Aborcje na legalu za granicą

03 Sierpnia 2008

Liczby Polek poddających się aborcji w Londynie nie sposób dokładnie określić. W całym Zjednoczonym Królestwie z legalnych zabiegów korzysta 150 - 200 tys. kobiet rocznie, z tego od 30 do 50 tys. przypada na stolicę.

Aborcje na legalu za granicą

Ceny zabiegów w Marie Stopes zależą od zaawansowania ciąży i wahają się od 500 do 1,5 tys. funtów. Gdy kobieta ma skierowanie z przychodni albo od osobistego lekarza (GP Doctor), klinika nie bierze pieniędzy od pacjentki, tylko - w uproszczeniu - od państwa brytyjskiego. Darmowe są też wszystkie badania oraz (w razie powikłań) dalsza opieka.

Sam zabieg trwa od kwadransa do paru godzin. Jeżeli ciąża jest zaawansowana (19. - 24. tydzień), wizyty są dwie.

Kobieta ma drogę wyboru. Pierwszą jest pójście do szpitala albo kliniki typu walk--in (otwarte dla wszystkich). Jedyne, czego tam potrzeba, to numer ubezpieczenia socjalnego (może też być NIN męża, rodzeństwa, rodziców). Brytyjczycy dostają go automatycznie, tak jak Polacy PESEL. Imigranci muszą się zwrócić o jego wydanie. Trzeba najczęściej pokazać jakieś zaświadczenie o zamieszkaniu w Anglii - może być nawet rachunek za gaz w nieformalnie wynajętym lokum. Zaświadczenie o pracy nie jest wymagane. Atut "szpitalnego" (najpopularniejszego wśród Polek) rozwiązania problemu: kobieta nic nie płaci. Mankament: procedury rejestracji są czasochłonne, coraz częściej zdarzają się kolejki.

W kraju, gdzie antykoncepcja jest darmowa, gdzie opieka nad kobietą w ciąży jest zorganizowana, jak się patrzy, Polki korzystają z usług jakichś oszustów, bo nie potrafią pójść do lekarza. Gdyby nie ignorancja, nieznajomość angielskiego, w takim kraju jak Anglia żadne podziemie aborcyjne nie mogłoby istnieć. Ale istnieje.

Angielskie prawo aborcyjne, obowiązujące nieprzerwanie od 40 lat, należy do najbardziej liberalnych w Europie. Zabiegi można wykonywać do 24. tygodnia włącznie, powodem zabiegu może zaś być - oprócz zagrożenia płodu - uszczerbek na "fizycznym lub mentalnym zdrowiu matki". W praktyce oznacza to, że wystarcza deklaracja o fatalnym samopoczuciu psychicznym spowodowanym ciążą. Warunek formalny to odbycie dwóch rozmów, podczas których lekarze upewniają się, że decyzja kobiety jest przemyślana.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (650)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-01-31 19:49:06

e-aborcja.pl

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 15:49:00

link do tego komentarzazgłoś do usunięcia Gość 2009-02-07 14:21 Mam pytanie a jeśli dziewczyna w wieku np. 15 lat zajdzie w ciąże to co wtedy??!! Ma urodzić to dziecko?! A co ze szkołą?! Przez to że aborcja jest tak ukrywana w Polsce jest dużo zdiewczyn które gimnazjum ledwo skończyły! Przecież jeśli laska po porodzie zajmuje się tylko dzieckiem a co dalej? Taka dziewczyna jast już NICZYM nie może iść na dykoteke ze znajomymi bo musi zajmować się dzieckiem! Ja nie wyobrażam sobie żeby dziewczyna w wieku 15 lat miała nieńczyć dziecko :/ więc ABORCJA JEST POTRZEBNA nie ma innego wyjścia!!!!!! Sory, ale to byłby wtedy jej wybór. Skoro mogła iść do łóżka z chłopakiem to niech teraz zajmuje się dzieckiem. Jak pościeliła tak się wyśpi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-02-07 14:21:00

Mam pytanie a jeśli dziewczyna w wieku np. 15 lat zajdzie w ciąże to co wtedy??!! Ma urodzić to dziecko?! A co ze szkołą?! Przez to że aborcja jest tak ukrywana w Polsce jest dużo zdiewczyn które gimnazjum ledwo skończyły! Przecież jeśli laska po porodzie zajmuje się tylko dzieckiem a co dalej? Taka dziewczyna jast już NICZYM nie może iść na dykoteke ze znajomymi bo musi zajmować się dzieckiem! Ja nie wyobrażam sobie żeby dziewczyna w wieku 15 lat miała nieńczyć dziecko :/ więc ABORCJA JEST POTRZEBNA nie ma innego wyjścia!!!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-16 12:02:00

http://www.godtube.com/view_video.php?viewkey=0ffa83f10b68cde1cac0 polecam, daje do myślenia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-01 22:53:00

po pierwsze,okropny jest ten obrazek do artykułu,mam malutkiego synka i gdy na to dziecko mi sie smutno robi,po drugie zgadzam sie z ,,Madziocha 20',jesli sie czujemy na tyle ,,dorosli'do wspolzycia to trzeba ponosic tego konsekwencje.gwalty...trudniejsza kwestia,ale w moim mieście jest w szpitalu łóżeczko,gdzie mozna dziecko zostawic.i dać mu szanse życia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-31 10:45:00

za każdym razem, jak czytam o aborcji aż za serce mnie łapie. Jak człowiek, może takie coś zrobić?? To maleństwo, które rozwija się w brzuszku matki nie jest niczemu winne!! Jak współżyć to z głową!! I każdy powinnien poznosić tego konsekwencje!! Za aborcją jest tylko wtedy, kiedy kobieta została zgwałcona, w innym przypadku nie!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-29 22:58:00

Według raportu ONZ ("O zdrowiu Polek w wieku reprodukcyjnym") liczba nielegalnych aborcji przeprowadzanych w Polsce może sięgać nawet 200 tys. (2 razy więcej niż za czasów gdy aborcja była w Polce legalna). Dodatkowo w niektórych klinikach aborcyjnych w Anglii aż 80 procent wszystkich pacjentek to kobiety z Polski (BBC). Polki decydują się na aborcję znacznie częściej niż inne europejki. Kiedy skończy się w końcu ta hipokryzja i zalegalizujemy aborcję? Jestem za legalizacją aborcji na zasadach jak w Anglii.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-07-12 21:10:18

Też się z Tobą zgadzam! Niech kler i rząd nie rządzą naszymi dupami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-27 23:14:00

[quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] Podejście "moje ciało, mój wybór" to ignorowanie dziecka, nieuznawanie go za człowieka... Najmniejsza dziewczynka która przeżyła urodziła się w 21. tyg. ciąży, przypadków przeżycia wcześniaków z 24. tyg. jest już wiele... Jeżeli ktoś uważa że nie jest w stanie wychować dziecka, może oddać je do adopcji- nawet ze wskazaniem, kto ma się nim zająć... Niech wezmą kobietę przed takim zabiegiem na oddział patologi ciąży, niech zobaczy kobiety heroicznie walczące o swoje dzieci... Niech zrobi sobie chociażby usg4D, niech zobaczy buzię dziecka które chce zabić... Niech nikt nie opowiada idiotyzmów że lepiej gdyby dziecko umarło niż żeby miało być bite... tym bardziej że większość kobiet decyduje się na aborcję tylko ze względu na siebie- bo JA nie jestem gotowa, bo JA nie kocham tego dziecka... To jest morderstwo na najbardziej niewinnej i bezbronnej ludzkiej istocie.[/quote] bo to jest MOJ wybor. skoro ja nie moge decydowac za siebie, to co? ty chcesz?:o[/quote] twoj wybor?? a moze sie tego dziecka spytasz czy chce zeby go matka ktora powinna kochac najmocniej na swiecie chce zeby go zarznela:/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-27 23:12:00

glupie szmaty...co to biedne malenstwo im zrobilo??zgadzam sie na aborcje tylko jesli byla wynikiem gwaltu. jesli matka nastolatka czy stara jest tak glupia zeby sie nie zabezpieczac to jej problem. lepiej dziecko oddac do adopcji

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-22 07:49:00

Czego jeszcze nie napisałam- dlaczego żadna z Was nie zwraca uwagi że ta legalna w Anglii aborcja pozwala zabić dziecko nawet w 24 tyg., czyli dziecko które mogłoby już żyć? Tak samo jak nikt nie poda żadnego argumentu mówiąc o płodzie i decydowaniu o sobie, ktoś pisze tylko że dziecku by działa się krzywda, że ktoś by mógł je śmiertelnie pobić... A to jest jego zabijanie. Piszecie że to zdjęcie, dodane tutaj, jest przykre. Jest. Przede wszystkim dlatego że tu jest "dziecko" powiedzmy któremu widać że dzieje się krzywda. Dziecka w brzuchu mamy nie widzicie po prostu. Ale dlaczego nienarodzone ma mieć inne prawa- a nawet żadnych praw- jeżeli tych narodzonych bronicie i ich krzywda was wzrusza?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz