Jak co roku, tuż po listopadowych świętach, zaczęła się gorączka przygotowań do świąt bożonarodzeniowych. Lada dzień pojawią się w telewizji reklamy lalek Barbie i coca coli z Mikołajem w roli głównej, dodatkowo podsycając konsumencki apetyt na prezentowy shopping.
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna” statystyczny Polak po 15. roku życia wyda na prezenty około 400 złotych. Sfora przypomina, że w zeszłym roku było to 381 zł. W sumie pod choinką położymy upominki warte 11 miliardów złotych:
„Polscy konsumenci preferują święta na bogato. O ograniczaniu wydatków nie ma mowy" – przekonuje w "DGP" Jakub Borowski, ekonomista Invest-Banku.
Zdaniem ekspertów na zakupach będziemy mogli bardziej szaleć dzięki stale rosnącym płacom. Czy w Waszych miastach w centrach handlowych już płyną z głośników gwiazdkowe nuty?
Natasza Lasky
Zobacz także: