MODOWY RAPORT: Najchętniej ubieramy się w Mohito, najgorsze zdanie mamy o…

Co sądzimy o popularnych modowych markach?
MODOWY RAPORT: Najchętniej ubieramy się w Mohito, najgorsze zdanie mamy o…
29.10.2013

Replise Poland przygotowało raport dotyczący treści publikowanych na temat 11 marek odzieżowych w okresie od stycznia do czerwca 2013 roku. Z raportu wynika, że najlepsze zdanie internauci mają o Mohito – ta marka uzyskała 40% pozytywnych komentarzy. Kolejną marką w rankingu był Tatuum z 39% oraz Reserved – 34% pozytywnymi wypowiedziami. Natomiast najczęściej komentowaną firmą był H&M, którego dotyczyła ponad 1/3 z pośród wszystkich wzmianek na temat marek odzieżowych.

Na podstawie badania uzyskano wyniki dot. marek najchętniej omawianych w sieci. Pośród 160 644 wzmianek, najcześciej pojawiającymi się markami w dyskusji był H&M, który pojawił się w 36% analizowanych komentarzy internautów, Zara w 27%, a już mniejszy udział miał Reserved – 12%. Treści publikowane na temat pozostałych firm odzieżowych poddanych analizie uzyskały wynik poniżej 10%.

W wirze dyskusji

Natężenie dyskusji zmieniało się w stosunku do sytuacji związanych bezpośrednio z rynkiem, a także działaniami poszczególnych marek. Zwiększenie natężenia miało na przykład miejsce w sytuacji wprowadzenia przez daną markę kampanii z udziałem gwiazd. Tak stało się przy wykorzystaniu w kampanii wizerunku Davida Beckhama czy Beyonce, którzy wystąpili w reklamach H&M. Wykorzystanie wizerunku osób znanych w kampaniach promocyjnych firm odzieżowych skutkowało dużym zainteresowaniem wśród internautów.

Natężenie dyskusji było także związane z pojawiającymi się wątkami, które angażowały większą liczbę internautów. W centrum zainteresowania użytkowników znalazły się produkty, sam sklep, ale także marketing i sposoby komunikacji oferty firmy oraz sytuacji kryzysowych. Internauci na temat sklepów dyskutowali w kontekście nowych lokalizacji, wydarzeń organizowanych w poszczególnych placówkach lub asortymentu. Znalazły się również opinie dotyczące wyposażenia salonów odzieżowych (przymierzalni, luster), czystości, porządku kolejek oraz personelu – pośród wszystkich wzmianek pojawiających się na temat sklepów prym dzierżyło C&A, którego 12% dyskusji nawiązywało do tej kategorii. Jeśli chodzi o działania promocyjne firm, użytkownicy najczęściej komentowali wyprzedaże, bony zniżkowe oraz działalność sklepu internetowego, szczególnie w kontekście pojawiających się problemów technicznych i awarii.

ciuchy

Jak oceniają?

Najwięcej pozytywnych wzmianek na temat marki pojawiło się w kontekście Mohito (40% komentarzy o tym wydźwięku). Kolejną marką w rankingu był Tatuum z 39% oraz Reserved – 34%. Neutralne wypowiedzi odnosiły się przede wszystkim do Carry (81% wzmianek na temat marki), New Yorkera i Croppa (po 75%), oraz Zary (72%). Największy odsetek negatywnych komentarzy na temat poszczególnych marek pojawił się przy C&A – 12% analizowanych treści, a także przy markach Cropp – 9% oraz Zara i Mohito, na temat których 6% treści miało wydźwięk negatywny.

Nie tylko ubrania

W dyskusji na temat marek odzieżowych, internauci często przytaczali także innego rodzaju produkty oferowane przez popularne sieciówki, które uwzględniono w analizie wyszczególniając dodatkowe kategorie, takie jak kosmetyki, bielizna, wszelkiego rodzaju akcesoria – torebki czy biżuteria, a także obuwie. We wzmiankach na temat kosmetyków najczęściej pojawiał się H&M, na temat bielizny zaś najczęściej wspominano o KappAhlu, w kontekście akcesoriów natomiast wyróżniło się Mohito. Dla obuwia prym dzierżyła Zara, której buty cieszą się wśród internautów popularnością ze względu na styl, wykorzystywane materiały oraz cenę.

ciuchy

Dlaczego właśnie ten produkt

Internauci podczas dyskusji wskazywali także na te aspekty produktów, na które zwracali uwagę przy zakupie. Ważny był dla nich styl ubrań, cena, jakość, estetyka, kolorystyka, rozmiar, materiał i fason. Pod względem stylu najczęściej dyskutowano o Tatuum, na temat którego 34% wzmianek odnosiło się do tej kategorii, natomiast w dyskusji na temat ceny najczęściej pojawiała się Zara, której 12% wzmianek odnosiło się do cen jej produktów. O jakości dyskutowano najczęściej opisując produkty również pochodzące z Zary (12%), a także Tatuum (12%). W kontekście rozmiarówki najczęściej przytaczany był New Yorker (18% wzmianek na temat marki), zaś o samych rozmiarach generalnie dyskutowano najczęściej w przypadku marek, które wyróżniają się szeroką rozmiarówką, jak KappAhl czy C&A.

Na temat badania:

Badanie przeprowadzono na podstawie analizy próby badawczej 2819 wzmianek, losowo dobranych spośród całkowitej liczby 160 644, uzyskanej na podstawie informacji publikowanych przez internautów na temat marek odzieżowych w okresie 01.01.2013 – 30.06.2013. Badaniu poddano opinie na temat 11 marek odzieżowych: C&A, Carry, Cropp, Cubus, H&M, KappAhl, Mohito, New Yorker, Reserved, Tatuum, Zara. Przeanalizowano opinie dotyczące marek i oferowanych przez nie produktów, a także wyciągnięto wnioski odnoszące się do zachowań konsumenckich związanych z zakupami i modą.

Polecane wideo

Komentarze (53)
Ocena: 4.96 / 5
K. (Ocena: 4) 07.02.2021 19:26
Ubrania Tatuum ładnie wyglądaja na zdjęciach, ale niestety - w realu mnie rozczarowały. Przede wszystkim nierówna rozmiarówka - niektóre rzeczy mają zaniżoną, niektóre - zawyżoną. W pandemii, kiedy sporo osób kupuje przez internet, przydaja sie takie informacje jak np. długość spódniocy czy sukienki w centymetrach. Modelki mają zróżnicowany wzrost, najczęściej okazuje się, że ubrania mam za krótkie (nie przekraczam 170 cm). Kiedyś zwracałam na to uwagę telefonicznie, ale bez odzewu. Ceny bez przecen zdecydowanie za wysokie w stosunku do jakości materiałów .
odpowiedz
Zdegustowana była klentka (Ocena: 4) 07.11.2018 21:43
Tatuum ma ostatnio ciekawe promocyjne oferty tylko dla uczestniczek i uczestników programu lojalnościowego. Niefajnie. Ja nie lubię takiego stylu kupowania. Nie będę już korzystać z ich oferty.
odpowiedz
Spencer (Ocena: 5) 18.08.2017 18:38
Ja polecam polskie marki, znajdziecie ja na http://www.lafoto.pl/polskie-marki-modowe-ktore-warto-obserwowac/
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 27.01.2014 14:46
Osobiście najczęściej kupuję w Top Secret, a marka ta nie została wymieniona w raporcie. Najbardziej lubię ich sklep internetowy, bo jakość ciuchów jest dużo lepsza niż, np. w Stradivariusie czy Bershce, a ceny są o wiele niższe. Nie wiem kto pisał ten artykuł, ale jestem pewna, że nie powinien tego robić. ;)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 05.12.2013 17:27
Ta interpunkcja woła o pomstę do nieba. Kto to pisał?
odpowiedz

Polecane dla Ciebie