5 zasad, dzięki którym w pracy poczujesz się jak w domu + wskazówki, jak się zaprzyjaźnić!

Dzięki naszym trikom będziesz przychodzić do biura z uśmiechem na twarzy!
5 zasad, dzięki którym w pracy poczujesz się jak w domu + wskazówki, jak się zaprzyjaźnić!
03.09.2012

Nawet jeśli naprawdę kochasz swoją pracę, 8 godzin dziennie w biurze (a często o wiele więcej) źle wpływa nawet na największych pracusiów. Aby umilić sobie wykonywanie obowiązków zawodowych, warto więc przystosować swój firmowy pokój do własnych upodobań - to wcale nie takie trudne jak myślisz! Zebrałyśmy dla Ciebie 5 prostych, ale skutecznych zasad, dzięki którym wprowadzisz trochę przyjemności do swojej pracy, co pozytywnie wpłynie zarówno na Twój nastrój jak i produktywność.

1. POCZUJ SIĘ JAK W DOMU

Oczywiście, biuro to nie dom i czekają Cię tu obowiązki, które musisz bezwzględnie wypełniać. Jednakże jeśli wprowadzisz trochę domowej atmosfery do swojego miejsca pracy, dzień stanie się trochę przyjemniejszy. Chodzi o to, żeby poczuć się mniej formalnie, a bardziej swojsko - świetnie pobudza to naszą produktywność, ponieważ dzięki temu czujesz się swobodniej. Łatwo osiągniesz taki efekt wprowadzając do biura domowe elementy: ulubiony wazon pełen świeżych kwiatów czy zdjęcia rodziny, przyjaciół i swoich czworonogich ulubieńców. Ponadto możesz postawić na biurku bibeloty - na przykład pamiątki z wakacji - które sprawią, że uśmiechniesz się za każdym razem gdy na nie spojrzysz. Kolejnym pomysłem jest wybór długopisów, ołówków i innych akcesoriów biurowych w ciepłych, pastelowych barwach.

 

Przyjemna praca

2. NA PRZERWIE ZACZERPNIJ ŚWIEŻEGO POWIETRZA

To takie proste, a zarazem takie skuteczne - podczas przerwy koniecznie wyjdź na chwilę z biura, chodźby na parę minut! Dobrze wiemy, że masz mnóstwo do roboty i nie możesz łazić w tę i we w tę bez większego powodu, ale uwierzcie nam: łyk świeżego powietrza i odrobina ruchu potrafi zdziałać cuda. Krótki spacer wokół budynku czy wzdłuż ulicy doda Ci energii, rozjaśni umysł i pobudzi do pracy - czyli da Ci dokładnie to, czego potrzebujesz do produktywnej pracy. Jeśli jednak nie możesz wyjść na zewnątrz, przejdź się chociaż parę razy po schodach czy korytarzu lub porozciągaj się trochę przy biurku.

3. PRZYGOTUJ SOBIE PRZEKĄSKI

Zamiast zamawiać niezdrową chińszczyznę czy wychodzić na lunch do baru szybkiej obsługi, oszczędź trochę pieniędzy i sama przyszykuj sobie zdrowy lunch do pracy. Nie pozwalaj, żebyś siedziała w biurze głodna - będziesz czuła się fatalnie i nie skupisz się na pracy. W dodatku wiele osób, gdy tylko poczuje ssanie w żołądku, staje się opryskliwa i zrzędliwa. Wyświadcz więc sobie (i swoim współpracownikom) przysługę i nie dopuść do tego! Wśród najprostszych pomysłów na przekąski znajdują się orzechy i nasiona, z których łatwo zrobisz pyszną mieszankę, dodając rodzynki, żurawinę i kawałki gorzkiej czekolady. Do pracy świetnie nadają się także przeróżne owoce - na przykład jabłka - i batoniki zbożowe. Jeśli macie w biurze lodówkę, wypróbuj pokrojone w słupki warzywa i niskotłuszczowy jogurt do maczania.

Uwaga: Nie zapomnij też o odpowiednim nawodnieniu! Trzymaj na biurku duży kubek pełen zimnej wody z dystrybutora. Aby dodać odrobiny smaku, dodaj do niej plasterek cytryny, limonki albo pomarańczy.

 

 

Przyjemna praca

4. BĄDŹ ZORGANIZOWANA

Dobrze zorganizowane biurko to szczęśliwe biurko ;) Jeśli sterty dokumentów powoli przejmują władzę nad Twoim stołem to znak, że najwyższa pora posprzątać. Bałagan na biurku sprawia, że same stajemy się zdezorganizowane, a to w żaden sposób nie pomoże nam w pracy. Pozbądź się rzeczy, których już nie potrzebujesz - wypisanych długopisów czy starych notatek i zainwestuj w stylowy organizer na biurko. Dobrze jest też mieć pod ręką pudełko chusteczek, ściereczkę do ekranu czy płyn antybakteryjny do rąk. Jeśli masz swój własny pokój w biurze, przyda Ci się tablica i parę markerów - w ten sposób łatwo zapiszesz najważniejsze zadania do wykonania, które w inny sposób mogłyby zgubić się w gąszczu e-maili.

5. ROZMAWIAJ Z LUDŹMI

Przy dzisiejszym zaawansowaniu technologicznym jest mnóstwo sposób komunikacji drogą elektroniczną - smsy, e-maile, czat pracowniczy czy na Facebooku. Czasem trudno więc w ogóle mieć okazję, żeby porozmawiać z kimś twarzą w twarz. Jednak mimo wszystkich udogodnień, e-mail potrafi być kiepską formą komunikacji - trudno w końcu przekazać nim emocje, a emotikonki niekoniecznie są najstosowniejsze przy pisaniu wiadomości do przełożonego. Zamiast więc wysyłać wiadomości do przystojnego grafika z pokoju obok - podejdź do jego biurka! Nie tylko poczujesz się milej i uprzyjemnisz sobie czas i pracę, ale może też poznasz kogoś ciekawego ;) Czas spędzony ze współpracownikami nie tylko polepszy Wasze kontakty, ale i poprawi Ci humor oraz zwiększy wydajność pracy. Uśmiechnięta buźka na końcu e-maila to nic złego, ale nie zastąpi szczerego uśmiechu na Twojej twarzy.

Kamila Włodarczyk

Zobacz także:

Ile kosztuje wynajęcie stancji w największych miastach w Polsce? Łódź jest najtańsza!

 

Studia w innym mieście zazwyczaj wiążą się z przeprowadzką i sporym wydatkiem na mieszkanie.

PORÓWNANIE: Nasze uniwersytety na tle szkół z całego świata - warto studiować w PL?

Na liście THE BEST OF znalazły się tylko dwa polskie adresy.

Polecane wideo

Komentarze (8)
Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 03.09.2012 14:33
po co się zaprzyjaźniać w pracy??? ja chodzę tam pracować, a nie towarzystwa szukać
zobacz odpowiedzi (2)
Anonim (Ocena: 5) 03.09.2012 12:24
i niby gdzie są te wskazówki jak sie zaprzyjaźnić ??? bo ja niestety ich jakoś nie widzę, chyba, że te reklamy ciągle mi to przysłaniają :)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 03.09.2012 11:39
oczywiscie, przeciez wszyscy pracują w biurze!!! ja np jestem sprzataczka i co? mam do swojej placowki zabrac zdjecia rodziny i tam sobie poustawiac? nie wszyscy pracuja w biurze a poza tym mysle ze malo osopb pracujacych w biurze tutaj wchodzi bo jakby nie patrzec jest to portal na niskim poziomie
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie