Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

01 Sierpnia 2014

Dzięki nim zapanujesz nad głodem, wzmocnisz zdrowie i nie przytyjesz.

dietetyczne przekąski

Gdy jesteś głodna, korci cię, by sięgnąć po czekoladkę albo kilka ciastek? Nas czasem też. Jeśli zdarza ci się to jedynie od czasu do czasu, wszystko jest w porządku. Na co dzień jednak – bez względu na to, czy się odchudzasz, czy jedynie dbasz i sylwetkę – powinnaś wybierać smaczne, zdrowe i niskokaloryczne przekąski. Na przykład takie, które mają mniej niż 50 kcal.

Połówka grejpfruta

Lista zalet tego cytrusa jest bardzo długa. To przede wszystkim świetna przekąska dla osób na diecie. Owoc grejpfruta zawiera 90 proc. wody, dużą ilość witaminy C, a także witaminy z grupy B i E. Grejpfrut korzystnie wpływa na pracę jelit. Obecny w nim związek naryngina, który odpowiada za gorzki smak tego owocu, sprawia, że grejpfrut wykazuje działanie lekko przeczyszczające i wspomagające przemianę materii. Grejpfrut działa też antybakteryjnie i antygrzybicznie.

Trzy różyczki kalafiora

Ugotuj go na parze i podaj z dodatkiem oliwy z oliwek oraz aromatycznych ziół. Zapomnij natomiast o kalorycznych zasmażkach z masła i mąki. Kalafior to bardzo cenione warzywo, mające w składzie liczne witaminy (m.in. z grupy B, C, K) oraz pierwiastki (m.in. potas, magnes, sód, mangan, wapń, cynk, żelazo). Związki obecne w kalafiorze (zwłaszcza sulforafan) chronią nas przed groźnymi chorobami (w tym nowotworami). Kalafior działa na organizm odmładzająco.

Niepełna szklanka jagód

To dobra wiadomość! Możemy zjeść prawie całą szklankę tych pysznych owoców, a i tak dostarczymy organizmowi mniej niż 50 kcal. Jedz jagody, póki trwa na nie sezon, bo to przekąska bardzo zdrowa i odżywcza. Jagody działają ochronnie na jelita, są pomocne w przypadku problemów żołądkowych, działają przeciwbólowo i uspokajająco, chronią nas przed różnymi chorobami. Jagody możesz zastąpić równie zdrowymi borówkami amerykańskimi – ich spora garść ma ok. 30 kcal.

Cztery średnie marchewki

Kalorii marchewka ma niewiele, za to zalet prozdrowotnych – bardzo dużo. Obecny w marchwi beta-karoten (prowitamina A) bardzo korzystnie wpływa na wzrok, chroni komórki przed atakiem wolnych rodników, wzmacnia odporność, chroni układ pokarmowy i drogi oddechowe przed rozwojem infekcji, pełni też istotną rolę w profilaktyce przeciwmiażdżycowej. Marchewkę możesz np. obrać ze skórki i podać na drugie śniadanie – jest świetna jako przegryzka.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (7)
ocena
3.9/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Srsly?
(Ocena: 1)
2014-08-16 20:57:51

re: Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

Dziwi mnie, że mózgi autorek tutejszych artykułów są w stanie podtrzymać pracę ich serc. Szkoda, że nie można dać 0 artykułowi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-16 15:51:38

re: Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

pół banana ? jakbym robila to co tu pisza to bym zdechla z głodu:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-02 23:01:51

re: Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

kalarepka!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-01 23:46:57

re: Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

A jak zjem duże jabłko i całego banana to znaczy, że przytyje? co za bzdury.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ola88
(Ocena: 5)
2014-08-01 22:39:49

re: Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

Co za bzdety. ..a ja w to wierzyłam. Kiedys. Schudlam..a potem przytylam. Dziewczyny! Jedzcie wszystkie warzywa..a nie trzy peczki kalafiora :/ pol banana. Od jednego banana tez nie przytyjecie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-01 09:37:48

re: Smaczne i zdrowe przekąski poniżej 50 kcal (Da się? Da się!)

Pomidor z twarogiem, serio ? Chyba ktoś zapomniał o pisanym niedawno artykule,oto wycinek. Nigdy nie łącz pomidora z twarożkiem – kwasy zawarte w pomidorze wchodzą w reakcję z wapniem, przez co powstają nierozpuszczalne kryształki. Następnie odkładają się one w stawach i powodują problemy z poruszaniem się.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2014-08-02 03:24:09

dobre:D potknęli się o własną stopę;p

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1