Sposób na awans i karierę

30 Lipca 2008

Co zrobić, jak się zachować i ubrać, żeby piąć się po szczeblach kariery?

Sposób na awans i karierę

Powiedzenie - "Jak cię widzą, tak cię piszą" - jest niezwykle trafne i powszechnie znane. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że sposób, w jaki sami siebie postrzegamy, ma również niebagatelny wpływ na to, jak traktują nas inni. A jest on znacznie większy, niż się może wydawać! Z całą pewnością można sparafrazować to stare powiedzenie w ten sposób: "Jak się widzisz, tak cię inni piszą".

Dziś nie wystarczy „być”, żeby dopiąć swego. Dostać awans, dobrą pracę czy w ogóle pracę, to za mało. Czasy są takie, że aby coś dostać, trzeba się zaprezentować. I to jak najlepiej! Przede wszystkim postaw na rzetelność i powagę. Tylko taki pracownik, który przejmuje się powierzonymi mu sprawami, ma szanse zaistnieć w danej dziedzinie. Pamiętaj, aby rozliczyć się z dziennych obowiązków i nie traktuj tego jak przechwałki. Po prostu powiedz, co zrobiłaś, czego nie zdążyłaś wykonać. Nawet nie wiesz, jak to zaprocentuje u twojego pracodawcy. Ważne, abyś sama wychodziła z inicjatywą - czy to wykonania powierzonej pracy, czy to rozwiązania jakiegoś problemu.

Powszechnie wiadomo, że chętniej zwracamy się z prośbą czy oczekujemy porady od osoby uśmiechniętej i przyjaźnie nastawionej. Nikt nie chce ani rozmawiać, ani współpracować z osobą ponurą. Dlatego tak ważny jest uśmiech. Nie rób smutnej miny! W pracy nikt nie musi wiedzieć o twoich problemach rodzinnych czy osobistych.

Pewność siebie to zwieńczenie drogi do awansu lub akceptacji. Nie chodzi tu o nieuzasadnione wywyższanie się, lecz o niebanie się przełożonych. Każdy szef lubi porozmawiać z pracownikami, a gdy ma o czym z nimi rozmawiać, to pełnia szczęścia. Dzięki takim konwersacjom dasz się lepiej poznać, a przy okazji omówisz sprawy zawodowe. Pamiętaj, aby uważnie słuchać. Tylko dzięki uwadze zapamiętasz wszystkie wytyczne, jak i nie znieważysz rozmówcy.

Jak się okazuje, ubiór jest tylko dodatkiem. To w naszym zachowaniu tkwi siła. Jednak odpowiedni strój powinien być klasyczny, niekrzykliwy. Ważne są kolory. Postaw na biel, czerwień i błękit.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (19)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2010-11-10 00:03:47

w to ze jest sie lepszym od czesci pracownikow trzeba wierzyc. wiara czyni cuda. a i cudem awansowac mozna.. hehe powodzenia..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-16 20:09:00

Ja sie nauczyłam ze szefowie i tak nigdy nie docenia naszej pracy... jakby sie czlowiek nie prezentowal i nie staral, dlatego otworzylam wlasny biznes. polecam... i czekam na atrykul o przedsiebiorczych kobietach :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-08-01 07:17:00

To prawda ;) żeby coś osiągnąć żeby zostać zauważonym wystarczy uśmiech pewność siebie i stosowanie zasad komunikacji interpersonalnej ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-31 13:37:00

[quote="rubia83"]Jutro jest mój 1 dzień w pracy, bede siedziec za biurkiem i wklepywać dane do komputera razem z 4 innych osób. Jest to praca w banku, ale nie w obecności klientów (petentów) Nie wiem w co mam się ubrać, by nie wygladać śmiesznie i dziwnie. Nie moge ubrac jutro butow na obcasie bo moja noga jest po zabiegu i 8 godzin w szpilkach to dla mnie masakra;/ Czy moge zalozyć jeansy, bluzke koszulowa i balerinki?? Bardzo prosze o rady [/quote] mysle ze bank ma to do siebie ze piowinnas ubrac sie w spodnie ale materialowe najlepiej ciemne bluzka jasna ecri lub biała;) balerinki jak najbardziej aby nie kolorowe;). 1 dzien jest najwazniejszy ja mam to juz za soba. po 1 dniu zorientujesz sie jak ubierakja sie koledzy i koleżanki z pracy;). Powodzenia

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-31 11:49:00

Jutro jest mój 1 dzień w pracy, bede siedziec za biurkiem i wklepywać dane do komputera razem z 4 innych osób. Jest to praca w banku, ale nie w obecności klientów (petentów) Nie wiem w co mam się ubrać, by nie wygladać śmiesznie i dziwnie. Nie moge ubrac jutro butow na obcasie bo moja noga jest po zabiegu i 8 godzin w szpilkach to dla mnie masakra;/ Czy moge zalozyć jeansy, bluzke koszulowa i balerinki?? Bardzo prosze o rady

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-30 21:16:00

zgadzam Sie.. wAzna jest pewnosc Siebie...!! Nie tylko przydaje sie w pracy ale rowniez w zyciu osobistym.. :)) Świetny artykuł :**

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-30 19:48:00

ciekawy artykuł...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-30 19:31:00

interesujące ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-30 15:39:00

http://www.iqpolska.pl/?ntmxnj

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-30 15:09:00

u mnie ubior nie ma znaczenia..bo wszyscy maja chodzic w ciuchach oznaczonymi logo firmy..sa to beznadziejne granatowe spodnie i bluzka..a o awansie to sobie moge pomazyc..hehe

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz