Jak poskromić ataki wilczego głodu?

01 Września 2013

Choć przestrzegasz diety i starasz się zdrowo odżywiać, są chwile, gdy masz ochotę wprost rzucić się na jedzenie? Podpowiadamy, jak to poskromić.

dieta

Ataki wilczego głodu zna każdy, kto choć raz próbował się odchudzać, stosując niskokaloryczną dietę. Wygląda to mniej więcej tak: zaczynasz dzień z mocnym postanowieniem przestrzegania rygorystycznego jadłospisu. Przyrządzasz sobie zdrowe, pożywne śniadanie, jesz niewielkie porcje co parę godzin, odmawiasz sobie przekąsek, trzymasz się z daleka od słodyczy. Ale wieczorem nie wytrzymujesz. Mówisz sobie, że wcale nie musisz się odchudzać, więc machasz na wszystko ręką i urządzasz sobie królewską ucztę, która nierzadko kończy się bólem brzucha i wyrzutami sumienia… Znasz to z autopsji? Uważaj, w ten sposób bardzo sobie szkodzisz.

Nie odmawiaj sobie jedzenia

Najczęstszą przyczyną nagłych napadów wilczego apetytu jest niewłaściwe odżywianie w ciągu dnia. Wiele osób je nieregularnie, a w dodatku rezygnuje na przykład z drugiego śniadania czy lunchu, przez co po powrocie do domu odczuwają duży głód i jedzą znacznie więcej – wyjaśnia Anna Jardanowska, dietetyk z Centrum Fitness Fabryka Formy. Gdy jesz nieregularnie i niezdrowo, a do tego odmawiasz sobie jedzenia, organizm szaleje. Pod wpływem stresu wytwarza się kortyzol, hormon zwiększający zapotrzebowanie organizmu na węglowodany. Skutek taki, że sięgasz głównie po słodycze i to w nadmiernych ilościach.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (23)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Milia
(Ocena: 5)
2016-09-20 16:26:54

Polecam również artykuł: http://poradyzdrowie.pl/napady-glodu/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 23:17:41

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

Jeśli nie chcecie tyć od takich ataków, albo wręcz marzycie o zgubieniu kilogramów bierzcie acetomale - wchłaniają tłuszcze w organizmie, przyspieszają proces chudnięcia ok 1 kg w tydzień i poprawiają kondycję skóry.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Hurrem0809
(Ocena: 5)
2015-02-09 15:30:31

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

Znam to uczucie,i to bardzo dobrze. Mam swoje stałe pory pwkę,szafki itd. osiłków,ćwicze 5-6 razy w tyg itd. ale jak wracam ze szkoły to wtedy zaczyna się napad na lodówkę,szafki itd. Potrafie wtedy pochłonąć spore ilości jedzenia np.dziś 3 kawałki bułki i sałatka ziemniaczana..choć wiem że obiad powinien być np.za 30 min

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
GiGa
(Ocena: 5)
2013-09-26 10:24:07

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

Ja takie napady mam przed okresem. Nie dość, że czuję się ociężała i obrzmiała, to jeszcze jak ta świnia, bo ciągle myślę o jedzeniu i mam chęć podjadać (słodycze, chipsy, mac itd.). Ostatkiem woli się powstrzymuję, bo nie chcę przez moje zachcianki utyć... Chociaż ostatnio chłopak mi trochę pojechał, że powinnam ćwiczyć :P. Mam 172 cm wzrostu, ważę 64 kg.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
zwyczaj
(Ocena: 5)
2013-09-26 18:32:05

hahaha, to witaj w klubie ja mam 173 cm i waże 65 kg i tj. jest już trochę dla mnie za dużo, bo tyje mi się w biodrach i brzuchu, przez co sylwetka już tak szczupło nie wygląda. Strasznie cięzko ograniczyć jedzenie....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Ula, Poznań
(Ocena: 5)
2013-09-16 21:42:20

GŁÓD. STRES. OTYŁOŚĆ.

________________________________________________________________________________________________________ MOTTO: STABILNY POZIOM CUKRU WE KRWI PRZEZ 24H. ***** 1. PODJADANIE W NOCY LUB PODCZAS DNIA TO ZAWSZE JEST Z GŁODU, KTÓRY ODCZUWAMY WTEDY: Gdy poziom cukru we krwi spada. Podwyższamy go zatem; dużą oczywiście proporcjonalną ilością tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW TJ. DO 26% WZROSTU; czyli naszym ludzkim paliwem, a więc GLUKOZĄ NATURALNĄ. Głód u człowieka to czerwona lampka w samochodzie pokazująca, że paliwo się kończy. Zatankuj i Ty. Musisz podnosić sobie poziom cukru szybko, w kategoriach dozwolonych i utrzymać długo, wtedy nie czujesz głodu. 2. ŁAKNIENIE, STAN PUSTKI W ŻOŁĄDKU, TZW. SSANIE: Odczuwamy także wówczas, gdy do pustego żołądka (np. 2 godziny przed obiadem) wydziela się sok trawienny (kwas solny). Neutralizujemy go skutecznie zasadotwórczym sokiem z cytryny (np. dodając do herbaty). Eliminujemy wynikowo, również i to źródło odczuwania głodu. TAK UŁOŻYŁA TO PRZYRODA PLANETY O NAZWIE ZIEMIA. JEŚLI KTOŚ MÓWI INACZEJ: Nawet ten z tytułami to zwyczajnie powinien sobie wykonać najprostsze badania, a wtedy dostrzeże, iż przyroda naszej planety jest jedna i finalnie tworzy logiczną perfekcję. Ułożone są zatem przez przyrodę wszelkie zależności pierwiastkowe, czyli żywieniowe również. Problem jedynie jest z identyfikacją ewolucyjnych dokonań naszej przyrody, bo to można zrealizować jedynie poprzez wykonanie setek elementarnych badań laboratoryjnych. Ten kto je wykona dopiero może mówić: realną prawdę. POCZYTAJ, ZAPOZNAJ SIĘ TO WYSTARCZA: Jednak koniecznie pamiętaj o CHLEBIE TYPU KR-IRL, ponieważ to on głównie utrzymuje poziom cukru w stabilnej strefie, czyli nie odczuwasz głodu. TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU WSZELKICH CHORÓB / OTYŁOŚCI, NADCIŚNIENIA, MIAŻDŻYCY, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2: Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco i antycukrzycowo sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. ***** ________________________________________________________________________________________________________

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-09-05 00:20:22

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

gdy mam napad, nic, po prostu NIC nie jest mi w stanie przeszkodzic ;((( potrafie tyle zezrec, ze nikt by w to nie uwierzyl... gdy wazylam 58 kg doslownie odmawialam sobie wszystkeigo, napady mialam przynajmniej raz w tygodniu, az sie wkurzylam i zaczelam jesc to co chce- ciastka, czekolade, przytylam do 68 kg, nie jest zle bo cwicze 5-6 razy na silowni, ale napady mam hmm raz na miesiac przed okresem

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
lovely
(Ocena: 5)
2013-09-03 17:09:45

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

Dobrze, ze trafilam wlasnie teraz na ten artykul. Szykowal mi sie napad. A plan jest taki, by jutro bylo na wadze mniej niz dzis rano.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-09-02 15:49:02

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

Na pacmanie to nie działa .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
glupia
(Ocena: 5)
2013-09-01 22:11:24

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

ja cierpie juz prawie dwa lata na bulimie co jakis czas ona do mnie wraca ;/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ja
(Ocena: 5)
2013-09-02 14:29:14

kiedyś próbowałam wymiotować po posiłkach, ale ja p prostu nie umiem się do tego zmusić, w ogóle nigdy nie wymiotuję, nawet kiedy jestem bardzo pijana, może być mi niedobrze, ale nie zwymiotuję, nie wiem czemu :O w sumie to całe szczęście

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-09-01 21:56:10

re: Jak poskromić ataki wilczego głodu?

ja zajadam orzechy włoskie lub migdały :) i 5 razy dziennie posiłki małe, niskokaloryczne, bez tłuszczu, soli i cukru :) i nie jestem głodna ani nie rzucam się na słodycze:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz