Psychologia odżywiania: Co powinien jeść ekstrawertyk, a co introwertyk?

10 Listopada 2013

Dopasuj jadłospis do swojej osobowości!

dieta

Mamy więcej diet niż dni w roku, a mimo to otyłość jest powszechnym problemem. Każda z nas przynajmniej raz się odchudzała, są także osoby dla których bycie na diecie jest zajęciem stałym – zmieniają tylko rodzaj stosowanej diety odchudzającej. Zwykle efektem takich działań jest efekt jo-jo, pogorszenie samopoczucia i... zdrowia. Niektóre z „modnych” diet przy długotrwałym stosowaniu sieją spustoszenie w organizmie, doprowadzając nawet do trwałego uszkodzenia narządów wewnętrznych. Nie od razu jest to widoczne, zwykle zaczynamy być tego świadome dopiero później.

Eksperymentowanie z własnym ciałem i uleganie dietowym modom nie wychodzi najczęściej na zdrowie, jednak każda z nas chciałaby cieszyć się swoją sylwetką. Jak zatem w gąszczu informacji o żywieniu odnaleźć dietę, która będzie służyć i sylwetce, i zdrowiu?

Odrywanie osobowości: Jaka jestem?

Zacznijmy od tego, że każda z nas jest inna – jakkolwiek oczywiste jest to twierdzenie, nadal usilnie ślepo podążamy za wyznaczanymi modami na różne diety. Z jednej strony wiemy, że różnimy się od siebie wyglądem, zachowaniem, preferencjami, a z drugiej oczekujemy, że skoro dieta X pomogła naszej przyjaciółce – pomoże i nam. Tymczasem warto zająć się sobą jako jednostką.

Spójrzmy na sposób odżywiania z punktu widzenia naszej osobowości i stylu życia. Nasza osobowość predestynuje nas do tego co robimy, jak się zachowujemy, jak reagujemy na nasze życie i otoczenie. Trudno więc ją ignorować w przypadku tak istotnej kwestii, jaką jest odżywianie. Tak jak dobrze czujemy się w pewnych kolorach, a w innych nie, tak określony sposób odżywiania jest w zgodzie z potrzebami naszego organizmu, jest w zgodzie z naszą osobowością. Z tej perspektywy to nie każda z nas ma się `dostosować` do sztywnych reguł określonych diet - to sposób odżywiania dopasowujemy do danej kobiety. Takie podejście daje nam trwałe rezultaty, bowiem po pierwsze; kwestia odżywiania przestaje być źródłem stresu i dyskomfortu, po drugie; odżywianie będziemy dobierać tak, by skutecznie radzić sobie z problemami charakterystycznymi dla określonych typów osobowości i zachowań. Wreszcie - odżywianie może stać się źródłem wewnętrznej satysfakcji, a nie wyrzutów sumienia.

Jak to wygląda w przypadku podstawowych dwóch typów osobowości?

Strony

Komentarze (5)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 23:09:53

re: Psychologia odżywiania: Co powinien jeść ekstrawertyk, a co introwertyk?

Co za bzdury - temperament nie ma nic do rzeczy a tryb życia! Przy okazji jeśi chcecie pozbyć się zbędnych kilogramów w sposób zdrowy i skuteczny to polecam acetomale, które mi bardzo pomogły. I nie czytajcie bzdurnych teorii o psychologii żywienia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
lol
(Ocena: 5)
2013-11-10 15:04:35

re: Psychologia odżywiania: Co powinien jeść ekstrawertyk, a co introwertyk?

tak idiotycznego artykułu dawno nie widziałam...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-11-10 11:00:02

re: Psychologia odżywiania: Co powinien jeść ekstrawertyk, a co introwertyk?

juz przestancie psychologowac :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-11-10 09:05:45

re: Psychologia odżywiania: Co powinien jeść ekstrawertyk, a co introwertyk?

co za bzdury! stosowana dieta nie zależy od osobowości. może upodobania żywieniowe, owszem, ale nie faktycznie spożywane pożywienie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-11-10 02:30:00

re: Psychologia odżywiania: Co powinien jeść ekstrawertyk, a co introwertyk?

Przydatny artykuł.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1