Czego nie jeść wieczorami?

25 Października 2008

Mówi się, że jedzenie po osiemnastej to zbrodnia przeciw wszelkim dietetycznym rygorom. Czasem jednak żołądek ssie zdecydowanie za mocno… Czym zabić wtedy głód, aby nie czuć nadmiernych wyrzutów sumienia?

Czego nie jeść wieczorami?

Wyobraźmy sobie taką sytuację: Rano wypijasz szybką kawę, w autobusie przegryzasz drożdżówkę, w pracy koleżanki częstują cię czekoladą. Jesteś tak zabiegana, że nie masz czasu na porządny, pełnowartościowy posiłek. Dopiero wieczorem nadrabiasz zaległości. Otwierasz lodówkę i jesz wszystko, co jest pod ręką. Aż pękniesz.

Brzmi aż nadto realistycznie? Czas to zmienić! Inaczej skutecznie będziesz sobie dodawać kolejnych kilogramów. Dlaczego? Jeśli przez cały dzień do ośrodka sytości nie docierają żadne informacje, a wieczorem w końcu zaczynasz jeść, twój żołądek mówi dość dopiero, gdy jest pełen aż po brzegi. Kiedy jesz dużo i szybko, trzustka nie nadąża z wydzielaniem insuliny, która przetworzyłaby cukier na energię. W efekcie, zaczyna ci się odkładać tłuszcz…

Spróbuj więc całkowicie zmienić tryb życia, aby poprawić swoją codzienną dietę. Wieczorami przyrządzaj pożywne przekąski na cały następny dzień. Zacznij też jeść pożywne śniadania i obiady. Po powrocie do domu nie powinnaś wtedy odczuwać tak intensywnego głodu. Jeśli po godzinie osiemnastej najdzie cię jednak nieposkromiona ochota na coś „pożywnego”, nie sięgaj po ciężkostrawne potrawy.

Zobacz, co i na ile godzin przed snem, możesz jeść bez najmniejszych wyrzutów sumienia, a co powinno się znaleźć na twojej czarnej liście:

  • Po produkty mleczne, tłuste mięsa i smażone dania można sięgać tylko na 5 godzin przed snem. Później – zabronione!
  • Chude mięso i brukselka są dozwolone na 4 godziny przed pójściem spać.
  • Na 3 godziny i 45 minut przed snem powinnaś skończyć jedzenie białego pieczywa, czerwonej kapusty, kaszy jęczmiennej i pszennej.
  • Chudą śmietanę, ziarna żyta i bakłażan jedz najwyżej 3,5 godziny przed pójściem spać.
  • Seler, ogórek, dynię, botwinę, proso, cebulę, zielony groszek, orzechy arachidowe, fasolę, soczewicę i soję odstaw na 3 godziny przed snem.
  • Porzeczki, jabłka, morele, śliwki, melony, buraki, cukinię i otręby pszenne jedz maksymalnie 2 godziny i 45 minut przed snem.
  • Po figi suszone, brzoskwinie, migdały, pory, grzyby, jajka, biały ryż i sałatki sięgaj nie później niż 2 godziny i 30 minut przed snem.
  • Ananasy, truskawki, groszek, marchew, kalafior i sałatę bez obaw możesz jeść nawet 2 godziny i 15 minut przed snem.
  • Na 2 godziny przed pójściem spać możesz sięgać po grejpfruty pomarańcze, jagody, rodzynki pomidory i brązowy ryż.
  • Godzinę i 45 minut przed snem możesz zafundować sobie awokado, winogrona, czarne oliwki, maliny albo mango.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (81)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-12-10 21:13:07

umarlbym z glodu (nie mam polskich liter). 178cm 76kg (M) czy 19 20 22 23 czy 2 w nocy czasem ssie i nie ma wyjscia. Dzis jeden z tych dni od 19 ciagle i jem i jestem glodny, nie ma mnie co nasycic, jedyna opcja to byloby smazone miecho ale z lenistwa nie bede go robic

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-08-29 18:10:59

mniej zrec + wiecej cwiczyc = mniejsza dupa grubasy !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-03-27 20:40:00

e e e ty nizej.. weź skróć se ryj! ; o

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-22 20:08:00

ja kolacje jem przed 19 potem pije zielona herbate i SĄ EFEKTY!!!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-16 22:01:00

to macie dobrze bo ja mam 1m i 59 cm i ważę 83kg

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-11-12 09:31:00

[quote="Gosc"] SweetBlond 2008-10-26 15:56 ja potrafię jeść nawet kolo północy tuż przed snem... czasami bwa tak przez tydzień... a i tak jestem chuda... no hyhyhhyhyy, dobry komentaż pusia a nie wyglądasz na taką... [/quote]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-30 16:19:00

witam, jestem dziennikarką i szukam osób, które mają problem ze swoją wagą. Są za grube, za chude i cierpi przez to ich związek, albo są po prostu nieszczęśliwe. A może ktoś z Was stosował jakąś dietę, która miała pomóc, a tak naprawdę zaszkodziła?. Proszę, piszcie joann5@ymail.com

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-27 19:49:00

każdy ma inny organizm i każdy powinien dostosowac dla siebie diete, a liczenie godzin przed snem to już przesada! chyba łatwiej policzyć kalorie. poza tym kto jest glodny na wieczór?? zreszta zalezy to od truby zycia, jak ktos dużo ćwiczy itp to musi jeść wiecej bez względu na pore dnia, a jak ktoś godzinami siedzi to powinien jeść dużo mniej. Chyba logiczne? w koncu jeden potrzebuje więcej energii a drugi mniej... i oczywiście zgadzam sie ze zalezy to od przemiany materii danej osoby.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-26 23:19:00

E tam.. jakbym miala tak wszyskto odliczac.... rano jakas kanapka kawa albo energy drink potem obiad jakis choc niezawsze awieczorem cokolwiek i ide spac... i chuda jestem jak diabli! xD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-26 20:57:00

dokladnie to zalezy od przemiany materii,jest tez uwarunkowane genetycznie,a co do np rodzynek,awokado bym sie nie zgodzila:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz