Jak zrobić zdrowe chipsy?

08 Lutego 2015

Z chipsami jest tak, że gdy je jemy, trudno poprzestać na jednym. Jest na to sposób: zmienić sklepowe na domowe!

eat vogue

Chipsy to jedne z najbardziej niezdrowych produktów. Przede wszystkim zawierają utwardzone tłuszcze roślinne (tzw. tłuszcze trans), które oskarża się o powodowanie wielu groźnych chorób. Zdaniem badaczy z Uniwersytetu Harvarda każdego roku ok. 30 tys. przedwczesnych zgonów spowodowanych jest spożywaniem produktów zawierających właśnie tłuszcze trans. W chipsach często znajdują się też polepszacze smaku, ogromna ilość soli, barwniki. Nierzadko jest to sama chemia. Chipsy nie zawierają przy tym żadnych wartości odżywczych. A kiedy zaczynamy je jeść, zwykle nie poprzestajemy na jednym plasterku… Tymczasem garść chipsów może mieć nawet 80-200 kcal!

Co jednak zrobić, jeśli masz ochotę coś pochrupać albo szykujesz imprezę i chciałabyś podać zdrowe przekąski? Jest na to kilka sposobów. Przede wszystkim nie tylko chipsy są dobre do chrupania. Rozsyp do miseczek orzechy, bakalie, suszone owoce, a będziesz miała pewność, że to zdrowa i smaczna przekąska. Możesz również przygotować chipsy na własną rękę. Zdziwisz się, jakie to proste! Dzięki temu na talerz trafią zdrowe składniki. Żaden producent nie nabije cię już w butelkę.

Klasyczne chipsy robi się z ziemniaków. Mamy jednak dla ciebie podpowiedź: wybierz ziemniaki słodkie (bataty, pataty). Są znacznie zdrowsze od swoich jaśniejszych kuzynek. Zawierają duże ilości witaminy A i witaminy C. Mają też błonnik, witaminy z grupy B, żelazo, miedź, potas oraz związki, które korzystnie wpływają na wzrok, podnoszą odporność, obniżają wysoki cholesterol, chronią nas przed astmą. Praktycznie nie zawierają tłuszczu.

Oto przepis na przepyszne chipsy z batatów z dodatkiem pomarańczy i tymianku: dwa słodkie ziemniaki obierz, opłucz i zetrzyj w plasterki na tarce (szeroki nóż). W małej misce wymieszaj ok. 4 łyżki oliwy, łyżeczkę suszonego tymianku, łyżkę skórki z pomarańczy oraz pół szklanki soku z pomarańczy. Składniki starannie połącz. Plasterki maczaj w mieszance i rozkładaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (chipsy trzeba będzie piec na dwie raty). Oprósz solą i piecz do zbrązowienia przez ok. 15-20 minut w 160 stopniach. Podawaj po przestygnięciu.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (5)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

kaśka art you ready
(Ocena: 5)
2015-02-14 22:14:08

re: Jak zrobić zdrowe chipsy?

ja czesto robie chipsy z marchewki albo cukini, wystarcza dobre przyprawy i fit przekaska gotowa

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Magda
(Ocena: 5)
2015-02-09 22:20:35

re: Jak zrobić zdrowe chipsy?

Da się. Można robić z batatów, z marchewki, jabłek... dowolnie. Uczyłam się niedawno o tym na dietetyce, bo jestem w szkole policealnej. Jak człowiek chce to nie ma problemu ze zrobieniem zdrowych przekąsek. Można się przy tym świetnie bawić i jeszcze trzymać dobrą figurę i zdrowie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Goodforyou blog
(Ocena: 5)
2015-02-08 12:10:44

re: Jak zrobić zdrowe chipsy?

Od czasu do czasu robię zwykłe ziemniaczane chipsy lub burakowe. Są pyszne:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-02-08 02:39:59

re: Jak zrobić zdrowe chipsy?

>zdrowe >czipsy wybierz jedno

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-02-08 13:35:25

hahahaha so true!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1