Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? (Pomożemy Ci je zlokalizować!)

25 Października 2015

Trzeba ćwiczyć mięśnie Kegla! Trening wykonywany regularnie pomoże w przypadku nietrzymania moczu, podczas porodu i pozwoli czerpać więcej satysfakcji ze zbliżeń.

mięśnie kegla

Arnold Kegel to żyjący w latach 1894-1981 amerykański ginekolog. Podstawy naukowe rehabilitacji mięśni dna miednicy, zwanymi mięśniami Kegla, opracował na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. Chodzi przede wszystkim o mięsień łonowo-guziczny stanowiący przednio-przyśrodkową część mięśnia dźwigacza odbytu. Mięśnie Kegla otaczają ujście pęcherza, pochwy i odbytnicy, a przy tym od dołu podtrzymują narządy jamy brzusznej.

Ćwiczenie mięśni Kegla jest niezwykle ważne w przypadku wszystkich kobiet, bez względu na wiek. Pomagają w wysiłkowym nietrzymaniu moczu, ułatwiają poród (solidnie wyćwiczone mięśnie Kegla mogą zapobiec pęknięciu podczas porodu i słabszej kontroli pęcherza już po porodzie), wpływają także na satysfakcję seksualną. Warto wiedzieć, że – jak wynika z badań – na wysiłkowe nietrzymanie moczu cierpi co ósma kobieta przed czterdziestką, a po menopauzie nawet co druga. W chorobie do popuszczania moczu dochodzi nawet podczas niewielkiego wysiłku – kichania, kaszlu, tańca, śmiechu czy dźwigania. Na wysiłkowe nietrzymanie moczu cierpi co trzecia kobieta, która rodziła siłami natury.

Jak ćwiczyć?

Trening mięśni Kegla polega na rytmicznym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni dna miednicy, np. według schematu: mięśnie zaciśnij na 10 sekund i rozluźnij na 5. Powtórz kilkakrotnie. Na początku może być to tylko powtórzeń, jednak w miarę wzmacniania mięśni możesz dojść nawet do 25-30 serii. Kobiety, które mają wprawę, są w stanie ćwiczyć mięśnie Kegla praktycznie w każdej sytuacji, np. w pracy czy podczas spacerów. Jeśli jednak dopiero zaczynasz, spróbuj się rozluźnić – połóż się albo usiądź wygodnie. Pamiętaj, by podczas ćwiczeń nie wstrzymywać oddechu.

Nie jesteś pewna, które to mięśnie Kegla? Chodzi o mięśnie, które zaciskasz, gdy chce ci się siku. Zaleca się, aby podczas trening mocno zaciskać mięśnie dna miednicy razem z mięśniami wokół odbytu. Udowodniono, że samodzielne ćwiczenie mięśni Kegla nie jest mniej efektywne niż stymulowanie mięśni przepony miednicy za pomocą prądu elektrycznego.

Strony

Komentarze (6)
ocena
4.8/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

PlumBum
(Ocena: 5)
2016-06-23 14:51:26

re: Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? (Pomożemy Ci je zlokalizować!)

Błędów przy ćwiczeniach można uniknąć stosując kulki waginalne, ponieważ podczas wysuwania się z pochwy wymuszają one zaciskanie mięśni dna miednicy, a nie innej partii mięśni. Jak ćwiczyć mięsnie poprawnie można przeczytać tutaj: plumbum. com. pl/kulki_gejszy_cwiczenia

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-29 15:06:52

re: Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? (Pomożemy Ci je zlokalizować!)

Ja polecam Kim Anami i ćwiczenia pochwy z obciążeniami :D efekty pojawiają się bardzo szybko. Mega polecam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-27 19:25:23

re: Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? (Pomożemy Ci je zlokalizować!)

nie ma czegoś takiego jak mięśnie kegla. Jak można pisać takie bzdury. no błagam. czytelniczki w komentarzach wielerazy was poprawiają - nie wstyd wam redakcjo ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 4)
2015-10-28 12:04:14

dokladnie. sa ĆWICZENIA KEGLA, na mięśnie dna miednicy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-25 13:05:20

re: Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? (Pomożemy Ci je zlokalizować!)

Ja mam kulki gejszy i ćwiczę już od prawie miesiąca. Polecam wszyskim kobietom.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-25 01:58:05

re: Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla? (Pomożemy Ci je zlokalizować!)

Dobrze, że się o tym mówi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1