Co jeść na kolację, żeby NIE PRZYTYĆ?

29 Lipca 2017

Według powiedzenia kolacja powinna być żebracza. Czy jednak na pewno?

dieta

Wokół posiłku zjadanego na koniec dnia narosło wiele mitów i wątpliwości. Co jeść pod wieczór, żeby nie przytyć i dobrze się czuć? Jak duża powinna być to porcja? Zdecydować się na posiłek ciepły czy zimny? Co zjeść po treningu, jeśli ćwiczy się pod koniec dnia – i czy w ogóle jeść? A może z kolacji też zrezygnować?

Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Przede wszystkim zacznijmy od końca. Nie, nie należy rezygnować z kolacji. Głodówka nie jest sposobem na piękne, zdrowe i mocne ciało oraz silny organizm. Musisz jeść, również pod wieczór. Jeśli zrezygnujesz z kolacji, to owszem, pewnie schudniesz. Ale przecież tobie nie zależy wyłącznie na rozmiarze XS, prawda? Zależy ci na zgrabnej, wymodelowanej sylwetce, której nie będziesz wstydziła się odsłonić na plaży czy na basenie. Oraz na zdrowiu. Zależy ci własnym zdrowiu. Zawsze chodzi przede wszystkim o zdrowie. Zatem pamiętaj, że nie powinnaś się głodzić na noc. Gdy, przykładowo, ostatni posiłek zjadasz o 17, a śniadanie np. o 7–8, osiągasz skutek odwrotny od zamierzonego. Główne ryzyko to katabolizm, czyli spalanie tkanki mięśniowej. Jeśli będziesz robisz bardzo długie przerwy między posiłkami, organizm zacznie… gromadzić zapasy na czarną godzinę. Metabolizm spowolni, przybędzie ci tkanki tłuszczowej. Nie na tym nam zależy.

Katabolizm to również jedna z przyczyn, dla których TRZEBA jeść po treningu – nawet wieczorem. Załóżmy, że ćwiczysz ok. 20. Kończysz trening o 21 albo i później. Na samą myśl, że miałabyś coś przełknąć, robi ci się słabo. Jednak powinnaś – i nie myśl, że przytyjesz, a cały treningowy trud pójdzie na marne. Wręcz przeciwnie! Twój organizm po ćwiczeniach pracuje na pełnych obrotach. Aby podtrzymać ten efekt i żeby metabolizm pracował na full, trzeba koniecznie dostarczyć organizmowi paliwa. Czyli coś zjeść. Co? O tym za chwilę.

Wcześniej musimy ustalić, o której godzinie zjeść ostatni posiłek. Być może słyszałaś, że kolację powinno się zjadać najpóźniej o 17-18. Nie jest to prawdą (wcześniej przeczytałaś dlaczego). Generalna zasada mówi, że kolację trzeba spożyć 2–3 godziny przed snem.

Przykład: jeśli chodzisz spać o 23, zjedz kolację o 20–21.

Zobacz także: Schudłam na diecie pudełkowej

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (5)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anna
(Ocena: 5)
2017-08-07 11:12:55

Ja jadam owsiankę z owocami, zresztą jak i na śniadanie. Można rzeczywiście popaść w rutynę, ale ja sobie urozmaicam kolację o różne mieszaniny owsianek czy otrębów z ekopiramidy, i owoce - zawsze staram się coś dodać, coś wymienić itp.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
krynia
(Ocena: 5)
2017-08-01 06:18:06

cokolwiek oby było zdrowe moim zdaniem. wprawdzie jak metabolizm jest super to wszystko się nada ale jak się starzałam to zauważyłam że dieta ta sama a tyłek rośnie. ale kupiłam sobie iqacai, odstawiłam fastfood - dwa meisiące a ja ważę 11 kilo mniej :) i nie katuje isę ćwiczeniami

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-07-30 00:13:49

dlaczego nie można łączyć białka z węglowodanami?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
majuna
(Ocena: 5)
2017-07-29 10:22:31

dzieciakom kupiliśmy opiekacz na galerialucznik.pl i teraz na każde śniadanie takie tościki to obowiązkowo, a my z mężem idziemy ich śladami niestety :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Rozmiar 36
(Ocena: 5)
2017-07-29 00:39:35

Ja np.nie jem śniadania-za to jem obiad i często bardzo kaloryczną kolacje i jestem szczupła-udało mi się schudnąć.Obliczyłam sobie swoje zapotrzebowanie kaloryczne i jem tyle kalorii dziennie.Czasami ćwicze cardio-chodze na stepperze.A na kolacje zjadam nawet słodycze albo bardzo niezdrowe rzeczy...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1