Jak opanować swój apetyt?

12 Czerwca 2014

Jeśli czasem masz wrażenie, że nie jesteś w stanie poskromić swojego apetytu, podpowiadamy, co możesz z tym zrobić.

jedzenie mięsa

W dzisiejszych czasach trudno oprzeć się jedzeniu. Pokusy czyhają na każdym kroku, ceny żywności są niskie, a do tego panuje moda na gotowanie, która też nie sprzyja kulinarnej wstrzemięźliwości. Jeśli brakuje nam silnej woli, bardzo szybko można wpaść w nałóg jedzenia. Gdy nie jesteś w stanie kontrolować swojego apetytu, mogłabyś jeść w zasadzie bez przerwy, masz do pożywienia stosunek emocjonalny (np. nagradzasz się nim albo jesz, gdy jesteś smutna lub szczęśliwa), urządzasz sobie uczty z byle okazji i często jesteś głodna.

„Podstawa to zrozumienie, że w kwestii jedzenia nie masz silnej woli. W związku z tym musisz zrobić wszystko, żeby unikać pokus. Twoim celem od dziś nie jest wygranie walki z jedzeniem, ale jej uniknięcie, bo jeśli zaczniesz walczyć – z jedzeniem i sama ze sobą – to przegrasz” – zwraca uwagę Dorota Sanecka w książce „Dlaczego chcesz być gruba?” (Studio Astropsychologii 2009). Od czego zacząć walkę z rozbujałym apetytem?

Wystrzegaj się pokus

To pierwsza zasada, o której pisze Dorota Sanecka w swojej książce. Chodzi o to, byś nie miała w pobliżu niczego, co rozbudza twój apetyt i po co możesz sięgnąć między posiłkami. Pozbądź się z domu czekoladek, chipsów, słonych przekąsek, cukierków. Omijaj szerokim łukiem cukiernie. Nie chodź na zakupy głodna, bo w twoim koszyku wylądują kaloryczne produkty, które nie służą szczupłej sylwetce.

Prowadź dzienniczek odżywiania

Odzyskasz kontrolę nad swoim jadłospisem, gdy zaczniesz skrupulatnie i uczciwie notować wszystko, co zjadałaś w ciągu dnia. Pod wieczór powinnaś zanotować każdy posiłek, przekąskę, nawet rzeczy, które wydają ci się nieistotne (cukierek, słodzony napój itp.). Dzięki takim zapiskom będziesz miała obraz tego, co jesz, a następnym razem, gdy najdzie cię ochota na przekąskę, zastanowisz się dwa razy.

Wcześniej planuj posiłki

Zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze jest to możliwe. A jednak warto poświęcić chwilę, np. poprzedniego dnia, by zaplanować sobie jadłospis (chociażby mniej więcej). Dzięki temu nie kupisz sobie hamburgera w porze lunchu, skoro w domu czeka na ciebie obiad albo produkty, z których go przygotujesz. Dorota Sanecka zwraca uwagę, że plan jedzenia powinien być bezpieczny, realny, prosty, dostępny (nie wymyślaj wyszukanych potraw) i trudny do zmanipulowania.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (14)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 12:29:02

re: Jak opanować swój apetyt?

Nie trzeba od razu rezygnować z ulubionych dań, można je ograniczyć - wystarczy brać przy tym acetomale i nie będziemy tyć, co więcej jeszcze schudniemy - tak działają te tabletki, sprawdzałam na sobie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Finma
(Ocena: 5)
2014-08-13 16:55:19

re: Jak opanować swój apetyt?

Mi najgorzej było walczyć z chęcią na coś słodkiego. Wiem jakie to jest trudne. Dopiero pomogła mi terapia biorezonansem. Skończyłam z nocnymi wędrówkami do lodówki. Zostawię linka na fajne miejsce, gdzie takie rzeczy wykonują terapia-odchudzanie-gliwice.pl Może się którejś z Was przyda ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-14 10:11:57

re: Jak opanować swój apetyt?

Super książka pani Saneckiej, przeczytałam ją w styczniu stosuje się do zasad i schudłam już 11 kg!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mj21
(Ocena: 5)
2014-06-15 14:05:42

re: Jak opanować swój apetyt?

a ja ostatnio chyba nawet u was czytalam, zeby jesc na czerwonych talerzach...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
:))
(Ocena: 5)
2014-06-12 17:17:07

re: Jak opanować swój apetyt?

Mam 168cm i ważę 59-60 kg.. kiedy mam gorszy dzień uważam że to przez to ze po prostu lubię jeść, ale z drugiej strony baaaardzo dużo cwicze i to też mięśnie mogą sporo ważyć.. Czy to jest w porządku czy mam się zacząć martwić?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-12 14:31:18

re: Jak opanować swój apetyt?

Właśnie jem. xD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-12 14:16:14

re: Jak opanować swój apetyt?

Ja przy wzroście 171 ważę 50kg. Bardzo lubie jeść a mimo to waga nie wzrasta :/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-12 13:32:38

re: Jak opanować swój apetyt?

a ja mam 170 cm wzrostu i ważę 58. Podobno powinnam ważyć 55... waszym zdaniem 58 to za dużo faktycznie?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-12 14:32:31

ja mam 176 i ważę 56 kg.. W mnie 58 to nie jest dużo, ale...55 i byłoby super ! :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
a
(Ocena: 5)
2014-06-12 09:40:12

re: Jak opanować swój apetyt?

Czy waga 50 kg przy wzroście 159 to według was dużo?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-12 11:16:20

nie to nie jest dużo .Ja mam 156 i ważę 48 kg. Wszyscy mi mówią żebym przytyła, bo jestem za chuda :/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-06-12 12:08:57

to normalnie, ja mam 160cm, i ważę 50kg. oblicz sobie BMI to bedziesz wiedziała :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Magda
(Ocena: 5)
2014-06-12 09:06:48

re: Jak opanować swój apetyt?

jak patrze na tę pozal się Boże modelke to juz mi sie odechciało jesc...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz