Jak kolor wpływa na to, co jemy?

05 Października 2011

Które barwy tuczą, a które odchudzają?

kolor a dieta

Jedzenie w ciemności nie daje  tyle samo satysfakcji co delektowanie się posiłkiem w pełnym słońcu, gdy możemy dokładnie przyjrzeć się barwie spożywanego przysmaku. Kolory bowiem w określony sposób wpływają na naszą psychikę, zachowanie i zmysłowe wrażenia. Również te smakowe!

Najlepszym dowodem na to, że barwy mają ogromne znaczenie dla diety jest wynik eksperymentu przeprowadzonego na University of Washington. Pracujący tam naukowcy poprosili grupę losowo wybranych osób o rozpoznanie smaków napojów owocowych. Za jednym razem badani pili soki bez znajomości ich koloru, a za drugim widzieli, jaki odcień ma spożywany płyn.  Okazało się, że w przypadku niezamaskowanych soków ich degustatorzy byli praktycznie bezbłędni! Zupełnie inaczej wyglądały rezultaty badania z ukrytym kolorem napoju – tylko 70 % osób biorących udział w eksperymencie poprawnie zidentyfikowało sok winogronowy i jedynie 30% wiśniowy

Fakt, że kolory mogą mieć decydujący wpływ na to, co jemy, warto wykorzystać podczas konstruowania codziennego menu. Dowiedz się jakich barw powinno być jak najmniej w twojej lodówce, a które odcienie sprzyjają diecie i zdrowemu odżywianiu! Niebieski

Błękity i granaty rzadko występują w kuchni. Taką barwę mają jedynie jagody oraz niebiesko-fioletowe ziemniaki z egzotycznych zakątków świata. Mimo to, warto jak najczęściej otaczać się niebieskim, gdyż skutecznie tłumi apetyt! Jeśli chcesz schudnąć, koniecznie zainwestuj w naczynia, sztućce, serwetki i obrusy w tym kolorze, a na pewno będziesz jeść mniej. Dlaczego tak się dzieje? Podobno to pierwotny instynkty karze nam unikać łączenia żywności z błękitem. Tysiące lat temu nasi przodkowie oceniali świeżość jedzenia po barwie i właśnie niebieski symbolizował zepsucie.

Czerwony

To kolor związany z emocjami: potrafi zwiększyć częstość oddechów, a nawet ciśnienie krwi.  Zarówno czerwona żywność, jak i czerwone elementy otoczenia stymulują apetyt oraz pobudzają do energii. Ognistych barw w kuchni powinny zdecydowanie unikać osoby na diecie, zaś niejadki mogą do woli opychać się czerwonymi przysmakami.

Strony

Komentarze (13)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-13 17:51:32

taaa biel lekka i czysta, bez żadnych wyrzutów sięgajmy po takie produkty jak majonez czy śmietana ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-07 12:34:57

dlatego MacDonald's ma nawet w swoim znaczku kolor żółty i czerwony...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 16:13:22

fajny artykuł

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 14:19:43

hehe ; D a mi się zgadza mam zielono żółtą kuchnie i bardzoo często w niej przesiaduję ; ) ..oczywiście w między czasie opychając się wszystkim co się w niej znajduję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 11:45:34

Co za bezsens... Jak ktoś nie umie albo nie chce się opanować w jedzeniu to nawet niebieski kolor mu nie pomoże.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 09:50:35

a ja tak lubię pomidory i czerwoną paprykę...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 09:49:49

wow, ciekawe, nie zdawałam sobie z tego sprawy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 08:08:39

pierdu pierdu. sęk w tym, żeby żreć mniej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 08:25:49

Like it! :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-10-05 10:49:46

i zdrowiej

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz