Co jeść, żeby POPRAWIĆ WZROK?

06 Kwietnia 2015

Podpowiadamy, co powinnaś jeść, aby wzmocnić osłabione oczy. Sprawdź swoje nowe menu!

słaby wzrok

W naszym kraju ponad 10 mln osób nosi okulary. Suche powietrze, dym z papierosów, spaliny, godziny spędzone przed komputerem i telewizorem bardzo szkodzą naszym oczom. A przecież wzrok to nasz najcenniejszy zmysł, dlatego powinniśmy o niego szczególnie dbać. Oczom można pomóc, odpowiednio modyfikując dietę. W naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się składniki niezbędne do ich prawidłowego funkcjonowania. 

Witamina A

Żeby długo cieszyć się dobrym wzrokiem, należy przede wszystkim zadbać o to, by organizmowi dostarczać witaminy A. Jej brak może doprowadzić m.in. do „kurzej ślepoty”, która objawia się zaburzeniami widzenia w warunkach słabego oświetlenia. Jeśli w menu znajdzie się witamina A, ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej oka zmniejszy się aż o połowę! Poza tym regularne spożywanie tej witaminy pobudza produkcję specjalnego śluzu nawilżającego oko. Należy spożywać przede wszystkim warzywa oraz owoce bogate w beta-karoten, czyli prowitaminę A, która w organizmie przekształca się w witaminę A – ma ona zdolność zwalczania wolnych rodników, które szkodzą oczom.

Które produkty mają jej najwięcej? Przede wszystkim marchew, pomidory, brokuły, morele, brzoskwinia, mango, szpinak, szczaw, botwina, czerwona papryka, dynia, cykoria i papaja. Niezbędny jest także tłuszcz, dlatego w naszej kuchni nie powinno zabraknąć oleju czy oliwy z oliwek. Witaminę A można również znaleźć w wątróbce, maśle, margarynie, rybach, pełnotłustym mleku czy żółtku jaja, gdzie występuje w postaci retinolu. 

 

Strony

Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz