Skąd się bierze otyłość? PORADY DLA WIECZNIE WALCZĄCYCH Z WAGĄ

18 Maja 2011

Menu obfitujące w kaloryczne dania i nieodpowiedni styl życia to nie jedyni winowajcy gromadzenia się w organizmie tłuszczu.

maria antonina

Wydaje się, że odpowiedź jest prosta – ze spożywania zbyt dużych ilości jedzenia. Okazuje się jednak, iż o wiele więcej czynników może mieć na to wpływ. Często to nie ilość jest winowajcą, a jakość. Pojawiły się nawet tezy naukowe, iż otyłość jest wynikiem zakażenia wirusowego czy następstwem posiadania „genu otyłości”.

Nawyki żywieniowe

Często otyłość jest wynikiem przyjmowania zbyt dużych ilości kalorii w stosunku do potrzeb organizmu. To co nie zostanie wykorzystane zostaje przemienione w tkankę tłuszczowa, która jest u człowieka magazynem energii. Warto więc w tym miejscu zastanowić się co reguluje nasz apetyt? Wśród czynników wpływających na niego można wymienić:

- wielkość, częstotliwość, skład, smak posiłków,

- kontrola OUN (ośrodkowy układ nerwowy), a w nim podwzgórze, węchomózgowie, układ limbiczny, twór siatkowaty, kora mózgowa, jądra migdałowate (kształtują uczucie głodu i sytości),

- neurotransmitery jak serotonina, noradrenalina, dopomina. 

Jeśli więc w obrębie tych stref pojawiają się zaburzenia, mogą one sprzyjać zwiększaniu apetytu, a tym samym owocować nadmiernym wzrostem masy ciała. 

Warto uświadomić sobie, że często nasz sposób jedzenia (tłusto, słodko i dużo) wynika z wyniesionych z domu nawyków. Powielamy to, czego nauczyliśmy się w domu. Gotujemy tak jak nasze matki, jemy przed telewizorem jak nasi ojcowie. Jest to fakt niezaprzeczalny. Często właśnie wyniesione z domu wzorce, które są powodem problemów z masą ciała rodziców, wywołują te same trudności u dzieci, co często interpretujemy jako odziedziczenie nadwagi po rodzicielach. Im szybciej przestaniemy oskarżać o naszą nadwagę geny i uświadomimy sobie błędy, jakie popełniamy każdego dnia, tym szybciej będziemy mogli wprowadzić korzystne zmiany i dążyć do upragnionej sylwetki. 

Przede wszystkim więc postarajmy się wykluczyć tłuste dania i słodycze. Wystarczy zastąpić smażenie duszeniem, gotowaniem czy pieczeniem w folii bez dodatku tłuszczu, aby już jego podaż się zmniejszyła. Jeśli do tego w miejsce szafki ze słodyczami przygotujemy szafkę ze świeżymi warzywami i owocami, nasz organizm odwdzięczy nam się nie tylko spadkiem masy ciała, ale również poprawą samopoczucia oraz stanu zdrowia. Nie należy także doprowadzać do sytuacji, iż ustrój jest wygłodzony. Wtedy bowiem zjemy szybko i sporo pożywienia, często ponad potrzeby. Dlatego zamiast jeść 3 duże posiłki, czy nawet jeszcze mniej, należy starać się spożywać 4-5 dań regularnie, co 3-4 godziny.  

Strony

Komentarze (29)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-20 18:34:05

Często nie wiemy, jakie produkty i w jakich ilościach są dla nas odpowiednie i ile powinniśmy ich spożywać, dlatego, moim zdaniem warto wybrać się do dietetyka. W każdym większym mieście można znaleźć dobrego specjalistę, ja trafiłam pod opiekę poradni Fresh Line, na zdrowie, którą z czystym sumieniem mogę polecić :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-13 21:30:59

Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się bojęHuba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-06-23 14:23:00

Fajne pytanie,ale prosta odpowiedz:z nadmiaru nie zdrowego jedzenia i przejadania sie.Slodycze,sosy,zapiekanki,frytki itd.A jesli to zlikwidujemy i bedziemy jesc 5 x dziennie w malych ilosciach zdrowo,klopotow nie bedziemy mieli.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-06-15 20:39:06

sprawdz jakość ludzkiej spermy h t t p://s e k s b a z a.com

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-06-06 19:25:24

Jak chcecie schudnąć to : - jeść 2 lub 3 razy w tygodniu słodycze (mało kaloryczne) -jesć owoce i warzywa -ograniczyć się do samoż onych dań Czego nie jeść: - makaronu tylko ryż -schabowych tylko gotowany indyk -ostatnia najważniejsza rzecz nie jeść chips i czekolady noi więcej ruchu. To wtedy schudniecie.Najlepiej jeść gotowane i grilowane dania/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-06-03 23:06:32

Otyłość. ŻYWIENIE RACJONALNE; wg: IRL KRAKÓW. BH.502. MOTTO: Człowiek jak każdy organizm żywy na naszej planecie, TYJE z dwóch powodów GŁÓWNYCH. * 1. PIERWSZY POWÓD: To spożycie zbyt dużej ilości tłuszczu, który wchłania się szybko w jelicie cienkim i odkłada jako tłuszcz już ludzki. Tyjemy od tłuszczu w tempie ekspresowym. 2. DRUGI POWÓD: Konsumpcja węglowodanów, ale tylko i WYŁĄCZNIE tych, które po spożyciu produktu zawierającego właśnie węglowodany, podnoszą poziom cukru wysoko, zmuszając trzustkę do wydzielania zbyt dużej ilości INSULINY, co skutkuje utworzeniem trójglicerydów, czyli również tłuszczu, głównie w górnych partiach ciała np. wychudzone osoby, a z fałdami tłuszczu na twarzy. PUENTA KIERUNKOWA: CHLEB typu KR-IRL, zawiera dużo węglowodanów, ale NISKICH, tzn. daje energię, a nie powoduje otyłości oraz tworzy uczucie sytości. Zdecydowanie niezbędny w procesie odchudzania. To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !! KAŻDY CHLEB UPIECZONY W OPARCIU O JAKĄKOLWIEK MĄKĘ, ZAWIERA WYSOKIE WĘGLOWODANY: Oraz ogrom toksyn tj. konserwanty, spulchniacze, barwniki, polepszacze zapachu i smaku, przyczynia się do plagi otyłości i cukrzycy typu 2, u ludzi, ale u kotów i psów nim karmionych również. * WIEDZĄ O TYM CHIŃCZYCY (1,2 MLD LUDZI) ORAZ HINDUSI (900 MLN): Którzy ciągle pracują i skutecznie się rozmnażają, ponieważ jedzą ogromnie dużo energetycznych węglowodanów, lecz tych niskich w ryżu i w kaszach. Ich energia nie ma sobie równych, nawet w sztukach walki gdzie jest to wyraźnie widoczne. Sukces życia dla współczesnego człowieka to konsumpcja NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu, a wzorem są ludy Dalekiego Wschodu. PIWO jest dozwolone i po piwie się nie tyje, lecz po tym co się przy piwku zje np. tłuszcz i WYSOKIE węglowodany, tj. od 26,01% wzrostu. KONKLUZJA finalna: Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW. Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. *** Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-26 22:30:16

Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się bojęHuba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-26 22:28:52

Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-19 21:23:23

dopamina, frajerzy!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-19 00:12:43

mam niedoczynnosc tarczycy , w 2,5 roku przytylam 30kg!!!:(( dopiero miesiac temu dowiedzialam sie ,ze to tarczyca po licznych nieskutecznych dietach, zamiast chudnac ja tylam...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz