Karl Lagerfeld, główny projektant marek Chanel i Fendi oraz własnej linii prêt-à-porter, to ikona współczesnej mody. Jest projektantem ubiorów, ale także wszechstronnym twórcą, artystą, realizatorem filmowym, fotografem i prawdziwym oryginałem. Od kiedy w 1983 roku został dyrektorem artystycznym domu mody Chanel, marka ta stała się jedną z najbardziej dochodowych marek świata. Niezwykła energia i kreatywność ponad siedemdziesięcioletniego twórcy owocuje blisko dwudziestoma kolekcjami luksusowej odzieży rocznie.
W tym sezonie na rynku pojawił się m.in. znakomity zapach autorstwa Karla Lagerfelda. Perfumy o przewrotnej nazwie Karleidoscope oraz ekskluzywna seria kosmetyków i akcesoriów zostały stworzone specjalnie dla sieci perfumerii Sephora. Inspiracją dla wszechstronnie utalentowanego kreatora mody, fotografa i designera przy tworzeniu nowego zapachu był magiczny przedmiot – kalejdoskop – symbol licznych talentów Lagerfelda. Projektant sięgnął po delikatne nuty kwiatowe zawarte w heliotropie i fiołkach, tworząc luksusową, ultrakobiecą kompozycję zawierającą zmysłowy i wyrazisty akcent patchouli oraz egzotyczne akordy drzewne wonnego tonkowca. Smukły, czarno-złoty flakon, prosty, a zarazem ekstrawagancki, jest jednocześnie kalejdoskopem – w nakrętce umieszczona jest soczewka, przez którą można zobaczyć zwielokrotnioną postać Karla Lagerfelda. Zapach w wersji eau de parfum dostepny jest w pojemnościach 30 i 60 mililitrów.
Nowy zapach powstał przy współpracy z Christophem Raynaudem, twórcą perfum dla takich marek jak Givenchy, Guerlain i Paco Rabanne. - Uwielbiam bawić się słowami, tak jak uwielbiam bawić się zapachami. Ale perfumy nie powstają po to, by je opisywać. Kompozycja zapachowa to coś, co możemy poczuć zmysłami, ale nie oddać słowami. Nie chcę wchodzić w aspekty techniczne tworzenia perfum, wolę podejście sentymentalne – powiedział Karl Lagerfeld o swojej kreacji.
Z okazji świąt Bożego Narodzenia Sephora nadała Lagerfeldowi tytuł Projektanta Roku 2011. Aby uczcić to wydarzenie, specjalnie dla marki Sephora mistrz stworzył ekskluzywną, limitowaną serię kosmetyków i akcesoriów, w skład której wchodzą cienie do powiek w kolorach dżinsu, zamknięte w niezwykłym opakowaniu, czarny i złoty lakier do paznokci, kosmetyczka oraz nowocześnie zinterpretowana magiczna kula śnieżna z drobinkami złota i figurką samego projektanta. Linia produktów, które zaprojektował Karl Lagerfeld to żartobliwy ukłon w kierunku jego własnego stylu i jednocześnie afirmacja filozofii projektanta, którą wyraził słowami: Moda nie jest moralna ani amoralna. Moda jest po to, aby podnosić morale.
Zobacz także:
Shopping w Europie: Gdzie najlepiej (i najwygodniej) robić zakupy?
Info dla wszystkich zakupoholiczek!
Trójwymiarowe dekoracje ścienne
Wnętrze nabierze niezwykłego charakteru.