Kasza jaglana - hit dla zdrowia!

10 Października 2015

Kasze na stół! A zwłaszcza jaglana, którą nieprzypadkowo nazywa się „królową wśród kasz”. Jest smaczna i niesamowicie odżywcza.

kasza jaglana

Jeśli jesteś wielbicielką kaszy jaglanej, świetnie – znalazłaś sposób na wzmocnienie zdrowia, lepsze samopoczucie i zgrabną sylwetkę. A jeśli jeszcze się do kaszy jaglanej nie przekonałaś, zrób to jak najprędzej. Zaraz spróbuję cię przekonać, że warto.

Z czego zrobiona jest kasza jaglana (jagły)? Z łuskanego ziarna prosa, jednej z najstarszych roślin uprawnych. Na uwagę zasługuje jej skład: jest dobrym źródłem błonnika oraz wielu cennych składników odżywczych – manganu, magnezu, krzemu, fosforu, żelaza, miedzi, cynku. Zawiera również potas, selen i wapń. Na szczególną uwagę zasługują obecne w niej witamy, szczególnie z grupy B, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego, zapewniając stabilny nastrój, dobrą pamięć i koncentrację. W kaszy jaglanej sporo jest witaminy B1 (tiaminy), B2 (ryboflawiny), B3 (niacyny), B5 (kwas pantotenowy) B6 i B9 (kwasu foliowego, bezcennego dla kobiet w ciąży).

Kasza jaglana zawiera witaminę D, która reguluje układ odpornościowy, wpływa na rozwój kości i jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju płodu, oraz witaminę K, która wpływa na prawidłowe krzepnięcie krwi, pełni ważną rolę w gospodarce wapniowej, a także hamuje rozwój m.in. raka piersi, jajnika, żołądka, nerki, okrężnicy, wątroby i pęcherzyka żółciowego. Kasza jaglana jest też źródłem białka.

Również ze względu na obecność lignanów kasza jaglana obniża ryzyko wystąpienia nowotworów kobiecych, zwłaszcza piersi, a przy tym wyrównuje poziom hormonów i łagodzi objawy przekwitania.

Kasza na stół!

Problem w tym, że Polacy jedzą za mało kaszy. – Produkty zbożowe znajdują się u podstawy piramidy żywieniowej człowieka, co znaczy, że powinniśmy jeść ich od 5 do 11 porcji dziennie. Kasze należą do najmniej przetworzonych produktów zbożowych i w związku z tym mają dużą wartość odżywczą. Są przede wszystkim bardzo bogatym źródłem błonnika. Większość kasz jest bogata w magnez, żelazo, cynk, witaminy z grupy B, które też często są w zbyt małej ilości spożywane przez wielu Polaków – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Foszner, dietetyk kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”.

Strony

Komentarze (2)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

GoodForYou blog
(Ocena: 5)
2015-10-10 12:35:07

re: Kasza jaglana - hit dla zdrowia!

Jeśli pozbędzie się goryczki to kasza jaglana jest bardzo smaczna.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
fiola
(Ocena: 5)
2015-10-10 02:57:54

re: Kasza jaglana - hit dla zdrowia!

bardzo smaczne, a przy tym zdrowe ekologiczne kasze maja na bio-kraina.pl

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1