Odchudzanie KROK po KROKU

02 Listopada 2011

Opracuj skuteczną strategię tracenia kilogramów!

tost

Przygotuj bliskich

Bardzo ważne jest, aby mieć podporę w rodzinie. Warto z nimi wcześniej porozmawiać i wytłumaczyć, że powrót do szczuplejszej sylwetki jest ważny zarówno dla Twojego zdrowia jak też Twojej samooceny. Im zaś Ty masz lepszy nastrój, tym rodzina szczęśliwsza. Warto zachęcić ich, aby wszelkie dania, produkty, które mogą Ciebie kusić jedli poza domem, a obiady spożywali podobne jak Twoje. Oczywiście zwiększ im porcje, dodaj nieco więcej mięsa, ziemniaków, jednak gotuj jeden posiłek dla wszystkich. Zaoszczędzi to Tobie czasu i ułatwi wytrwanie w diecie. Na dłuższą metę bowiem gotowanie dwóch obiadów będzie męczące i może Ciebie skutecznie zniechęcić do odchudzania.

Przygotuj kuchnię

Pozbądź się wszelkich zmagazynowanych smakołyków, które mogą Cię kusić podczas odchudzania. Słodycze, chipsy, krakersy, solone orzeszki muszą się wynieść z twojego domu. Sól i cukier także nie są konieczne. W ich miejsce wstaw zestaw różnego rodzaju przypraw, począwszy od pieprzu, papryki na ziołach prowansalskich i świeżej pietruszce w doniczce, kończąc. Możesz również zaopatrzyć się w tzw. sól dietetyczną niskosodowaną i stosować ją w małych ilościach, jeśli całkowite wykluczenie soli nie jest możliwe. Jeśli masz zwyczaj słodzić napoje, zaopatrz się w słodziki czy np. stewię. Są one niskokaloryczne jednak równie słodkie jak cukier. Pamiętaj jednak, iż duże ilości słodzików mogą być szkodliwe dla zdrowia. Poliole jak ksylitom, sorbitol mogą wywoływać biegunki, aspartam bóle głowy, a cyklaminiany migreny. 

Waż się raz w tygodniu

Nie jesteśmy urządzeniami, które po wyjściu z fabryki mają stałą masę, która się nie zmienia. W naszych organizmach zachodzą różnego rodzaju reakcje, przemiany, więc nasza masa ciała ulega zmianom. Pamiętaj, że jeśli wchodzisz na wagę przed skorzystaniem z toalety, ważysz także zawartość jelit, pęcherza. Podobnie jeśli ważysz się po jedzeniu. Do tego dochodzi zatrzymywanie wody w ustroju i już gotowe wahania między poszczególnymi pomiarami wykonywanymi w ciągu dnia. Dodatkowo wystarczy dołożyć różny wysiłek fizyczny, aby masa ciała dzisiejsza różniła się od wczorajszej. Wahania mogą dochodzić nawet do 2 kg. Dlatego też, aby niepotrzebnie się nie stresować wyznacz sobie jeden dzień ważenia i zawsze wchodź na wagę o takiej samej porze dnia, w takich samych warunkach. Najlepiej rano, po skorzystaniu z toalety, przed jedzeniem. Pamiętaj także, aby położyć urządzenie na płaskiej, stabilnej powierzchni.

Zakupy rób raz na tydzień

Postaraj się planować swój jadłospis na cały tydzień z góry i według niego szykuj listę zakupów. Z takimi notatkami udaj się na duże zakupy. Pamiętaj jednak, aby nie wychodzić na nie głodną. Wtedy, bowiem łatwiej będzie się Tobie złamać i kupić jakieś łakocie czy większe ilości produktów.  

Strony

Komentarze (35)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-09-13 09:09:58

Tutaj wpisz treść komentarza do Odchudzanie KROK po KROKU...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-08-27 23:48:27

filegator.pl/IjhpONoFmV możecie dać inny link do tego pliku? próbowałam ściągnąć i się nie odczytał

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-08-11 12:55:23

filegator.pl/IjhpONoFmV zbiór chyba wszystkich działających metod na udchudzanie w jednym poradniku :) sama stosuje kilka od pół roku i jestem chudziutka ale nie szkielet :D czuje się świetnie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-08-11 12:56:53

noo mam właśnie dokładnie ten sam poradnik i moja waga nie wzrasta :) a lubie sobie pojeść

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-08-11 12:58:07

Świetny poradnik!!!!! stosuje go od 2 miesięcy i wyniki są widoczne dosłownie z dnia na dzień. Ale ja jestem uparta i stosuje wszystkie metody :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-07-20 20:07:36

ważę 65 kg mam wzrostu 158 i mam 15 lat..jak schudnąć??

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-06-25 15:59:34

Nie zaczęłam jeszcze żadnej konkretnej diety, po za tym , że odłożyłam słodyczę, piję więcej wody, jem trochę mniej , i staram się więcej jesc owocow. narazie od wrzesnia nic nie pomoglo. chyba bardziej na zdrowiu niz na wadze. a sprawy nagle tak się pokrecily ze kazano mi schudnac minimum 4/3 kg w ciągu wakcji. polecacie diety typu gotowych posilkow itd? a moze ocet ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-06-05 11:50:30

Ja polecam dietę 14a Vital, na której schudłam kilka kilogramów w ciągu miesiąca. Sa to gotowe posiłki, które zawierają wszystkie składniki odżywcze, hamują uczucie głodu, więc nie ma mowy o podjadaniu, zwyczajnie nie ma się na nie ochoty.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-10 16:09:09

Odchudzanie to powolny proces, nie należy się spieszyć chociażby dlatego że nie jest to zdrowe dla organizmu. Oświecony kochanek przedstawia bardzo skuteczne i przyjemne metody odchudzania, naprawdę działa :) i są dla każdego www.oswieconykochanek.pl/blog/ciekawostki/jak-szybko-schudnac-w-przyjemny-sposob/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-01-11 11:50:59

"Nie oczekuj także, że schudniesz 10 kg w miesiąc. To jest nierealne(...)"- mi się to udało!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-11-20 18:30:54

Coś ciekawego zapraszam www.youtube.com/watch?v=gTf9anwzFz4

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-11-15 15:25:57

Studia... zależy jak się odżywiamy... Ja odkąd studiuje postanowiłam się zdrowo odżwiać i ograniczyć słodycze i tłuszcze. Schudłam 20kg w pół roku i jestem zadowolona ze swoich osiagnięć. jeszcze 10kg mi zostało... ale cięzko jest teraz się pozbyc tego co przez tyle lat się odkładało tu i tam:) pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz