MASZ SESJĘ? Pij mleko, będziesz mądra (Zobacz wyniki ciekawego eksperymentu)
2012-02-03
Jeśli podczas nauki będziesz piła mleko oraz jadła dużo nabiału, szybciej zobaczysz efekty swojej pracy. Jak to możliwe?
Picie szklanki mleka dziennie to najlepszy sposób, aby usprawnić działanie mózgu - tak przynajmniej twierdzą naukowcy z University of Maine. Badacze zapewniają, że nic nie działa bardziej korzystnie na nasz umysł, jak codzienna porcja białego napoju.
Aby udowodnić tę tezę, przeprowadzono specjalny eksperyment. Poproszono ponad 900 osób w wieku od 23 do 98 lat o rozwiązanie 8 testów. Poszczególne pytania badały inteligencję, pamięć oraz orientację przestrzenną respondentów. Co pokazały te analizy?
Okazało się, że osoby pijące dziennie co najmniej szklankę mleka, bez względu na wiek, stan zdrowia i rodzaj testu osiągały w nim lepsze wyniki niż ci, którzy mleka nie piją. Osoby pijące mleko "oblewały" te testy aż pięciokrotnie rzadziej niż niepijące – podsumowuje wyniki eksperymentu serwis rmf24.pl.
Nie pozostaje nam więc nic innego, jak zachęcić wszystkich do delektowania się codziennie wieczorem kubkiem gorącego mleka, które oprócz swoich właściwości zdrowotnych posiada również niezwykle rozgrzewającą moc!
Alicja Piechowicz
Zobacz także:
Płatki ŚNIADANIOWE to podstępna bomba kaloryczna - niektóre tuczą bardziej niż frytki!
Cała prawda o popularnym dodatku do mleka czy jogurtu.
Co można znaleźć w taniej kiełbasie?
Zmielone chrząstki i kości oraz mnóstwo polepszaczy z literką E – oto brutalna prawda o tym, czym zajadają się Polacy.
Inne artykuły w tej kategorii:
- Poprzedni: Płatki ŚNIADANIOWE to podstępna bomba kaloryczna - niektóre tuczą bardziej niż frytki!
- Nastepny: SŁODYCZE mogą być droższe niż papierosy! Wysokie podatki na łakocie mają ODCHUDZIĆ SPOŁECZEŃSTWO



















taaa a ja mam nietolerancje laktozy//// wiec chyba musze byc glupia jak but skoro nie moge pic mleczka
odpowiedz
ja jem prawie sam nabiał w postaci mleka serów serkow homogenizowanych białych żółtych jajek , kakao, nie przezyłabym dnia bez przynajmniej 1 a tych rzeczy. chyba jestem uzalezniona od nprodutow mlecznych. inie uwazam żeby tuczyły....
odpowiedz
No i dodatkowo schudniesz przy takim odżywianiu :D
odpowiedz
karton dziennie to standard.a dziś egzamin uwaliłam :P
odpowiedz
Ja uwielbiam mleko i mniej więcej co drugi dzień piję szklankę dziennie. Sesję zdałam w pierwszym terminie, a miałam dość ciężką. I nie uczę się w szkole prywatnej tylko na UWr. Nie wiem, czy to ma coś ze sobą wspólnego, ale samo mleko bardzo poprawia mi humor. Jednak niestety nabiał spożywany w zbyt dużych ilościach sprzyja przybieraniu na wadze, więc lepiej uważać.
Pokaż wszystkie odpowiedzi(4) odpowiedz
"Co drugi dzień piję szklankę dziennie" hahaha spoko. Zdecyduj się
jak można przytyć po mleczku? Przecież jest jak najbardziej zalecane w czasie diety, więc nie mąć w głowie...
a mleko to z czego sie składa, nie z tłuszczu przypadkiem?;(
ŁaŁ, na UWr. :P
Człowiek dorosły nie trawi mleka, jedynie przetwory mleczne jogurty, twarogi itd.
Pokaż wszystkie odpowiedzi(3) odpowiedz
co za głupota ;o u mnie w domu wszyscy piją mleko...i ja i moja mama i mój tata i jakoś trawią je.
laktaza (enzym rozkładający laktozę) jest standardowo wytwarzana przez nasz organizm jedynie na początku naszego życia - gdy żywimy się mlekiem matki; jeśli natomiast nie odstawimy mleka na dłuższy czas, enzym ten będzie wciąż produkowany :)
Oczywiście, po za tym dorosłym mleko nie jest potrzebne...
Codziennie pije mleko, bo na śniadanie zajadam płatki z mlekiem... i jakoś nie jestem wybitnie zdolna dzięki temu...
odpowiedz
cóż głupoty mlekiem nie wyleczysz...
chamówa ;)
Też zaintrygowało mnie to zdanie.... Koleżanko chyba myślimy o tym samym :)
odpowiedz
"Badacze zapewniają, że nic nie działa bardziej korzystnie na nasz umysł, jak codzienna porcja białego napoju" ;D
odpowiedz
a moze lepiej bialego proszku:):)
nie tracą, jeśli regularnie piją mleko. faktycznie jesli przez dlugi czas mleka nie pili, moga poczatkowo miec problemy, ale potem znowu zaczynaja sie wytwarzac enzymy trawiace laktoze i mleko można sobie pić.
odpowiedz
Ściema! W wielu przypadkach picie mleka przez dorosłych ludzi jest w zasadzie bardziej szkoldiwe niż pomocne... Nabiał w sam sobie ok ale to dzieci ssaków mają układ pokarmowy przystosowany do radzenia sobie z mlekiem a osobniki dorosłe zazwyczaj tracą te zdolności:p
odpowiedz
ja nie pije mleka wogole a sesja zdana w 1 terminie!
odpowiedz
ja tak samo;)
Ale chyba na uczelni prywatnej... hahaha "w ogóle"
Zdaje się, że robili też kiedyś testy na studentach - połowie kazano jeść jogurt podczas nauki do sesji, połowie nie, potem porównywali ;)
odpowiedz
pije mleko codziennie...ale żeby to takie cuda działało to pierwszy raz słysze
odpowiedz
Oreeoooo, oreo oreo :3
odpowiedz
papilot jak zawsze myli pojęcia. na sesji moze pomóc inteligencja, mądrość odnosi sie do postepowania w życiu.
Pokaż wszystkie odpowiedzi(3) odpowiedz
przecież dziennikarz ujął w artykule również inne słowa tj. pamięć i orientacja :)
inteligencja jest wrodzona, madrosc nabyta, w tej sytuacji artykul odnosi sie do wiedzy, czyli madrosci. inteligencji nie poprawisz piciem kubka mleka dziennie.
a ty musisz się tak czepiać wszystkiego? chyba wiadomo o co chodzi w artykule więc o co kaman
yeah, mleko i oreo, tak właśnie wygląda moje seszyn ;)
odpowiedz