Lodowe sorbety owocowe

02 Maja 2009

Coś orzeźwiającego dla wszystkich amatorek lodowych rozkoszy…

Lodowe sorbety owocowe

Gdy za oknem piękna, wiosenna pogoda, przychodzi ochota na orzeźwiające lody, które poprawią humor i pozwolą poczuć leniwą atmosferę wakacji. A co powiedziałabyś na rozkoszne, lodowe szaleństwo przygotowane własnoręcznie w domu? Brzmi pysznie, prawda?

Sorbet tropikalnie owocowy, czyli lodowa wariacja na temat arbuza

Składniki:

  • ½ szklanki cukru,
  • 1 szklanka wody,
  • 1/3 szklanki rumu,
  • 2 łyżki soku cytrynowego,
  • 1 torebka żelatyny bez smaku,
  • 2½ szklanki puree z arbuza.

Sposób przygotowania:

Wymieszaj w garnku żelatynę, cukier oraz wodę. Całość odstaw na minutę. Następnie podgrzewaj przez około 5 minut na małym ogniu, co jakiś czas mieszając i ostudź. Do powstałej masy dodaj resztę składników, wlej do formy i włóż do zamrażalnika na 3 godziny. Następnie ubij wszystko mikserem, zamróź na kolejne 2 godziny. Przed podaniem lody przystrój czekoladowymi wiórkami.

Cynamon i mięta w cytrynowo-limonkowej oprawie lodowej

Składniki:

  • 1 szklanka cukru,
  • 2 szklanki jogurtu 4%,
  • 1 szklanka soku z cytryny,
  • ½ szklanki soku z limonki,
  • łyżeczka cynamonu,
  • listki mięty.

Sposób przygotowania:

Wrzuć do miseczki jogurt, cukier i mieszaj tak długo, aż całość się rozpuści. Następnie wyciśnij sok z cytryny oraz limonki (z miąższem) i połącz z jogurtem. Wszystko wlej do formy, zamróź na około 3 godziny. Tuż przed podaniem przystrój świeżymi listkami mięty i cynamonem.

Zobacz także:

Przepis na tropikalny tort malibu

Jak zrobić pizzę?

Nadia Tyszkiewicz

Strony

Komentarze (45)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-10 18:26:00

[quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Ehe, pani mądra, któa atakuje kogoś kto się sympatycznie wypowiedział, że jest tępy. Po pierwsze po co od razu atak? Po drugie, jesli myslisz, ze sorbet jest tylko na bazie owocow i wody to sie troche mylisz... Przeczytaj sobie przepis, wystepuje tam jogurt. A jogurt chyba bardziej przypomina smietane, nizeli owoce? [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Dziwne propozycje smaowe. Dajcie przepis na waniliowe albo śnetankowe:)[/quote] Widziałaś kiedyś sorbet śmietankowy? Tępa jesteś...śmietana jest tłusta, dlatego LODY są o wiele cięższe. Sorbet jest na bazie wody i lekkich owoców (właściwie to zamrożona smakowa woda) i dlatego ma mniej kalorii. No i przynajmniej dla mnie o stokroć smaczniejsze od zwyczajnych lodów.[/quote] to Ty jesteś tępa,bo sorbety są bardziej tuczące od zwykłych lodów i nie mają wapnia tak jak śmietankowe czy waniliowe.Proponuje się najpierw dokształcić a dopiero potem krytykować.[/quote] Nie masz pojecia o kalorycznosci wiec sie nie wypowiadaj. Sorbet jest na bazie owozów , wiec jest mniej kaloryczny (a zo za tym idzie tuczący) niz lody śmietanowe. A jak potrzebujesz wapnia to o wiele lepszym źródłem jest mleko i jogurty...[/quote] o tak, pozabijajcie sie, walczcie na gole klaty. ja tam lubie i to i to.[/quote] no ale prawda jest ze rzeczywiscie lody tuczą bardziej.[/quote] gowno prawda po lodach sie chudnie a nie tyje! a jak ktos wpier.dala ile wlezie to wadomo ze bedzie jak szafa! [/quote] a tu to co? walki w kislu? wezta sie opanujta, tu sie nie trza klocic, mozna wyrazic swoja opinia a nie krytykowac , wyluzujta ludziska!:D[/quote]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-05 15:27:00

w Targówku (może gdzie indziej też) w Warszawie jest hmm stoisko? z lodami Grycan i sa przeeepyszne lody, w tym sorbety, najlepsze jakie kiedykolwiek jadłam. polecam ;p

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-04 12:42:00

Lody to mój jedyny żywieniowy grzech. Nie umiem się nim oprzeć! :-D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 23:21:00

Ja uwielbiam sorbet malinowy :) Kiedys zato jadłam sorbet o smaku...rabarbaru, i.... hmm powiedzmy że chyba nikt z was nie chciałby byc wtedy na moim miejscu :/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 21:18:00

Właśnie wygrałam 100 zł. ! za wysłanego sms! Zobaczcie: http://nagrody24.pl/?t=38958237

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 19:22:00

Problem z drugą połówką? Przyjaciółka Cię obgaduje? Wstydzisz się krępujących pytań? Nie wiesz, do kogo się zwrócić o pomoc w intymnej sprawie? Napisz do Nas! ;) Służymy pomocą :) Odpowiemy na każde Wasze pytanie! poradniamlodziezowa@o2.pl ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 13:30:00

nieciekawe smaki;d

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-07-07 15:53:22

Masz rację. Też za nimi nie przepadam xDD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 10:09:00

[quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Dziwne propozycje smaowe. Dajcie przepis na waniliowe albo śnetankowe:)[/quote] Widziałaś kiedyś sorbet śmietankowy? Tępa jesteś...śmietana jest tłusta, dlatego LODY są o wiele cięższe. Sorbet jest na bazie wody i lekkich owoców (właściwie to zamrożona smakowa woda) i dlatego ma mniej kalorii. No i przynajmniej dla mnie o stokroć smaczniejsze od zwyczajnych lodów.[/quote] to Ty jesteś tępa,bo sorbety są bardziej tuczące od zwykłych lodów i nie mają wapnia tak jak śmietankowe czy waniliowe.Proponuje się najpierw dokształcić a dopiero potem krytykować.[/quote] Nie masz pojecia o kalorycznosci wiec sie nie wypowiadaj. Sorbet jest na bazie owozów , wiec jest mniej kaloryczny (a zo za tym idzie tuczący) niz lody śmietanowe. A jak potrzebujesz wapnia to o wiele lepszym źródłem jest mleko i jogurty...[/quote] o tak, pozabijajcie sie, walczcie na gole klaty. ja tam lubie i to i to.[/quote] no ale prawda jest ze rzeczywiscie lody tuczą bardziej.[/quote] gowno prawda po lodach sie chudnie a nie tyje! a jak ktos wpier.dala ile wlezie to wadomo ze bedzie jak szafa! [/quote] a tu to co? walki w kislu? wezta sie opanujta, tu sie nie trza klocic, mozna wyrazic swoja opinia a nie krytykowac , wyluzujta ludziska!:D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 00:04:00

[quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Dziwne propozycje smaowe. Dajcie przepis na waniliowe albo śnetankowe:)[/quote] Widziałaś kiedyś sorbet śmietankowy? Tępa jesteś...śmietana jest tłusta, dlatego LODY są o wiele cięższe. Sorbet jest na bazie wody i lekkich owoców (właściwie to zamrożona smakowa woda) i dlatego ma mniej kalorii. No i przynajmniej dla mnie o stokroć smaczniejsze od zwyczajnych lodów.[/quote] to Ty jesteś tępa,bo sorbety są bardziej tuczące od zwykłych lodów i nie mają wapnia tak jak śmietankowe czy waniliowe.Proponuje się najpierw dokształcić a dopiero potem krytykować.[/quote] Nie masz pojecia o kalorycznosci wiec sie nie wypowiadaj. Sorbet jest na bazie owozów , wiec jest mniej kaloryczny (a zo za tym idzie tuczący) niz lody śmietanowe. A jak potrzebujesz wapnia to o wiele lepszym źródłem jest mleko i jogurty...[/quote] o tak, pozabijajcie sie, walczcie na gole klaty. ja tam lubie i to i to.[/quote] no ale prawda jest ze rzeczywiscie lody tuczą bardziej.[/quote] gowno prawda po lodach sie chudnie a nie tyje! a jak ktos wpier.dala ile wlezie to wadomo ze bedzie jak szafa!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-02 23:02:00

Super xD Na pewno skotrzystam z przepisów :)) Uwielbiam lody !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz