Jak w domu zaaranżować biuro? Poradnik dla zapracowanych

15 Lipca 2011

Pracujesz bez wychodzenia z domu i nie masz pomysłu, jak zaaranżować biuro w mieszkaniu? Nasi eksperci mają dla Ciebie garść porad!

biuro w mieszkaniu

Coraz więcej osób wybiera tzw. pracę zdalną. Zostając w domu, oszczędzamy czas i pieniądze, które w dużej mierze pochłania dojazd do firmy. Wraz z Olgą Koźlik, ekspertem ds. wyposażenia wnętrz z firmy Moll, podpowiadamy, jak urządzić funkcjonalne domowe biuro bez pomocy fachowców.

Zadanie nr 1. – Znajdź odpowiednie miejsce

Najlepiej, jeśli na nasze biuro przeznaczymy pokój, z którego nikt inny nie korzysta. Dzięki temu miejsce to będzie kojarzone wyłącznie z pracą, gdzie bez problemu możemy przyjmować naszych potencjalnych klientów. Problem pojawia się wtedy, gdy w mieszkaniu nie ma możliwości zagospodarowania wolnego pomieszczenia. Wówczas, niezależnie w którym miejscu wygospodarujemy kąt do pracy, powinniśmy odgrodzić go od reszty mieszkania.

- W takich przypadkach warto zainwestować w ścianki działowe – mówi Olga Koźlik, ekspert ds. wyposażenia wnętrz współpracująca z firmą Moll, producentem zestawów biurkowych – Są łatwe w montażu i mogą służyć dodatkowo jako regał na dokumenty lub przybory biurowe. Innym sposobem może być postawienie dekoracyjnego parawanu - dodaje. Więcej na temat ścianek działowych przeczytasz w osobnym artykule.

Zdecydowanie najgorszym miejscem na domowe biuro jest sypialnia. Widok dokumentów, czy komputera tuż przed zaśnięciem lub bezpośrednio po przebudzeniu wywoła niepotrzebny stres.

Zadanie nr 2. – Wybierz odpowiednie meble

Biurowe meble powinny być funkcjonalne i ergonomiczne, czyli dostosowane do naszych potrzeb. Przydadzą się regały na dokumenty i kontenery, służące do przechowywania podręcznych przedmiotów. Najlepsze są te mobilne (na kółkach), które sprawdzą się zwłaszcza w małych pomieszczeniach – zawsze będzie można je gdzieś wsunąć. Najważniejszym meblem w każdym miejscu pracy jest biurko. To przy nim spędzamy najwięcej czasu, dlatego tak ważne jest, żeby jego budowa nie przyczyniała się do nadwyrężania kręgosłupa. Sprawdzą się modele z systemem regulacji wysokości i kąta nachylenia blatu oraz możliwością montażu różnego typu nadstawek (np. na komputer lub drukarkę). Takie mechanizmy wpływają na poprawę komfortu pracy. 

Strony

Komentarze (5)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-26 12:08:45

z06Meq tntkdczqvpzm

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-23 16:39:17

SG9Q2l ryqnxaptleis

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-23 08:48:50

Yeah, that's the tkicet, sir or ma'am

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-15 08:07:16

ja niestety nie mam tyle miejsca w domu, więc najpierw miałam biuro w pokoju dziecinnym, ale kiedy faktury zrobiły się za bardzo kolorowe (pomalowane flamastrami na przykład :) ), przeniosłam się do sypialni... jak zostanę bogatą bizneswoman, to sobie gabinet z prawdziwego zdarzenia urządzę =)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-15 07:24:04

ciekawe ile osob na tyle miejsca w domu

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1