Kolory na talerzu - co jeść, by być szczupłą i zdrową?

15 Czerwca 2014

Żeby dieta była zdrowa, nie może w niej zabraknąć warzyw i owoców w różnych kolorach.

zdrowe jedzenie

Kolor produktów ma znaczenie. Powód? Odcienie zielonego, czerwonego, fioletowego, białego czy żółtego są sygnałem świadczącym o tym, że dane warzywa i owoce zawierają cenne składniki – w tym zwłaszcza przeciwutleniacze, które pełnią nieocenioną rolę w profilaktyce zdrowia. Im więcej naturalnych, zdrowych produktów w naszej kuchni, tym lepiej. Warto jednak wiedzieć, które z nich wykazują największy wpływ na organizm, przed czym chronią i dlaczego trzeba je jeść jak najczęściej.

Gra w zielone

Zielone produkty wspomagają pracę układu limfatycznego, oddechowego i serca, działają uspokajająco, wzmacniają krew. Takie działanie wykazuje przede wszystkim sałata, szpinak, brokuły i brukselka. Ogórek, kiwi i awokado są natomiast bogatym źródłem witaminy C i błonnika. Swoje cenne właściwości zielone warzywa zawdzięczają chlorofilowi, który chroni nas przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i wzmacnia odporność organizmu. Chlorofil wiąże toksyczne składniki i powstrzymuje je przed dotarciem do tkanek.

Postawmy na zielone zioła. Strażniczką zdrowia jest pietruszka – bogate źródło witaminy C, K, A, PP oraz kwasu foliowego, wapnia, żelaza i magnezu. Wykazuje szeroki wpływ na zdrowie – usuwa nadmiar wody z organizmu, chroni przed anemią, poprawia wzrok. Korzystnie na trawienie wpływa koperek, który hamuje rozwój szkodliwych drobnoustrojów w jelitach. Z kolei szczypiorek działa lekko przeczyszczająco i pobudza łaknienie.

Po zielone warzywa warto sięgać, jeśli zależy nam na szczupłej sylwetce – ma na to wpływ spora obecność błonnika, który na długo zapewnia uczucie sytości, korzystnie wpływa na ruch robaczkowy jelit, regulując trawienie, redukuje również wchłanianie się tłuszczów. Zielone warzywa ponadto wzmacniają naczynia krwionośne i są nieocenione w diecie przyszłych mam.

Żółte jak słońce

Pozytywnie na zdrowie wpływają warzywa i owoce żółte. Banany, grejpfruty, melony, cytryny usprawniają pracę mózgu i są bogatym źródłem witamin A i C. Wzmacniają też wzrok. Dla zdrowia warto sięgać po kukurydzę, szafran, żółtą paprykę. Produkty w tym kolorze korzystnie wpływają na nasz nastrój, działają pobudzająco, pomagają ukoić skołatane nerwy.

Strony

Komentarze (4)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 12:30:46

re: Kolory na talerzu - co jeść, by być szczupłą i zdrową?

To fakt, to ważne w jaki sposób jedzenie zostało podane to też wpływa na nasz styl jedzenia. Można sobie dogadzać na wiele sposobów. Zdrowe jedzenie + acetomale + jakieś lekkie ćwiczenia i jesteśmy zdrowe i szczupłe cały czas.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-23 10:49:57

re: Kolory na talerzu - co jeść, by być szczupłą i zdrową?

kolory tak :) do tego dobre soki, bez cukru, bo tylko takie piję, swoje kupuję w oleofarm, plus dużo wody ;) i mam zdrową dietę :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-15 15:36:53

re: Kolory na talerzu - co jeść, by być szczupłą i zdrową?

no papilocie wkoncu cos madrego :) oby tak dalej

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Lily
(Ocena: 5)
2014-06-15 12:09:12

re: Kolory na talerzu - co jeść, by być szczupłą i zdrową?

aż dziwne ale naprawdę ciekawy artykuł

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1