Jeśli kiedykolwiek rozważałaś założenie własnego bloga modowego, z pewnością przeszło ci przez myśl pytanie, w jaki sposób mogłabyś na nim zarabiać. Biorąc pod uwagę ilość dziewczyn, które prowadzą własne strony, nie jest to łatwe zadanie. Zobacz, na co powinnaś zwrócić uwagę, aby twój blog stał się żyłą złota.
1. Współpraca z markami
Na początku kariery każdej blogerki współpraca z markami ogranicza się zazwyczaj do `zapłaty` w formie barteru (dostajesz za darmo rzeczy, które później reklamujesz na swojej stronie). Wraz z rozwojem bloga, marki będą coraz bardziej zainteresowane lokowaniem swoich produktów u Ciebie. Po pewnym czasie będziesz mogła żądać pieniędzy za umieszczenie reklam, jednak zanim to nastąpi, czeka cię mnóstwo pracy.
5. Inwestycja
Blog wymaga inwestycji i nie ma sensu temu zaprzeczać. Uczestnictwo w Tygodniach Mody nie jest darmowe, szczególnie dla początkujących fashionistek. Blog to inwestycja, która czasami się nie zwraca, i niestety musisz wziąć to pod uwagę.
2. Czytelnicy
Niektóre blogi natychmiast stają się hitem, innym potrzeba małej pomocy w formie promocji czy reklamy. Jedno jest pewne; bez czytelników nie możesz nawet myśleć o zarabianiu na blogu. Musisz dbać o zawartość merytoryczną bloga, ale pamiętaj że tym, co przyciąga ludzi najbardziej, są estetyczne i atrakcyjne zdjęcia.
6. Błędy
Popełnianie błędów wpisane jest w każde działanie. Nawet jeśli jesteś dobra w tym, co robisz, masz po prostu prawo się pomylić. Nie każda twoja stylizacja czy wpis na blogu będą dobre i godne uwagi. Najistotniejsze jednak jest wyciąganie wniosków. Każdą potyczkę traktuj jak drogocenną lekcję i nie poddawaj się z byle powodu.
4. Twój głos
Jeśli twój blog jest jedną z kolejnych szafiarskich stron, nie licz na rychłą karierę. Rynek nasycił się fashionistkami, które pokazują swoje stylizacje. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz się wyróżniać. Najtrudniejsza rzeczą jest pokazanie własnego punktu widzenia, ale to właśnie ta odrębność sprawia, że blog staje się atrakcyjny.
3. Media społecznościowe
Nie powinnaś pomijać ich znaczenia dla dzisiejszego przemysłu i branży mody. Takie platformy jak Facebook czy Instagram zastępują często blogi, albo stają się doskonałym nośnikiem ich rosnącej popularności. Najlepiej łączyć kilka stron razem i korzystać zarówno z platformy bloga, Facebooka i Pinteresta. Dzięki temu możesz znacznie zwiększyć zasięg swojej strony.