Zielone koktajle: Jak stworzyć napój, który doda Ci zdrowia i urody?

14 Maja 2015

Zielone koktajle są zdrowe i smaczne. Oto warzywa, które doskonale nadają się do zmiksowania.

zielony koktajl

Pokochałyśmy koktajle, milkszejki i smoothies. Nic dziwnego – wystarczy do kielicha blendera wrzucić ulubione owoce, warzywa, dolać mleko – najlepiej roślinne, wodę albo sok i zmiksować. Składnikiem koktajlu mogą być też zdrowe nasiona (siemię lniane, chia), spirulina, miód, kostki lodu itp. Wszystko zależy od nas. Na szczególną uwagę zasługują zielone warzywa, które odznaczają się wysoką wartością odżywczą i zawierają cenny chlorofil, który dobroczynnie wpływa na zdrowie, chroniąc nas przed wieloma groźnymi chorobami. Zielone warzywa zawierają również kwas foliowy, dlatego zaleca się je przyszłym mamom i kobietom w ciąży. Które dodawać do koktajli? Oto garść podpowiedzi.

Jarmuż

Można go już dostać w wielu dyskontach i supermarketach. Ciekawostką może być fakt, że jarmuż to botaniczna odmiana kapusty warzywnej, jedna z najstarszych odmian tego gatunku. Zawiera duże ilości przeciwutleniaczy, które hamują rozwój wolnych rodników, zabezpieczając nas przed przedwczesnym starzeniem i wieloma chorobami, w tym nowotworami. Zawiera dużą ilość witamin, m.in. C, K, E – ta ostatnia to eliksir młodości i płodności, a także beta-karoten, który nasz organizm przekształca w witaminę A. W jarmużu znajdziemy też sole mineralne – żelazo, magnez, potas, fosfor, wapń. Zawiera przeciwnowotworowy sulforafan. Spożywanie tego warzywa chroni nas przed rakiem i anemią, wzmacnia wzrok, podnosi odporność, usprawnia krążenie krwi i wygładza skórę.

Jarmuż w koktajlu: z jarmużu usuń zgrubiałe części i opłucz listki na sicie, odsącz i wrzuć do kielicha blendera. Dorzuć banana, wlej mleko (najlepiej owsiane, sojowe albo ryżowe), dodaj trochę miodu, zmiksuj.

Roszponka

Odznacza się delikatnym, słodkim smakiem. Pięknie prezentuje się jako dekoracja dań. Sprawdzi się również jako składnik zdrowego koktajlu. Roszponka ma niski indeks kaloryczny i niewiele kalorii. To bardzo wartościowe warzywo. Jest świetnym źródłem potasu i żelaza, dlatego spożywanie roszponki zabezpiecza nas przed niedokrwistością. Zawiera witaminę C, A i z grupy B, olejki eteryczne, wapń, fosfor, magnez, sód, śladowe ilości cynku, miedzi, manganu, selenu. Włączenie jej do diety dobroczynnie wpływa na układ nerwowy, dlatego roszponkę zaleca się osobom rozkojarzonym, rozchwianym emocjonalnie, mającym problemy z pamięcią. Można spotkać się też z nazwami: raszpanka, kozłek sałatka, rapunkuł jarzynny, roszpunka.

Roszponka w koktajlu: opłucz i osusz listki, a następnie zmiksuj je z dowolnymi składnikami. Dobrze łączą się z bananem, gruszką, awokado, kiwi, jabłkiem.

Strony

Komentarze (1)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

klaudia
(Ocena: 5)
2015-11-06 11:15:12

re: Zielone koktajle: Jak stworzyć napój, który doda Ci zdrowia i urody?

bardzo fajne pomysły..mój ulubiony zielony koktajl to świeży ogórek, pietruszka, cytryna, kiwi, miód i jeszcze ostanio zaczęłam dodawać sok z aloesu oleofarmu z miąższem, bo jest bez cukru, pycha!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1