Dieta ze względu na kolor

05 Września 2008

Każdemu przypisany jest konkretny kolor, wystarczy sprawdzić w prostym teście, jaki odpowiada tobie i według tego dobrać idealną dietę.

Dieta ze względu na kolor

Ta informacja na pozór brzmi śmiesznie, jednak, jak wykazały badania naukowców z Centrum Odżywiania Człowieka przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, to, jakiego koloru spożywamy potrawy, wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie.

Oddziaływanie kolorów na ludzki organizm od wieków wykorzystuje chińska medycyna naturalna. Proste zmiany w diecie mogą sprawić, że odzyskasz wewnętrzny spokój i równowagę, a twój organizm zacznie prawidłowo pracować i będziesz zdrowsza.

Aby sprawdzić, jaki kolor jest przypisany twojej osobie, musisz przeprowadzić prosty test. Zaznacz wszystkie określenia z poniższych, które odpowiadają tobie, a potem sprawdź, do jakiej grupy należą. Jeśli liczba punktów będzie taka sama, powtórz test i spróbuj jak najbardziej dopasować stwierdzenia do siebie:

Czerwony

- Swobodna

- Gaduła

- Impulsywna i żywiołowa

- Pełna radości życia

- Beztroska

- Władcza i stanowcza

- Wymagająca

- Czasem leniwa

Żółty

- Ambitna

- Spokojna, zawsze opanowana

- Z dystansem

- Realistka

- Stabilna emocjonalnie

- Zdeterminowana w działaniu

- Pracowita

- Małomówna

Zielony

- Nadwrażliwa

- Niespokojna

- Sympatyczna

- Niestała w uczuciach

- Impulsywna

- Optymistka

- Zawsze aktywna

Błękitny

- Uporządkowana

- Opanowana

- Towarzyska

- Godna zaufania

- Chwiejna w nastrojach

- Czasem pobudliwa

- Niespokojna wewnętrznie

Fioletowy

- Refleksyjna

- Drobiazgowa i pedantyczna

- Pesymistka

- Niezbyt towarzyska i małomówna

- Spokojna, opanowana

- Wybredna, ale łakoma

Dzisiaj dieta czerwona. Co tydzień będziemy prezentować diety dla kolejnych kolorów.

PRZESTAŃ LICZYĆ KALORIE, ZWRACAJ UWAGĘ NA KOLOR TEGO, CO JESZ

Dieta dla osób z czerwonej grupy reguluje ciśnienie krwi, przyspiesza metabolizm, zatrzymuje gwałtowne zmiany nastroju, ułatwia trawienie.

Produkty, na których powinnaś oprzeć jadłospis:

  • czerwone mięso: wołowina, jagnięcina;
  • truskawki świeże i mrożone;
  • pomarańcze, mandarynki;
  • czereśnie i wiśnie;
  • żółty melon, dynia;
  • marchewka lub sok z jej dodatkiem, np. bananowo - mandarynkowo - marchewkowy;
  • pomidory.

Produkty, które powinnaś ograniczyć:

  • potrawy smażone na tłuszczu;
  • mleko i żółte sery;
  • alkohol, szczególnie piwo i drinki;
  • słodycze i mocna kawa.

Zastosuj się do tych wskazówek i wprowadź je do swojej diety.

Na śniadanie jadaj zazwyczaj to samo, dopiero podczas obiadu i kolacji urozmaicaj swoją dietę.

Pierwsze śniadanie:

- szklanka ziołowej lub owocowej (np. z hibiskusa) herbaty, bez cukru;

- pojemniczek chudego jogurtu naturalnego;

- 20 dag sałatki owocowej, np. z truskawek, malin lub mieszanych owoców;

- 1 kromka ciemnego, tostowego pieczywa.

Drugie śniadanie:

- szklanka soku z różowych grejpfrutów przyprawionego pieprzem, solą i kroplą oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia.

Dzień pierwszy

Obiad:

- zupa z dyni;

- warzywa (marchewka, czerwona kapusta ugotowana na parze, pomidor, kawałek rzepy, papryki, 1 – 2 rzodkiewki, łyżeczka oliwy).

Kolacja:

- 1 szklanka soku z porzeczek i malin;

- sałatka z arbuza;

- 1 szklanka świeżego soku z pomarańczy.

Dzień drugi

Obiad:

- zupa krem z pomidorów, z dodatkiem świeżej bazylii;

- ryba pieczona lub gotowana na parze, z plasterkiem cytryny i jedną łyżeczką sosu sojowego.

Kolacja:

- sałatka z pomarańczy (1 pomarańcza, kilka liści sałaty, łyżeczka oliwy, sól, parę ziarenek sezamu);

- grzanka z pomidorem.

Dzień trzeci

Obiad:

- szklanka zupy kremu z selera (kawałek bulwy i łodygi, marchewki, pomidor, 5 truskawek i garść malin);

- polędwica z porzeczkami i łyżką ugotowanego makaronu.

Kolacja:

- pucharek mieszanych cytrusów (1 pomarańcza, pół grejpfruta, 1 mandarynka, sok z cytryny);

- sałatka z warzyw z grzanką.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (63)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2010-11-13 21:49:49

jestem czerwona ale dieta mi nie pasi x___x

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-11 15:05:00

A ja mam po kilka cech z każdego koloru :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-11-12 20:33:00

Czerwone.mi sie podoba ten pomysł.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-20 16:34:00

Ja jestem czerwona xP Ale jakoś nie czuję żeby się zastosować do tej diety ^^

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-19 09:19:00

[quote="Gosc"]ta dieta to chyba dieta dla anorektyczek a czerwone mieso jest najgorsze jakie moze byc[/quote] czerwone mięso odpada okropne........

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-17 15:50:00

[quote="Gosc"]Kurcze, chyba mam ze sobą problem. Z żadnego nie więcej niż jeden. Konkretnie: -czasem leniwa (nawet nie czasem) -małomówna -niespokojna wewnętrznie (nigdy nie wiem co z sobą zrobić) -niezbyt towarzyska i małomówna (z jedną osobą się jeszcze dogadam, max z dwiema, trzy to dla mnie już tłok) Kurcze, jak tak dalej pójdzie to będę jadała sam miż maż i trafię do jakiegoś psyhiatryka dla odludków.[/quote] Wiesz... powiem Ci jedno. Chill out ;D i jedz to na co masz ochote :D Buziaki!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-16 21:20:00

zgadzam się z 'Isha' ;D ale wyszła czerwień ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-15 17:31:00

czerwony

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-14 16:02:00

czerwień i błękit

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-14 12:17:00

błękit + czerwień

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz