Kategorie
  1. Papilot.pl
  2. >
  3. Lifestyle
  4. >
  5. Praca & pieniądze
  6. >
  7. Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

2009-12-17

Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

2009-12-17

W szale przedświątecznych zakupów łatwo niepotrzebnie strwonić majątek na zbyteczne rzeczy. Gdy po powrocie do domu dopadną cię wyrzuty sumienia, warto wiedzieć, na jakich zasadach można zwracać towar do sklepu…

Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

Już od połowy listopada reklamodawcy prowadzą intensywne kampanie, których celem jest zmuszenie nas do wydania w okresie przedświątecznym jak największej ilości pieniędzy. Spacer po centrum handlowym staje się wędrówką po piekle – z każdej strony kuszą nas diabelskie oferty sklepów, obiecujących rabaty, upusty i bonifikaty. A my, naiwne istoty, łykamy wszystko jak rybka haczyk. Jeśli nie jesteś odporna na marketingowe triki supermarketów, koniecznie zapoznaj się z zasadami zwrotów zakupionego towaru i prawami konsumenckimi. Taka wiedza z pewnością ci się przyda, gdy po powrocie do domu sprawdzisz stan swojego konta…

Podstawowe zasady zwracania towarów do sklepów przypomina portal TVN24:

Warunek zwrotu, bez wskazania szczególnej przyczyny jest jeden: sklep w swoim regulaminie musi uznać, że to możliwe, i wskazać w jakim terminie zwroty przyjmuje. W niektórych sklepach to zaledwie pięć dni, w innych około 30 dni (H&M, Zara), a np. w Empiku - nawet dwa miesiące. Jeśli jednak takiego określonego terminu nie ma, a zarząd sklepu nie przewidział możliwości zwrotu, pieniędzy za zakupiony towar nie odzyskamy. I jest to zgodnie z prawem. - Możliwość tego zwrotu występuje wyłącznie wtedy, jeśli towar jest niezgodny z umową, lub kiedy jest obciążony wadami - tłumaczy mecenas Marcin Hemerling z Kancelarii Radcowskiej Chmaj i Wspólnicy.

W przypadku wad ukrytych - na przykład w sprzęcie elektronicznym - możemy powołać się na warunki gwarancji i oddać produkt do serwisu. Mało kto jednak wie, że prawo rozciąga możliwość reklamacji na wszystkie rodzaje towarów, również tych bez gwarancji producenta. - Maksymalny czas na reklamację to dwa lata, jednakże jeżeli już zauważymy wadę, to musimy ją zareklamować w ciągu dwóch miesięcy - mówi Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Z gamy produktów, które podlegają reklamacji wyłączone są te, w przypadku których o defekcie wiedzieliśmy w momencie zakupu. Z tego powodu przysługują nam dodatkowe upusty, dlatego też nie możemy reklamować danego produktu. Jednak jeśli o wadzie sprzedawca nic nie mówił, a przecena była marketingowym zabiegiem, czy wiązała się z końcówką serii (tak jak w przypadku outletów) - to prawo do reklamacji zachowujemy i powinniśmy walczyć o swoje.

O swoje mogą walczyć również klienci sklepów internetowych. Im prawo daje wręcz 10 dni na zastanowienie się: towar, który się nie spodobał zawsze w tym czasie możemy odesłać. Koszty takiej przesyłki ponosi kupujący, jeżeli to on się rozmyślił. Natomiast jeżeli wina leży po stronie sprzedającego, bo dostarczył nam przedmiot wadliwy, nie odpowiadający ofercie, to on powinien ponieść koszty przesyłki.

Nie każdemu sprzedającemu możemy jednak zwrócić towar. - Możliwość zwrotu towaru zakupionego przez Internet dotyczy tylko towarów sprzedawanych przez przedsiębiorcę. Możliwość zwrotu towarów przez Internet nie dotyczy towarów sprzedawanych przez osoby fizyczne, które nie prowadzą sprzedaży w ramach swojego przedsiębiorstwa - mówi mec. Marcin Hemerling. Czyli komputer kupiony od osoby, która nie prowadzi działalności gospodarczej zwrotowi nie podlega. Jeśli zostaliśmy oszukani, jedyną drogą jest skarga na policji i droga sądowa.

Dochodzenie swoich praw może okazać drogą przez mękę. Najlepszym i jedynym sposobem uniknięcia konsumenckich potyczek jest umiar. Ogromna szkoda, że żaden z koncernów farmaceutycznych nie wyprodukował jeszcze szczepionki podnoszącej odporność na handlowe sztuczki. W związku z tym musimy radzić sobie same, najlepiej poznając metody działania wroga – świątecznego wirusa zakupów.

Opracowała Gabriela Mostowicz – Zamenhof

Zobacz także:

Sprytne sztuczki hipermarketów

Konsumpcjonizm na dobre zmienił nie tylko święta, ale i ich sens. Okazuje się, że kolejne, ubiegające lata oraz przybywający bagaż doświadczeń nie wystarczają, by zmądrzeć i zmienić przyzwyczajenia.

Czy Polacy znowu zapożyczą się  na Święta?

Czy 27 grudnia, tradycyjnie już, jak co roku, obudzimy się z ogromnymi wyrzutami sumienia, a niejeden z nas z ogołoconym kontem i kredytem, który trzeba spłacać  do… kolejnych Świąt?

Komentarze (41)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu (1-5)

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  1. PItagoras (Ocena: 5) 2013-05-04 18:42:32 zgłoś do usunięcia re: Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Założenie teoretyczne: firma X produkuje taczki z kwadratowymi kołami, sklep Y sprzedaje takie taczki elegancko zapakowane. Klient kupuje taczkę po rozpakowaniu i próbie użycia okazuje się że taczka nie spełnia swojej funkcji. Klient chce zwrócić taki towar, ale nie ma takiego prawa, serwis powie że taczka jest taka jak powinna, wymiana taczki na inny egzemplarz nie ma sensu. Co w takim przypadku można zrobić oprócz załatwienia sprawy przez wymiar sprawiedliwości???

  2. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  3. Anonim (Ocena: 5) 2013-03-23 16:18:30 zgłoś do usunięcia re: Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Chcę kupić kurtkę w outlecie obniżka24.pl czy mogąmnie oszukać i czy gdy zamówie dwie rzeczy to będę musiała zapłacić za dwie paczki ??????????????????????????/

  4. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  5. Anonim (Ocena: 5) 2013-03-03 12:53:31 zgłoś do usunięcia re: Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    kupiłam w sobotę 2 .3 2o13r pralkę okazało się że jest popsuta czy mogę zwrócić pralkę albo wymienić na nową .

  6. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  7. Anonim (Ocena: 5) 2012-07-18 16:24:37 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jezeli bluzka ulegnie spraniu (a była prana w niższej temp niz na metce) czy to podlega reklamacji?

  8. Anonim (Ocena: 5) 2013-06-10 13:26:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nie

  9. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  10. Anonim (Ocena: 5) 2012-04-02 15:03:09 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    mam podobny problem

  11. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  12. Anonim (Ocena: 5) 2012-03-24 17:35:16 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Tutaj wpisz treść komentarza do Zwrot zakupionego towaru – kiedy i na jakich zasadach jest możliwy?...

  13. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  14. Anonim (Ocena: 5) 2011-04-15 12:15:02 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    W lidlu w polsce nie ma zwrotu towarów, nawet wówczas gdy kupujemy jakąś odzież a nie ma w sklepie przymierzalni, czy jest to zgodne z prawem?? Dodam tylko, ze w lidli w np niemczech nie ma tego problemu, mozna spokojnie dokonac zwrotu towaru.

  15. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  16. Anonim (Ocena: 5) 2011-03-05 16:19:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Mama zakupiła buty, założyła je raz strasznie ją optarły pięty spuchły ! , po 3 dniach od zakupu poslismy zgłosic reklamacje mama chciala wymianny na inne lub zwrot kasy, ekspedientka odmowila co zrobic w takiej sytuacji ?

  17. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  18. Anonim (Ocena: 5) 2011-02-12 16:33:04 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    W zarze Poznań plaza kupiłam spodnie i kilka innych rzeczy. Zazwyczaj tak robiłam bo w przymierzalni są oszukane wyszczuplające lustra. Gdy chciałam oddać z metką, nienoszone jedne spodnie, bo oczywiście wyglądałam w nich w domu dużo grubsza...nie przyjął ich Pan podający się za kierownika - nazwiska nie chciał podać...może się wstydził ...twierdząc że są noszone.

  19. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  20. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-20 13:30:13 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    czy w top secret można zareklamować buty w ciagu 2 lat tak jak np w ccc?

  21. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  22. Anonim (Ocena: 5) 2010-02-15 17:46:27 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    „Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

  23. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  24. Anonim (Ocena: 5) 2010-02-15 17:34:03 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    „Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

  25. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  26. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 18:42:06 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a w Marks& Spencer można zwracać w ciągu 90 dni!

  27. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  28. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 18:11:54 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a jak to jest z kosmetykami, mi w rossmanie nie chcieli przyjąć nieużytego pudru

  29. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  30. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 16:54:37 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A ja słyszałam że jeżeli kupimy odzież to do pięciu dni możemy ją oddać z całkowitym zwrotem kosztów ale przy ubraniu musi być przyczepiona metka.Czy to jest prawda?No i trzeba mieć paragon.

  31. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  32. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 15:02:53 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja tam nie wiem w czym problem...kupuje roznerzeczy w galeriach handlowych i nigdy ale to nigdy nie mialam problemu ze zwrotem! Jezeli chodzi o ubrania to kupuje np kilka bluzek i na spokojnie przymierzam je w domu gdzie moge pomachac w nich rekoma, poogladac sie przy zwyklym swietle i w normalnym lustrze (a nie w wyszczuplajacym), patrze co pasuje do tego co juz mam. Zostawiam najbardziej mi odpowiadajace rzeczy a reszte zwracam. Jezeli ma sie paragon i metke to nic w tym trudnego. No chyba ze sie kupuje na bazarze to wtedy nie ma sie dowodu na zakupienie towaru. Dobrze jest tez znac prawa konsumenta. Sa w sklepach wywieszki- nie przyjmujemy zwrotow, top owar nie podlega wymianie itp. Takie sklepy lamia prawo gdyz zawsze jest mozliwosc wymiany i zwrotu. Nawet rzeczy przecenionych. No chyba ze dana rzecz jest przeceniona bo jest na niej dziurka wiec nie mozemy oddac tej rzeczy bo jest dziura-to chyba logiczne. Czasem wystarczy postarszyc ekspedientki w sklepie i mozna wszystko zalatwic:) tylko trzeba znac swoje prawa:)

  33. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 16:40:56 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Sklepy,które nie przyjmują zwrotów i wymiany nie robią nic niezgodnego z prawem! Nie znasz ustawy, to nie opowiadaj głupot

  34. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 18:56:49 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A wlasnie ze MUSZA przyjac zwrot , inaczej lamioa prawo.

  35. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 20:34:40 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    "Warunek zwrotu, bez wskazania szczególnej przyczyny jest jeden: sklep w swoim regulaminie musi uznać, że to możliwe, i wskazać w jakim terminie zwroty przyjmuje. " Czytanie ze zrozumieniem się kłania. NIE MUSZĄPRZYJĄĆ, NIE ŁAMIĄ PRAWA - radzę zajrzeć do ustawy jak już ktoś wyżej sugerował.

  36. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 21:58:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Najgorzej jest w sieci Top Secret, absurdalne przepisy i bezczelna obsługa. Gdy chciałam wymienic rozmiar bluzki, ekspedientki były niegrzeczne, kierowniczka złośliwa, nakrzyczała na mnie, a ja tylko dopytywałam o różne możliwości. Okazało się, że mogę wymienić przeceniony towar dzień po zakupie. Przyszłam po 2 i już problem. Straszne małpy, wyszłam ze łzami w oczach, kto tak traktuje klienta ???? Rozumiem, dużo pracy, stres, ale bez przesady... ODRADZAM ZAKUPY W TOP SECRET

  37. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-18 12:59:13 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a Ty zajrzalas do ustawy ze sie tak madrujesz?! To ze cos napisali na papilocie nie znaczy wcale ze jest to swieta prawda. Zla ze wierzysz we wszystko co tu napisali i nie masz innych zrodel informacji:/ poszukaj w becie, zadzwon do obroncow praw konsumenta, sciagnij tresc ustawy albo zakup jakis podrecznik do prawa handlowego

  38. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-18 13:13:31 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    wlasnie. bo konsument nie ma prawa do zwortu. proponuje czytac dokladniej te madre ksiazki.

  39. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-18 15:18:25 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    tak, co prawda w jakimś polskim kodeksie kiedyś był i pewnie jest nadal zapis, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć takiego nieużywanego, ometkowanego towaru, to jestak w momencie wstąpienia do unii przyjeliśmy prawo unijne, które stoi ponad lokalnym i musimy się do niego stosować - a głosi ono iż konsument ma prawo zwrotu nieużywanego towaru bodaj do 14 dni. nie rozumiem czemu ten niedouczony pan wprowadza w blad polaków i jaki ma w tym interes...

  40. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-18 15:20:33 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    dupa jesteś to sobie pozwalają... mnie się nie przydarzają takie rzeczy, bo zaraz sprowadzam zbyt bezczelne panie do parteru... bedziesz ryczeć to beda po tobie jechac

  41. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-18 16:35:58 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nie mozna oddac towaru jezeli sklep nie ma zwroto taka jest przwda

  42. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-18 16:39:01 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nie musza pracuje w sklepie juz nie jedna taka madra straszyla sade i co nic

  43. Anonim (Ocena: 5) 2012-02-14 19:43:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    W poprzednim ustroju prawnym (na mocy uchwały nr 71 Rady Ministrów z dnia 13 czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku, sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego – § 1 ust. 1 i 2) możliwe było dokonywanie zwrotu niektórych towarów w ciągu 5 dni. Takie rozwiązanie zakorzenione zostało w świadomości niektórych konsumentów aż do dnia dzisiejszego, mimo iż przepis ten przestał obowiązywać trzynaście lat temu.

  44. Anonim (Ocena: 5) 2013-06-10 13:35:14 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    no szkoda że nie trafiłaś do mojego sklepu bo to by była Twoja pierwsza i ostatnia wizyta u mnie ,skoro to mój sklep to ja też mam prawo wyboru klienta .Nie masz żadnego prawa zwrotu jeżeli nie umówisz się ze sprzedawcą.A straszyć to możesz sobie równych sprzedawca to nie jest ktoś gorszy od kupującego,czas to zrozumiec

  45. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  46. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 13:30:01 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    SPrzedawcy i tak ni chcą przyjmowacx reklamacji zawszez walaja wine na to ze żle było uzytkownae

  47. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  48. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 9:35:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Nigdy nie dokonywałam reklamacji, ale teraz przezornie zostawiłam paragon po butach. A przy zakupie swtereka zauważyłam, że oprócz paragonu dodatkowo jest karteczka z dokładną informacją o możliwości zwrotu.

  49. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 11:31:11 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    niesamowite.

  50. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 13:22:09 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    mieszkam w Niemczech i tutaj można wszystko zwrócić, kiedyś nawet udało mi się bez paragonu. i tak powinno być wszędzie bo czasem można podjąć pochopną decyzję i stracić naprawdę dużo pieniędzy.

  51. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 13:22:10 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a mojemu samsungowi [nie polecam kupować tego gówna] pękł wyświetlacz OD ŚRODKA i cały ekran się rozlał. I nie uznali reklamacji. Powiedzieli, że mogą wymienić go za 70 ZŁ [tzn. ekran] ==

  52. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 19:53:07 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową inaczej z tytulu rękojmi . "Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji" z tym ze "sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego, chyba że wady wynikły z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej" . Spróbuj moze Ci się uda i wymienią wyswietlacz. Jak nie to poszukaj wyświetlacza na allegro i zagadaj za znajomymi gdzie ci tanio wymienią . Bo tak bedzie ekonomiczniej.

  53. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 23:05:21 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Z tą firma tez mam nie miłe wspomnienia a raczej z jego przedstawicielem.Przy reklamacji wmawiał mi ze te telewizory tak mają.Była podobna sytuacja,tylko może nie tak tragicznie ja u Ciebie.Nie dałam się i pisma i reklamację ładowałam do bólu,aż do znudzenia(za rada pana z PIH) nawet do samej Firmy co o tym myślę. I oddali mi kasę.I tak na marginesie to bardzo trudno z nimi wygrać jeśli chodzi o sprzęt RTV oni zawsze maja coś do przekabacenia klienta jeszcze jak się nie zna na tym.Nie wspomnę o machlojach jeśli chodzi o karty gwaranyjne.

  54. Anonim (Ocena: 5) 2009-12-17 23:16:43 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    SAMSUNG za bardzo Aushwitzem pachnie. Nie, nie jeszcze raz nie.

  55. Anonim (Ocena: 5) 2010-01-21 12:58:53 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    „Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

  56. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz