Jak wreszcie schudnąć?

02 Czerwca 2010

Zrób dietetyczny rachunek sumienia! Odpowiedz na kilka pytań dotyczących swojego jadłospisu i zmień szkodliwe nawyki żywieniowe!Nadprogramowe kilogramy same zaczną znikać!

Jak wreszcie schudnąć?
>

Katorżnicze głodówki i dieta złożona z wody i liści sałaty nie są konieczne, by zrzucić kilka kilogramów przed latem. W rzeczywistości wystarczy szczerze sobie odpowiedzieć na kilka pytań związanych z prowadzonym stylem życia i zmienić nawyki na lepsze.

Pytanie 1. Czego jesz więcej – mięsa czy ryb?

Pamiętaj! Ryby to bogactwo życiodajnych składników, o czym dobrze wiedzą mieszkanki Skandynawii i krajów basenu Morza Śródziemnego. Weź z nich dobry przykład i zamiast steku z czerwonego mięsa czy ociekającego tłuszczem kurczaka z rożna, zasmakuj w łososiu przygotowanym na parze albo grillu. Warto przy tej okazji wyzbyć się typowo polskiego nawyku podawania Ryby otoczonej grubą panierką i usmażonej na pełnej oleju patelni – postaw na lżejszą, pełną aromatycznych ziół kuchnię francuską i przygotuj na przykład na solę w warzywnym towarzystwie.

Pytanie 2.  Czy wierzysz, że słodycze LIGHT nie tuczą?

Produkty light rzeczywiście zawierają mniej tłuszczu i cukru niż ich tradycyjne odpowiedniki. Jednak, kiedy mamy świadomość, że jemy batonik, który zamiast 300 kcal ma tylko 120, spożyjemy trzy takie batoniki. Poza tym, czekolada w wersji light zawiera tyle samo tłuszczu co normalna…

Pytanie 3. Czy umiesz celebrować posiłki?

Na spożywanie każdego posiłku powinnaś przeznaczyć około 45 minut. Jeśli jesz zbyt szybko, mózg nie nadąża z wysyłaniem sygnałów, że głód został zaspokojony i w efekcie pochłaniasz więcej.

Pytanie 4. Czy jesz dużo owoców?

Owoce zawierają fruktozę (cukier) i są bardzo kaloryczne. Nie można z nich, co prawda, zrezygnować (dostarczają organizmowi witaminy, mikroelementy i pektyny), ale nie należy też przesadzać z ich ilością. Zaleca się jedzenie dwóch, trzech owoców dziennie. Jeśli chcesz schudnąć, wystrzegaj się tych najbardziej kalorycznych: avocado (100 g, 107 kcal), winogrona (100 g, 68 kcal), banan (100 g, 60 kcal). Dietetycy polecają spożywanie owoców o najmniejszej zawartości cukru, czyli: melonów i arbuzów (100 g, 19 kcal), grejpfrutów (100 g, 23 kcal), truskawek (100 g, 26 kcal).

Pytanie 5. Ile posiłków jesz w ciągu dnia?

Jeżeli jesz dwa razy dziennie, to znaczy, że jednorazowo pochłaniasz bardzo dużo nadprogramowych kalorii, które odkładają się w tkance tłuszczowej. Dietetycy zalecają jedzenie 4 - 5 małych, ale pełnowartościowych posiłków w ciągu dnia. Zapomnij też o podjadaniu wieczorem – organizm przygotowuje się wtedy do snu i wolniej spala kalorie.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (84)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2013-01-21 18:37:05

heh.....:-) stronka spoko ......... bardzo fajna.................:-) ......................:-) .....:-)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-11-05 21:37:25

celebruję posiłki, zwłaszcza śniadania, do którego pijam Earl Grey Intense Irvinga, w końcu śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-10-15 14:52:56

Najlepiej się zgłosić po dietę do dietetyka. Albo do kliniki. W Warszawie jest klinika metaboliczna Vimed, która dopasowuje diety do fenotypu. Marina Łuczenko jest na takiej diecie i patrzcie jak rewelacyjnie wygląda. Czytałam jej wypowiedzi i twierdzi że także doskonale się czuje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-30 14:31:09

polecam zieloną herbatę, w każdym smaku, piję jej dużo i nie cierpię na nadwagę. A najbardziej lubię herbaty zielone z dodatkami od Irvinga.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-30 14:29:33

A może by tak pić więcej zielonej i białej herbaty? Zwłaszcza, że ostatnio pojawiła się herbata zielona z prażonym ryżem (chyba Irving). W każdym razie herbatę serwują w barach w Japonii po posiłku. No, i sama zielona herbata, pita w dużych ilościach, jest pomocna w chudnięciu. Sprawdzone :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-25 16:33:47

pfu, powolnego odchudzania ale długotrwalego efektu :D ale byka strzeliłam hehe i zapomniałam dodać że nie piję żadnych słodzonych napojów, ale piwka nie umiem sobie czasem odmówić :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-25 16:26:28

ja tylko zmieniłam jasne pieczywo na ciemne nie jem słodyczy ani nie uzywam margaryny do kanapek itp staram sie jesc mniejsze porcje mieso smazone na malej ilosci tluszczu mniej ziemniakow za to wiecej warzyw. i oczywiscie cwicze ok 15 minut dziennie. co mi to dalo? 9 kg mniej od stycznia do maja, powoli, ale za to gdy przez ostatnie tygodnie dopadl mnie jakis szal jedzenia slodyczy i wgl tuczacych rzeczy nie przytylam ani kilograma ! Dlatego jestem zwolenniczka powolnego ale długotrwałego odchudzania. Od paru dni znów stosuję swoją dietę, chce schudnąć łacznie 15 kg czyli wiecej niz polowa celu osiągnieta. :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-22 23:37:31

Odradzać owoce?? Co za durnota! Owoce zawieraja wiele błonnika a także innych substancji, które pomagają spalać łuszcz! Jak ktoś ma ochotę na czekoladę polecam czarną! A jak ktoś nie lubi to lepiej niech zje 2 kostki mlecznej niż batonika! Wgl niektóre porady są poniżej pewnego poziomu wiedzy o dietach!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-13 12:35:12

polecam jagode ktora sprawia ze wszystko smakuje na słodko mozna sobie jesc słodkie warzywka , na allegro mozna znalesc

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-11 20:23:02

ale z tymi owocami to tak n serio?? ;//

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz