Poradnik Kulinarny: Desery o obniżonej wartości kalorycznej (Jak je przygotować?)

11 Grudnia 2011

Jeśli lubisz łakocie, ale dbasz o linię, koniecznie sprawdź nasze przepisy na desery light!

muffin

Wszystkie wiemy, że słodkości, owszem, są przepyszne. Niestety, nie możemy się nimi bezkarnie objadać, ponieważ to w większości puste kalorie, które psują zdrowie (wiele z nich jest naszpikowanych chemią) i sylwetkę. Na całe szczęście, wystarczy jednak kilka trików, aby przygotować pyszny i lekki deser, który smakuje wspaniale i jest bezpieczny dla figury.

Mrożony jogurt z mango

Składniki: dwa duże kubki jogurtu naturalnego, 2 laski wanilii, obrane ze skórki i pokrojone w słupki jedno mango, kubeczek chudej śmietany, dwie obrane ze skórki i pokrojone w słupki gruszki, 50 g borówek amerykańskich, ewentualnie słodzik

Wykonanie: laski wanilii rozciąć na pół, wydrążyć pestki i wymieszać z jogurtem naturalnym. Ubić śmietanę ewentualnie z rozkruszonym słodzikiem. Jogurt delikatnie wymieszać ze śmietaną. Foremkę do ciasta wyłożyć folią spożywczą. Na spodzie ułożyć na przemian mango i gruszki, posypać borówkami (część owoców zostawić na sos!) i dodać warstwę jogurtu. Potem znowu owoce, jogurt i do końca. Tak napełnioną foremkę zamknąć folią i wstawić do zamrażalnika minimum na dwie godziny. Odłożone owoce (mango, gruszka, borówka) zblenderować, aby powstał sos. Podawać z zamrożonym jogurtem.

Lekkie babki

Składniki: 21 dag mąki, jajko, 40 gramów kakao, 2 łyżeczki suszonych drożdży, 250 ml mleka, 60 gramów niskotłuszczowego masła, kilka kropel olejku waniliowego, ćwierć szklanki cukru, (na polewę) – 2 białka, 4 łyżki sproszkowanej czekolady, szczypta soli

Wykonanie: w misce wymieszać mąkę, kakao, cukier i drożdże. W innej misce wymieszać jajko z mlekiem i wanilią. Zdobić dołek w mące z dodatkami i wlać mleko z jakiem. Dodać rozpuszczone masło, delikatnie wymieszać. Wypełnić foremki ciastem do 3/4 wysokości. Piec 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Następnie wyjąć babeczki z foremek i pozostawić do wystygnięcia. W tym czasie ubić białka z solą i dodać do nich czekoladę. Przełożyć mus na babeczki – można posłużyć się łyżeczką albo szprycą cukierniczą.

 

Strony

Komentarze (7)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Krzysia
(Ocena: 5)
2014-06-06 16:53:46

re: Poradnik Kulinarny: Desery o obniżonej wartości kalorycznej (Jak je przygotować?)

tak naprawdę większość domowych deserów jest mało kalorycznych. Nawet ciasto do, którego dodajemy pól kg cukru, bo jak się rozłoży ten cukier na całą blachę, a my przecież nie zjemy całej tylko ze 2 kawałki to tego cukru wcale nie ma tak dużo. Na chudzianka.pl/4-zdrowe-przepisy-na-odchudzanie przeczytałam, że nawet jak jesteśmy na diecie to warto robić sobie desery, tak zwyczajnie na poprawę humoru ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-07 13:21:19

Placuszki owsiane bardzo mi przypadły do gustu, robię je właśnie trzeci raz (oczywiście nie pod rząd :D ). pzdr.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-11 21:20:17

żurawinA, nie żurawinY

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-11 21:15:52

taaa w niektorych przypadkach super obnizona, tluszcz, bulka tarta, cukier, maka yhyyy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-11 23:29:39

Ale nie jest w tak dużych ilościach. Jak z deseru takiego jak ciasto, czy placki można całkiem wyeliminować węglowodany? Pomyśl dziewczyno. Jak nie chcesz tyc to całkiem zrezygnuj ze słodyczy a nie pieprzysz. Już wle taki deser niż chipsy albo jakieś ciastka tortowe.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-12 13:10:31

No nie wiem, dla mnie super deserem są po prostu owoce zalane jogurtem naturalnym z cynamonem. Albo po prostu galaretka i wystarczy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-11 09:43:23

Mniam*__*

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1