitalu: Do odbytu i przełyku wkładają pacjentom ten sam sprzęt!
Zdaniem ordynatora metody diagnozowania się nie liczą. Co na to pacjenci?
Ale WSTYD! Próbny test gimnazjalny wypadł fa-tal-nie! (ZEROWY poziom wiedzy uczniów)
Nawet najbanalniejsze zadania przerosły co piątego gimnazjalistę. Szok!