Jedzenie dobre na sen

15 Maja 2012

Nie każda z nas ma to szczęście, że zasypia natychmiast i śpi smacznie do samego ranka.

Banan

Na bezsenność częściej cierpią kobiety. Jeśli chodzi o wiek, jest to dolegliwość, która spotyka zarówno młode, jak i dojrzałe osoby. Badania TNS OBOP mówią, że na kłopoty ze snem skarży się 43 proc. Polek i 29 proc. Polaków. Co piąta z nas cierpi na bezsenność codziennie lub prawie codziennie. Takie dane mogą zaskakiwać – zwłaszcza że badania dotyczące zaburzeń snu potwierdzają, iż organizm osób cierpiących na bezsenność wydziela większą ilość hormonów stresu. Bezsenność wpływa również na osłabienie układu odpornościowego, co z kolei powoduje zwiększone ryzyko zachorowań. Najwyższa pora zadbać zatem o zdrowy i sen.

Najprostszą rzeczą, jaką możesz dla siebie zrobić, jest zmodyfikowanie nawyków żywieniowych. To naturalna alternatywa dla środków nasennych. Eliminując z diety produkty, które cię pobudzają, i sięgając po te, które korzystnie wpływają na sen, będziesz rano wstawała wypoczęta.

Strony

Komentarze (25)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-06-06 15:17:12

ja wole maliskę :) jest na naturala.pl

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 20:49:19

znam jeden niezawodny sposób na sen: spróbujcie pracować i studiować jednocześnie to gwarantuję, że na bezsenność narzekać nie będziecie;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 21:19:56

Heh :) Zgadzam sie . O kurcze wczesniejszy komentarz nie do tego co trzeba..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 22:51:28

od 3 lat pracuje na cały etat i studiuje dziennie, nie wiem co to bezsenność ;D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 19:01:34

A ja nie zasnę jeśli jestem chociażby minimalnie najedzona! Muszę być głodna bo inaczej zarwana noc. Nawet mała ilość jedzenia sprawia że potem się ciągle budzę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 19:25:29

a ja znów bym nie zasnęła

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-16 16:17:11

ja mam podobnie, zjem coś przed snem - wiercę się, wątroba boli a rano "kamień" na żołądku.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 18:13:58

[17:56:19] karolgesina: [17:02] Dominik Skalski:

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 16:39:28

Ziemniaki mają niski indeks glikemiczny? Od kiedy?? IG ziemniaków - 90, dla porównania IG lodów z pełnego mleka - 65, czekolady mlecznej - 49.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 13:41:59

Nie powinno sie nic jesc 3 godziny przed pojsciem do lozka.A tym bardziej ziemniaki,banany,ktore zawieraja sporo kalorii(sa zdrowe ale lepiej je jesc w ciagu dnia)...ja stosuje zasade ze po 18 nie jem nic.Kiedys jednak postanowilam uczyc sie w nocy i zrobilam sobie kubek kawy.Z nauki nic nie wyszlo-zasnelam po kwadransie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 13:31:16

na dobry sen to przede wszystkim nic nie jedzenie po 18;) kompletnie nic

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-17 20:54:37

nie po 18, a 3 godziny przed snem. Nie ma godziny, która byłaby regułą, bo każdy chodzi spać o różnych porach. Jeśli ktoś ,załóżmy, chodzi spać o 00.00 to głód po 6h bez jedzenia raczej nie pomoże mu zasnąć.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 12:40:47

Domyślałam się, że osoby piszące o zmęczeniu jako cudownym antidotum na sen, nigdy nie zaznały problemu z bezsennością. Nie sypiam tygodniami, a studiuję na 2 uczelniach, więc na brak zmęczenia nie narzekam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 11:03:06

jedzenie w nocy to wyładowywanie stresu, a poza tym to nie zdrowe, metabolizm po 18.00 gorzej pracuje, lepiej łyknąć wody, zrobić sobie herbatę, ewentualnie szklanka ciepłego mleka z miodem

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 14:54:10

herbata też działa pobudzająco (Zawiera kofeinę) dla osób które mają problem ze snem to nie pomoże a tylko pogorszy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-15 08:28:27

hahaha 7/8 godzin snu? chciałabym mieć czas na tyle.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz