Jak zwalczyć obżarstwo? PORADY

25 Grudnia 2010

Aby jeść nawet o połowę mniej, wystarczy wykorzystać kilka sztuczek, potwierdzonych naukowo! Sprawdź, czy tym razem podołasz wyzwaniu?

Jak zwalczyć obżarstwo? PORADY

Kolejne nieskuteczne diety sprawiają, że jesz jeszcze więcej, niż poprzednio? Oto 7 prostych trików, dzięki którym będziesz w stanie ograniczyć ilość spożywanego jedzenia. Aby skutecznie walczyć z obżarstwem, nie wystarczy wyćwiczona silna wola. Kolejnym krokiem jest oszukanie swojego umysłu. Drobne kłamstewka wyjdą ci na zdrowie!

Dzienny jadłospis

Prowadzenie dzienniczka kalorii po krótkim czasie staje się koszmarem! Strach przed zjedzeniem kolejnych kalorii, nawyk sprawdzania składu energetycznego produktów i szybkie wykształcenie zdolności przeliczania wartości kalorycznej każdego produktu… Brzmi znajomo? Cóż okazuje się, że do zmiany swoich nawyków żywieniowych nie potrzebujesz wcale kalkulatora! Według badań przeprowadzonych przez Kaiser Permanente’s Center for Health, aby skutecznie zmienić sposób odżywiania, wystarczy codziennie zapisywać nazwy zjedzonych produktów. Swoich notatek nie musisz prowadzić w formie dzienniczka. Wystarczą maile, notatki, bądź samoprzylepne karteczki, dzięki którym uświadomisz sobie, co tak naprawdę jesz! To bardzo istotny krok, prowadzący do zmiany złych nawyków, ograniczenia jedzenia, podjadania i przejadania się!

Prawidłowe tempo jedzenia

Opinie na temat techniki ograniczenia apetytu za pomocą dokładnego przeżuwania, a co za tym idzie – wolniejszego tempa jedzenia, są prawdziwe jedynie w połowie! Zespół badawczy doktora Corby’ego Martina z Pennington BioMedical Research Centre przebadał grupę odchudzających się osób. Badani mieli za zadanie zjeść lunch na trzy różne sposoby: z normalną prędkością, o połowę wolniej niż normalnie oraz najpierw w normalnym tempie, a potem o połowę wolniej. Okazało się, że druga metoda, przewidująca wolniejsze tempo spożywania posiłku, była skuteczna jedynie w przypadku mężczyzn – u kobiet nie odnotowano żadnej poprawy! Skuteczna okazała się dopiero trzecia, zaproponowana technika. Zmniejszenie tempa jedzenia o połowę pod koniec posiłku, przyniosło spodziewane efekty zarówno w grupie kobiet, jak i mężczyzn. Osoby, które rozpoczęły spożywanie posiłku w normalnym tempie, by pod koniec delektować się każdym kęsem, zjadły o wiele mniej niż Osoby od początku jedzące w normalnym tempie. W przypadku trzeciej techniki, pożądane rezultaty były jeszcze lepsze niż w przypadku mężczyzn, na których zadziałała metoda wolnego jedzenia przez cały czas trwania posiłku.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (17)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

skromny
(Ocena: 5)
2016-12-28 10:23:41

Obrzarstwo to nie jest świętowanie. Chrystus cały czas chodził i mówił o BOGU. I właśnie to jest właściwe świętowanie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-03 11:42:45

napewno trzeba unikać słodyczy i tłuszczy . Powiem tak 3 tygodnie nie jadłam słodyczy i schudłam 3 kg . nic innego nie robilam tylko nie jadlam slodyczy . Napewno warto też zacząc sie wiecej ruszac nie mowie ze odrazu jakies maratony hehe ... ale jakis spacerek aa potem dołaczyc trochę cwiczen i to wraz z ograniczeniem jedzenia napewno pomoze :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-01-31 16:30:06

na mnie doskonale wpływają aromatyczne, przyprawione herbaty - wypijam kubek gorącej herbaty z przyprawami i od razu mam ochotę zjeść mniej, polecam zwłaszcza samodzielnie robioną Herbatę zimową z przyprawami. Składniki: 6 saszetek Irving Tea Cocktails Cytrusy z nutą Imbiru 250ml soku pomarańczowego 250ml soku ananasowego 1 łyżka ziela angielskiego 1 łyżeczka goździków ½ kory cynamonu 1 laska wanilii 20g cukru brązowego 2 łyżki miodu kilka plasterków pomarańczy Przygotowanie: Zaparzyć herbatę w 1 litrze wody w temperaturze ok. 85 st C, parzyć 2-3 min. Następnie dodać wszystkie składniki oprócz plasterków pomarańczy i cynamonu. Doprowadzić do wrzenia, dodać cynamon. Odstawić z ognia i pozostawić pod przykryciem 2-3 min.. Całość przecedzić. Herbatę podawać gorącą, udekorowaną plastrami pomarańczy i wanilii.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 19:38:54

"Osoby, które rozpoczęły spożywanie posiłku w normalnym tempie, by pod koniec delektować się każdym kęsem, zjadły o wiele mniej niż osoby od początku jedzące w normalnym tempie" wytlumaczy mi ktos to zdanie ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 20:23:10

Osoby, które jadły normalnym tempem i później je zwolniły, najadły się zjadając mniej, niż osoby, które jadły tym samym tempem od początku

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 23:07:05

po prostu jeść wolniej ;) bo informacja o spożywanym żarciu trafia z pewnym opóźnieniem do naszego mózgu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 18:51:54

jedna z moich rad: MNIEJ ZREC. a przed jedzeniem wypijac szklanke wody przegotowanej, mniej zjesz i szybciej sie strawi :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 23:07:48

najlepiej zimnej wody :) wtedy organizm więcej spali używając energi na ogrzanie jej

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 13:11:51

Dzięki m.in. temu sposobowi zrzuciłam 34 kg na wadze, własnie warto zastepowac kaloryczne słodycze np. na jabłko, ktore zawiera rowniez cukier, ale cukier zdrowy czyli fruktoze.. poza tym są bardziej kaloryczne owoce typu banan ok. 90 kcal, ale mimo jego kalorycznosci warto akurat go zjec niż czekolade. Co do słodyczy mozna spokojnie pare razu w tygodniu zjesc kawałek gorzkiej czekolwady, zawierającej magnez, albo kawałek chałwy lub sezamki

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 11:58:47

dziewczyny pijcie sok pomaranczowy albo porzeczkowy,zwieksza sie wydzielanie sokow zoladowych i szybciej trawi sie pokarm

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 11:20:33

Tyjemy wtedy kiedy jemy za dużo tłuszczu. Tutaj nie chodzi o kalorie tylko o ilość tłuszczu spożywanego codziennie. Więc jak najbardziej produkty typu "light" są bardzo dobre bo zawierają zmniejszoną porcję tłuszczu.Oliwia,nie wiesz,więc nie pisz.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 11:45:21

Źle. Tyjemy nie tylko przez tłuszcz, ale przez cukry (proste i złożone). Obojętnie które spożyjemy zanim dostaną się do krwi są zamieniane na glukozę czyli cukier prosty. Jak wiadomo glukoza to podstawowe źródło energii dla organizmu, jest niezbędna, aby nasz mózg prawidłowo funkcjonował. Kiedy poziom glukozy krążącej we krwi jest za wysoki trzustka zaczyna produkować insulinę. Insulina zamienia glukozę na glikogen (energetyczny materiał zapasowy), czyli obniża poziom cukru we krwi. Im więcej węglowodanów tym trzustka intensywniej pracuje, powoduje to uczucie tzn. oszukanego głodu (kiedy spożyliśmy posiłek i wciąż jesteśmy głodni). Wszystko to przez gwałtowny wzrost i upadek cukru we krwi. Wspomniany wcześniej glikogen gromadzi się w wątrobach (tutaj w razie czego przerabiany jest ponownie na glukozę) bądź w mięśniach (jest dostępny tylko do pracy komórek w których jest zgromadzony). Przy umiarkowanym i regularnym wysiłku mięśnie spalają tłuszcz, a glikogen pozostaje. W nocnej regeneracji ogragizmu zostaje zamieniany na tkankę tłuszczową. # W nocy podczas odpoczynku organizm robi porządki. Glikogen mięśniowy zostaje zamieniony w tkankę tłuszczową, której tak nie chcesz...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-25 15:38:56

bzdury piszesz dziewczyno. tyjemy wtedy kiedy nasz bilans energetyczny jest dodatni, czyli jeśli przyjmujemy więcej kalorii niż jesteśmy w stanie spalić, więc jeśli będziesz jadła mniej kalorii niz spalasz to chudniesz i analogicznie jeśli jesz więcej niż spalasz- tylesz. schudnąć można jedząc nawet golonkę, jeśli spalisz z nadwyżką. prawda że tłuszcz jest dwa razy bardziej kaloryczny niż weglowodany i białka, ale nie schudniesz nie jedząc wcale tłuszczu ( co nie będzie korzystne bo witaminy A, D, E, K wchłaniaja sie dzięki niemu) i opychając się np. cukrem. wszystko zależy od dziennej dawki kalorycznej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-26 11:19:35

bzdury - produkty light mają mniej tłuszczu - prawda - ale w jego miejsce wchodzą węglowodany - a one tuczą tak samo jak tłuszcze

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz