Blogerki plus size wzbudzają mieszane uczucia, ale jedno trzeba im przyznać - udało im się zmienić nastawienie marek odzieżowych i projektantów do kobiet większych, niż rozmiar 0. Firmy zauważyły, że ich klientki mają różne sylwetki. Te większe także mają prawo wyglądać modnie i czuć się dobrze. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że wprowadzając kolekcje XXL równocześnie zarabiają i ocieplają swój wizerunek.
Zjawisko to zauważyła ostatnio hiszpańska sieciówka Zara. W sklepach na całym świecie pojawiły się plakaty zachęcające klientki, aby „pokochały swoje krągłości”. Całkiem zgrabny slogan został jednak opatrzony wyjątkowo niefortunną fotografią. Modelki z tej kampanii raczej nie kojarzą się z krągłościami. Obie są wyjątkowo szczupłe.
Na firmę spadła lawina krytyki. Słusznej?
Zobacz również: Nastolatka udowodniła, jak absurdalna jest numeracja ubrań z sieciówek. Które spodnie są większe?
źródło: Twitter (https://twitter.com/ElenaPastu)
Właśnie tym zdjęciem Zara promuje swoją kampanię „Pokochaj swoje krągłości”. Akcja ma na celu uświadomienie klientkom, że mogą czuć się kobieco bez względu na rozmiar. Cel szlachetny, ale wykonanie raczej dyskusyjne.
Krytycy twierdzą, że przy tej okazji należałoby pokazać modelki plus size. Te z fotografii na takie nie wyglądają. Smukła twarz, idealna talia i niewielka pupa nie kojarzy się z kobietą XXL.
Zobacz również: Rozmiarówka ubrań to czysty absurd! Ona pokazała to w dobitny sposób...
źródło: Twitter (https://twitter.com/MuireannO_C)
Klientki dają wyraz swojego niezadowolenia na Twitterze:
„Zara, muszę porozmawiać z waszym działem reklamy… Krągłości? Niby gdzie?”.
„Wszystkie sylwetki są oczywiście piękne, ale gdzie tu są krągłości? Ta zakłamana reklama może wpędzić młode dziewczyny w kompleksy”.
„Błagam, Zara! Kiedy mówicie nam, że powinnyśmy pokochać krągłości, wy powinniście użyć zdjęć kobiet z krągłościami. Myślałam, że jesteście bardziej rozsądni”.
Zobacz również: 10 kolorowych nowości z kolekcji Zara TRF na wiosnę 2017
źródło: Twitter (https://twitter.com/BertSwattermain)
Jeden z internautów stwierdził, że modelki z kampanii Zary są równie krągłe, co te pałeczki. Chyba nie przesadził...