Wasza Kuchnia: Idealnie czekoladowe muffiny z piernikową nutą

30 Października 2011

Ola deklaruje, że jej muffiny zawsze wychodzą, pięknie wyrastają i wspaniale smakują!

czekoladowe muffiny

Drogie Papilotki!

Mam na imię Ola. Pieczenie babeczek jest moją wielką pasją. Uwielbiam eksperymentować w kuchni, jednak zwykle wracam do tego prostego przepisu. Czekolada w połączeniu z nutką piernikową z pewnością sprawi, że będziecie chciały sięgnąć po więcej. Uwaga: muffiny uzależniają ;-)

Składniki suche: 1 szklanka mąki pszennej + 0,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (można dodać całość pszennej – ja jednak dodaję tej drugiej „dla zdrowia”), 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej + 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 3/4 szklanki cukru pudru (koniecznie przesiać), 1 łyżeczka przypraw korzennych, tabliczka gorzkiej czekolady pokrojonej w drobną kosteczkę (świetnie sprawdza się tu również „czekolada z okienkiem” - orzechy dodają chrupkości)

Składniki mokre: 1 szklanka mleka (od Was zależy iluprocentowe – kto nie jest na diecie polecam 3,2%, gdyż nadaje naprawdę mleczny posmak), 1/4 szklanki oleju (rzepakowy, słonecznikowy... – tylko nie oliwa!), 1 jajko

Sposób przygotowania: W jednej misce wymieszać suche składniki, w drugiej mokre. Następnie połączone mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy wszystko razem (należy zrobić to w krótkim czasie, gdyż wtedy muffiny zyskają większą puszystość i ładniej wyrosną). Gotową masę wlewamy do papilotek. Surowe muffiny wstawiamy do nagrzanego do 180 st. piekarnika i pieczemy ok. 20/25 min.

Smacznego!

Autorki wszystkich opublikowanych przepisów otrzymają od nas atrakcyjne nagrody ufundowane przez  firmę Kamis – zestaw sosów sałatkowych Fit up! oraz kolorowe sztućce do sałaty.

UWAGA! Prosimy o dołączanie do zgłoszeń konkursowych AKTUALNEGO ADRESU oraz oświadczenia o treści: Oświadczam, że jestem autorką załączonych fotografii i zgadzam się na ich publikację na łamach portalu Papilot.pl.

Zobacz także:

Elegancki sernik z bezą

Kruche babeczki z jagodami i bezą

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (18)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-29 20:19:53

Pięknie wyrosły. Uwielbiam piec muffiny ;-)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-23 13:26:15

Polecam ! ! ! www.youtube.com/watch?v=gTf9anwzFz4&feature=youtu.be

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-31 12:38:54

Zrobiłam i żałuję. W smaku ok, ale prawe w ogóle nie wyrosły. Nawet z tymi 2 łyż. proszku do pieczenia :/. Nie polecam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-11-02 08:12:39

Może za krótko piekłaś? albo za słabo nagrzałaś piekarnik? Ja dodałam mniej niż 2 łyżeczki proszku do pieczenia i nie dodawałam sody i wyrosły piękne a w smaku tez niczego sobie chociaż na przyszłość będę dodawać mleczną czekoladę zamiast gorzkiej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 17:57:29

prezentuja sie srednio, a przepis tez kiepski

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 17:30:18

dzisiaj zrobiłam babeczki wg tego przepisu, pyszne!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 10:48:16

babilotki z lidla :)) ostatnio tez w nich robilam, tak wg dziewczyny wiecie moze gdzie mozna kupic takie wlasnie papierki na babeczki?gdzie jest wiekszy wybor? bo w duzych supermarketach nie ma

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 11:21:43

ikea

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 12:52:52

tesco

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 10:11:02

Nie był tylko cały czas tkwił na dole w artykulach użytkowniczek, geniusze.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 17:59:08

czyli byl juz wczesniej na papilocie, geniuszu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 08:46:50

Nie podobają mi się komentarze niektórych z Was, jeśli nie podoba wam się przepis, to nie nazywajcie tego od razu syfem, innym to moze smakować. To nie jest jednorazowy złośliwy komentarz, bo co niedzielę oglądam przepisy na papilocie i zawsze znajdą się jakieś wredne komentarze. Nie wiem, czy to zazdrość, że ktoś podzielił się czymś, co mu wychodzi i został nagrodzony publikację tego przepisu? Kobiety mniej złośliwości...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 09:41:40

ta zawiść jest taka polska hehe więc polskie dziewki muszą być takie bo inaczej umrą zatuwając się swoim jadem. Polska zawiść.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 16:26:35

Kazdy ma inne zdanie. Przepis nie jest rewelacyjny wiec nie dziwie sie, ze ktos nazwal to syfem. Zazdroscic tu raczej nie ma czego sorry :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 06:45:36

faktycznie to było już:) ale naprewno dobrze smakują

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 00:43:23

byl tu juz ten syf

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 00:53:37

sama jestes syfem

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-30 11:59:54

właśnie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz