Rewolucyjny trening odchudzający: Ćwiczysz 2,5 minuty dziennie, a spalasz aż 200 kalorii!

16 Października 2012

Jeśli marzy Ci się zgrabna sylwetka, nie musisz spędzać kilku godzin na siłowni!

Trening odchudzający

Przeglądasz kolorowe magazyny i z zazdrością spoglądasz na perfekcyjnie wyrzeźbione ciała gwiazd. Potem w sklepowej przymierzalni usiłujesz wbić się w wymarzone rurki, ale nie jesteś w stanie ich dopiąć w pasie. Brzmi jak koszmar? Niektóre z nas przechodzą takie katusze codziennie.

Na szczęście naukowcy z Colorado State University oraz University of Colorado opracowali rewolucyjny trening odchudzający, który w rekordowo krótkim czasie daje naprawdę fenomenalne efekty. – Wystarczy zaledwie 2,5 minuty dziennie by spalić 200 kalorii – tłumaczą specjaliści. – Cały sekret tkwi w tym, by intensywny ruch przedzielać łagodnymi ćwiczeniami.

Badacze przeprowadzili swój eksperyment na reprezentatywnej grupie mężczyzn w wieku od 25 do 31 lat, którzy przez trzy dni z rzędu spożywali identyczne posiłki i w ten sam sposób spędzali czas. Ostatniego dnia respondenci musieli wykonać krótki, lecz dość intensywny trening. Wykonali pięć serii sprintu po 30 sekund, a przerwy między nimi wypełnili spokojną jazdą na rowerze. Mimo że przez resztę dnia nie wykonywali juz żadnych ćwiczeń, wszyscy spalili dokładnie po 200 kalorii.

- Trening interwałowy to nie tylko ogromna oszczędność czasu, ale również świetna alternatywa dla długich, czasochłonnych spacerów oraz wyczerpującego joggingu – zachwalają eksperci.

Wypróbujecie taki rodzaj ruchu na sobie?

Maja Zielińska

Zobacz także:

Ile posiłków trzeba jeść w ciągu dnia, żeby nie tyć? (Obalono tezę mówiącą o pięciu daniach)

Zaleceniom nie będzie łatwo sprostać, szczególnie jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia.

12 wyszczuplających trików

12 pomysłów na to, jak zatuszować kilka nadprogramowych kilogramów.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (27)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-23 15:28:29

haha 2,5 min i 200 kcal? nie bądźcie śmieszni ! ja właśnie interwałem robię na siłowni chociażby trening na bieżni i żeby spalić te 200 kcal to jest potrzebne ok 15-16min. i to wcale nie lekkim tempem. ściemy piszą i tyle.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-17 19:43:16

To niezupełnie prawda. Aby faktycznie tak było, trzeba ćwiczyć prawie 25 minut, w tym 2,5 minuty bardzo intensywnie. Wprowadzacie czytelników w błąd.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 21:16:03

Zapomnieli tylko dodać że interwały nadają się dla osób bardziej "zaawansowanych" a dla początkujących i tak najlepsze sa aeroby. Przy treningu interwałowym trzeba ciągle badać swoje tętno bo w przeciwnym razie wszystko pójdzie na marne. Nie ma tak łatwo że sobie 30sekund szybko pobiegasz, kolejne 30sekund pospacerujesz i już jest świetnie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 20:28:32

Zwłaszcza, że kwasy tłuszczowe spalane są dopiero po 20-30 minutach, bo wcześniej wykorzystywana jest energia z ATP, potem glukozy, Aminokwasów i tłuszczów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 20:00:32

Rewolucja! Piszecie o interwałach, eureka! -.- ;/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 20:58:51

O tym samym pomyślałam :) Papilot dostanie Nobla za to "odkrycie"! :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 19:00:53

tak. 15 minut rozgrzewka i trzeba być dobrze przygotowanym wcześniej na taki wysiłek, bo coś takiego jak zakwasy istnieją.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 17:09:31

przy pisaniu tego artykułu autorka tez spaliła 200 kalorii? : f ach, nie, przeciez łagodną aktywność fizyczną trzeba poprzedzić wysiłkiem, a tu ani fizycznego ani merytorycznego.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 13:23:05

nadal nie wiem jak wygląda ten trening , myslalam ze opiszecie konkretne cwiczenia a nie wnioski badaczy !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 13:37:20

haha dokładnie:P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 10:19:43

Doliczyć trzeba jeszcze rozgrzewkę (ok 15 minut), bo o kontuzję nie trudno, szczególnie kolana i stopy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 11:28:09

a na końcu rozciąganie, więc też sie schodzi

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 07:42:09

ciekawe jak :D 2,5 minuty to 190 sekund, 5 serii sprintu po 30, to 150 s, to w 10 s musieli zdążyć się przesiąść na rower i jeszcze łagodnie nim przejechać :D ile? metr? :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 08:42:58

2,5 minuty to 150 sekund.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 12:20:30

no to jeszcze lepiej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 20:28:04

bo piszą bez sensu, jakby nie można było połączyć sprintu i delikatnego truchtu, to taki sam interwał, a wykonalny ;D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-10-16 20:53:11

hmm 2,5 minuty to raczej 150s :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz