Dieta na piękne włosy

29 Stycznia 2012

Razem z dietetyczką podpowiadamy, co jeść, aby mieć zdrowe i lśniące kosmyki.

różowe włosy

Jeden z eksperymentów, o którym pisaliśmy tutaj, wykazał, że mężczyźni w kontakcie z kobietą zwracają uwagę przede wszystkim na jej twarz. Nie ulega najmniejszym wątpliwościom, że ich wzrok przykuwają również piękne, zadbane, lśniące włosy. Wypielęgnowane kosmyki i ładna, twarzowa fryzura to wizytówka każdej kobiety. Dbajmy zatem o nasze włosy, a na efekty długo nie trzeba będzie czekać. Jednym ze sposobów na zapewnienie sobie wspaniałych kosmyków jest odpowiedni jadłospis. Co jeść, aby były silne i zdrowe?

Wzmocnić strukturę

Podstawowym budulcem potrzebnym do budowy włosów jest białko, zwłaszcza zawarte w nim aminokwasy siarkowe – tłumaczy Sylwia Sadowska, dietetyczka z Centrum Naturhouse w Gnieźnie. Pełnią one funkcję wzmocnień włosa oraz nadają mu prawidłową strukturę. Można znaleźć je w produktach zawierających dużo białka, np. mięsie i jego przetworach, jajkach, rybach oraz produktach zbożowych czy roślinach strączkowych. Nie możemy zapominać także o cennej roli witamin: głównie A i E. Szczególnie gdy mamy osłabione i wysuszone włosy. Na kosmyki niekorzystnie wpływa basen, sauna, przebywanie w dusznych pomieszczeniach czy noszenie czapki. – Witamina A przyśpiesza cykl odnowy komórkowej i wpływa na poprawną budowę keratyny, z której kosmyki są zbudowane – wyjaśnia Sylwia Sadowska z Centrum Naturhouse. Dlatego watro sięgać po wątrobę, tran, kapustę, pietruszkę, szpinak, szczaw czy morele.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (32)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2016-06-02 12:25:58

re: Dieta na piękne włosy

Mi bardzo pomaga w okresie lata na włosy skrzypolen z biotyna ma sporo biotyny aminokwasy siarkowe skrzyp, mogę polecić z czystym sumieniem

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-07-15 11:57:17

Włosom nie sprzyja (...)stres, więc jeśli wiosną masz zamiar zabłysnąć olśniewającymi kosmykami, warto skorzystać z porad profesjonalistów – twierdzi dietetyczka. Niby, że co? \mam się z pracy zwolnić i wyjechać na bezludną wyspę?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-18 12:13:09

Ja biorę Collagen Noble Health. Wzmacnia włosy, działa tez fajnie na cerę i paznokcie, więc już nic więcej nie łykam :) Szampony i odżywki może i są potrzebne, ale najwazniejsza jest dieta i suplementy.Tutaj wpisz treść komentarza do Dieta na piękne włosy...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-02-02 16:01:48

Moje włosy są długie, kręcone i bardzo suche oraz sianowate od codziennego modelowania. Bardzo polecam wszystkim olej kokosowy. Swój kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością (tłoczony na zimno, nierafinowany) za 17 zł czyli stosunkowo drogo, ale naprawdę warto. Nałożyłam go obficie wieczorem i położyłam się spać. Włosy po umyciu i ułożeniu były błyszczące, nawilżone, grube i co mnie szczególnie zdziwiło - uniesione u nasady. Wielokrotnie odżywki do włosów obciążały moje włosy - w tym przypadku tak się nie stało. Poza tym można go używać do w kuchni, np. do smażenia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 23:11:50

a ja mimio że nie mam włączonych w życie tych zasad nie wiem jak to nazwac to mam włosy zdrowe i niestety rosną mi tak szybko że grzywke jest mi bardzo ciężko utrzymac ładną bo szybko mi odrasta i dupa ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-30 22:06:25

U mnie jest to samo .. Masakra z tymi włosami co zetne to tydzien i dupa.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 22:47:58

jaki pierwiastek ? ---- "W jadłospisie kobiety, która dba o swoje włosy, nie może również zabraknąć optymalnej ilości minerałów. Dobrze jest zatem sięgać po drożdże spożywcze suszone, wątrobę, mak, soję, żółtko jajka czy pietruszkę – są one źródłem żelaza, które decyduje o prawidłowej budowie i tempie wzrostu włosów. – Na dietę bogatą w ten pierwiastek szczególnie powinny zwracać uwagę kobiety mające obfite krwawienia miesiączkowe i w okresie ciąży, ponieważ wskutek jego niedoboru włosy stają się cienkie, łamliwe i ulegają przerzedzeniu – zwraca uwagę Sylwia Sadowska. "

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 23:07:57

żelazo ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 20:07:14

wow odkrycie na miare Kolumba

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 13:22:04

skad ta dietetyczke wzieli? specjalnie do gniezna jechali? o.O

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 12:27:22

W czym jest witamina B6 ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 12:37:38

W rybach, mięsie, ziemniakach i innych warzywach skrobiowych, niektórych owocach

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 15:12:29

tez w drozdzach piwnych

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 16:10:08

w tabletkach :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-29 12:08:52

Pierdoły. Większość z tych rzeczy jemy co dzień bądź sporadycznie orzechy czy banany i co? I nic. To sprawa genetyki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz