Żółty ser - jeść czy nie?

04 Października 2015

Wiele kobiet unika go jak ognia. Szkoda, bo ser żółty – pod warunkiem, że prawdziwy – jest bardzo zdrowym produktem.

ser żółty

Plasterek żółtego sera może mieć 90 kcal. To dużo, więc dbające o linię osoby wolą trzymać się od niego z daleka. Wybierają inne dodatki do pieczywa, unikają również posypywania dań tartym serem. Nie da się jednak ukryć, że pizza czy makaron bez sera nie smakują tak samo… Czy zatem rzeczywiście masz się czego obawiać?

Ser żółty faktycznie jest kaloryczny, nie oznacza to jednak, że należy raz na zawsze wyrzucić go z diety. Istnieje wiele gatunków sera, które dzieli się ze względu na m.in. rodzaj mleka, konsystencję, zawartość tłuszczu czy czas dojrzewania. Ser żółty to twardy ser w charakterystycznym kolorze.

– Biorąc pod uwagę zawartość tłuszczu, sery żółte możemy podzielić na pełnotłuste, a więc te zawierające nie mniej niż 45 proc. tłuszczu, tłuste (do 45 proc.), półtłuste (ponad 20 proc.) oraz sery chude, w których zawartość procentowa tłuszczu nie przekracza 10 proc. – mówi Ewa Polińska, ekspert Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach. – Tłustość danego sera przekłada się na jego kaloryczność. Właśnie z tego względu osoby będące na diecie lub cierpiące na miażdżycę szczególną uwagę powinny zwracać właśnie na zawartość procentową tłuszczu w danym gatunku – dodaje ekspertka.

Bogate źródło wapnia

Ser żółty to produkt odznaczający się wysoką wartością odżywczą. Ponieważ wytwarza się go z mleka, jest bardzo dobrym źródłem wapnia – jeden plasterek ma ok. 160-200 mg tego pierwiastka. Z tego względu ser żółty warto podawać zwłaszcza dzieciom, w diecie których często brakuje wapnia, który jest składnikiem budulcowym kości i zębów. Wapń wpływa korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu – odpowiada za prawidłową pracę układu nerwowego, hormonalnego i mięśniowego. Wapń jest także potrzebna kobietom w ciąży. Ciekawostka: ser żółty ma więcej wapnia niż twaróg! Dla porównania – w 100 g chudego twarogu znajduje się ok. 96 mg tego pierwiastka, podczas gdy w takiej samej ilości sera gouda aż 807 mg!

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (5)
ocena
2.6/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

VeganMe
(Ocena: 1)
2015-10-21 19:05:44

re: Żółty ser - jeść czy nie?

Ja jestem weganką i czuję się o wiele lepiej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
GoodForYou blog
(Ocena: 5)
2015-10-04 17:42:26

re: Żółty ser - jeść czy nie?

Nie jadam nabiału i czuję się świetnie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-05 16:23:29

Ja też ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-10-04 14:23:05

re: Żółty ser - jeść czy nie?

stek bzdur

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-10-04 17:36:20

Zgadzam się.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1