Skandal w Wielkiej Brytanii: Zmysłowa reklama czy marzenie pedofila?

Modelka wystylizowana na nastoletniego podlotka, roznegliżowane ciało, kusząco niewinne spojrzenia… Czy ta reklama promuje pedofilię?
Skandal w Wielkiej Brytanii: Zmysłowa reklama czy marzenie pedofila?
13.10.2009

Głównym narzędziem reklamy jest manipulacja. To wiadomo nie od dziś. Niewiele z nas zdaje sobie jednak sprawę z faktu, iż wraz z rozwojem reklam, ich narastającą liczbą oraz ekspansywnym charakterem, wykorzystywane w nich techniki manipulacyjne stają się coraz bardziej kontrowersyjne.

Doskonałym przykładem rosnącej agresywności reklam jest głośna kampania promująca najnowszą kolekcję marki American Apparel. Na zdjęciach widnieje nastolatka ubrana jedynie w rozpiętą, sportową bluzę. Fotografie mają jasny, erotyczny przekaz – modelka jest roznegliżowana, a w stronę obiektywu rzuca zmysłowo niewinne spojrzenia. Reklama została opublikowana w nocnych klubach, pubach, restauracjach, sklepach oraz bezpłatnym piśmie „Vice”, wywołując tym samym falę zgorszenia w całej Wielkiej Brytanii. Media nazwały ją "marzeniem pedofila", a brytyjska Rada Etyki Reklamy wystosowała komunikat, w którym zaznaczyła, że „przekaz zdjęć jest nieodpowiedni i mógłby ranić uczucia niektórych odbiorców”.

Zdaniem specjalistów, niestosowność reklamy polega głównie na tym, że naturalne, amatorskie fotografie wyglądają jak część prywatnych zbiorów pedofila. Zwraca się również uwagę na to, że 23-letnia w rzeczywistości modelka, została wystylizowana na nastoletniego podlotka, który przecież nie powinien emanować seksem i nagim ciałem.

Niesmak i oburzenie, z którymi spotkała się reklama, zmusiły brytyjską Rade Etyki Reklamy do wprowadzenia zakazu publikacji materiałów promocyjnych American Apparel. Producent marki próbuje odwołać się od tej decyzji, broniąc się wiekiem modelki oraz wieloletnią polityką firmy, zakładającą zatrudnianie do reklam klientek. Złośliwi podkreślają jednak, że to nie pierwsza tak śmiała kampania promująca ubrania z logo American Apparel. Niecały rok temu w katalogu firmy pojawiły się zdjęcia młodej dziewczyny w bardzo odważnych, dwuznacznych pozach.

Decyzja brytyjskich władz jest różnie komentowana na świecie i choć większość popiera wprowadzenie zakazu, to niektórzy zauważają, że współczesne społeczeństwo, ogarnięte strachem przed zboczeniami, dopatruje się drugiego dna tam, gdzie go nie ma. Oczywiście, nie wiadomo, jak było w przypadku American Apparel, ale jedno jest pewne - dzięki prowokacji marka zyskała rozgłos na międzynarodową skalę i reklamę, jaka kosztowałaby ją miliony funtów.

Natasza Lasky

Zobacz także:

Trafił do aresztu, bo pocałował córkę!

Żona próbowała wytłumaczyć funkcjonariuszom, że to nieporozumienie, a ucałowanie własnego dziecka to przecież nie pedofilia…

29-latek aresztowany za seks z nastolatką!

Uciekli z Belgii, w której nie mogli być ze sobą ze względu na znaczną różnicę wieku. Myśleli, że Polska da im schronienie. Niestety, rząd ich kraju posłał za nimi list gończy!

Polecane wideo

Komentarze (157)
Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 17.11.2010 12:57
Bez Jaj
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 09.03.2010 18:16
te zdjęcia są do dupy
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 19.11.2009 18:03
Hi! dsxjFTLu
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 06.11.2009 15:33
nie wiedze w tym nic zlego ! szukaja czegos do rozglosu ! przeciez nie jest naga. w internecie tego pelno a dzieci moga z tego korzystac...
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 21.10.2009 23:32
taka droga marka a taka tandetna reklama ;D
odpowiedz

Polecane dla Ciebie