Misja DOVE: „JESTEŚMY PIĘKNE!”

13 Czerwca 2016

Od wielu lat Dove przekonuje kobiety, że prawdziwe piękno wymyka się metryce, nie ma jednego właściwego rozmiary biustu, kształtu ust czy wagi ciała.

Dove

Świat wciąż się zmienia, zmieniają się trendy, mody i kryteria piękna. Kobiety od zawsze starały się za nimi podążać. Jednak pogoń za ideałem okazała się pełna frustracji, a obietnice związane z dążeniem do doskonałości pozostały niespełnione. Dziś aż 62% kobiet przyznaje, że czuje presję społeczną związaną z dążeniem do bycia piękną. 8 na 10 Polek przyznaje, że nie czuje się piękna, a aż 73% z nich zapytanych o to, dlaczego nie czują się piękne, ex equo wymienia czynniki związane z wyglądem fizycznym (sylwetka) oraz aspekty emocjonalne (brak pewności siebie). Na poczucie piękna wpływ ma również fakt dotyczący dbania o siebie. Ponad 1/3 badanych przyznała, że nie czuje się piękna, bo niewystarczająco dba o swoją urodę.

Dlaczego Polki nie czują się piękne? Jest to dość głębokie przekonanie o własnej nieatrakcyjności wynikające z nadwagi czy dużej liczby kompleksów, ogólnej niskiej samooceny i braku poczucia własnej wartości bądź też braku czasu, by zadbać o siebie. Takie zakorzenione wizje związane z własną osobą rosną w nas latami i mogą być efektem zarówno obserwacji, jak i doświadczeń wyniesionych z czasów młodości. Uczymy się poprzez obserwację – jeśli dziewczynka widzi, jak jej mama krytycznie podchodzi do własnej urody, istnieje szansa, że ten sam wzorzec wdroży w dorosłym życiu.

51% - kobiet przyznaje, że w ocenie wyglądu, zależy im na opinii innych

Skoro Polkom z trudem przychodzi obiektywna ocena własnego wyglądu i docenienie piękna, nie dziwi fakt, że ponad połowa respondentek decyduje się na skorzystanie z opinii innych kobiet. Dlatego chętnie prosimy o pomoc w ocenie córkę (82%), przyjaciółkę (80%) czy mamę (71%), licząc na ich szczerą opinię. Zdaniem Joanny Godeckiej-Nowak – life coacha, „kobiety szukają wsparcia u osób, z którymi łączy je  więź emocjonalna i ogromny ładunek zaufania. Córka, mama, przyjaciółka – to osoby bliskie, które postrzegamy jako bardziej zaangażowane i zainteresowane naszym dobrem. Dlatego bierzemy sobie do serca ich sugestie. Szczególnie, kiedy nam samym trudno jest odnieść się do własnej atrakcyjności. Wsparcie ze strony bliskich jest szczególnie ważne i potrzebne do budowania poczucia własnej wartości.”

Piękna mama – piękna córka.

Spośród otaczających nas kobiet właśnie te dwie grupy Polki wskazują najczęściej jako najpiękniejsze (córki 41%, matki 27%). Co ciekawe jednak, mówiąc o ich pięknie, przyjmują zupełnie inne kryteria. W przypadku piękna mam na pierwszy plan wysuwają sie przymioty związane z charakterm i osobowością – 74%, z kolei w ocenie piękna córek wśród wymienianych cech bezsprzecznie prym wiedzie uroda – 76%. Z jakiego powodu w zależności od tego, kogo oceniamy, zmienia się nasze spojrzenie na definicję piękna? Na osobę bliską patrzymy z innej perspektywy – przez pryzmat naszych uczuć. Dlatego w zależności od nich przyjmujemy inne kryteria piękna. Córki patrzą na kochające je mamy jak na osoby, którym są wdzięczne za opiekę i miłość, dlatego w ich oczach kluczowym kryterium oceny staje się osobowość. Matki od początku patrzą na swoje dzieci widząc w nich istoty, które wzrastają pod ich opiekuńczymi skrzydłami, są więc dla nich piękne z definicji.

Co Polki robią, aby pięknie wyglądać?

Skoro dbanie o siebie to jeden z kluczowych elementów definiujących kobiece piękno, zasadne wydaje się pytanie, jak Polki pielęgnują swą urodę? Zdecydowana większość z nich (86%) pielęgnuje ciało i włosy w domu, co druga zaś dba również o zdrowy styl życia dzięki wprowadzeniu diety i ćwiczeń. Tym, co sprawia, że kobiety sięgają po kosmetyki, jest z jednej strony sama przyjemność ich stosowania (zapach, konsystencja, odczucia sensoryczne), z drugiej zaś – uzyskiwany efekt (np. piękniejsza skóra, włosy). A więc w konsekwencji piękny wygląd.

Pielęgnacja – sposób Polek na piękno.

Zadbane i wypielęgnowane czujemy się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Dove wierzy, że każda kobieta może odkryć swoje naturalne piękno poprzez lepsze poznanie siebie i właściwą pielęgnację. Promienna, gładka, rozświetlona skóra, zdrowo wyglądające i mocne włosy – to nie marzenia, ale cele, które osiągają miliony kobiet na całym świecie wybierając filozofię i zaawansowane technologicznie kosmetyki Dove, które nie tylko pielęgnują skórę i włosy, ale również rozpieszczają zmysły. Dzięki temu codzienna pielęgnacja zmienia się w niezwykły rytuał, który pozwala kobietom na całym świecie w domowym zaciszu odkrywać, wydobywać i doceniać ich naturalne, niezwykłe piękno.

Jesteśmy piękne – misja Dove.

Na tym jednak nie koniec. Misją marki Dove jest redefinicja pojęcia piękna i polemika z idealnym, nierzeczywistym wizerunkiem kobiety. Od wielu lat Dove przekonuje kobiety, że prawdziwe piękno wymyka się metryce, nie ma jednego właściwego rozmiary biustu, kształtu ust czy wagi ciała. Dlatego w tym roku została zainaugurowana kampania społeczna pod hasłem Jesteśmy piękne. Z badań wynika, że tylko dwie na dziesięć Polek czują się piękne, podczas gdy polskie kobiety postrzegane są jako jedne z najpiękniejszych na świecie. Tegoroczna odsłona kampanii marki Dove ma na celu pokazanie kobietom, że swoje prawdziwe piękno wystarczy w sobie odkryć i docenić.  W emocjonalnym filmie promującym przekaz kampanii występują Polki – mamy i córki, przyjaciółki, które w odważny spoób mówią o  niezwykłych kobiecych relacjach i kobiecym pięknie. Dlatego najwyższy czas, aby każda kobieta odkryła swoje piękno.

Więcej TUTAJ.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz