Jak uniknąć wieczornego podjadania?

31 Lipca 2009

Cały dzień udaje ci się wytrzymać na diecie, ale wieczorem odczuwasz niewyobrażalny głód i rzucasz się na jedzenie? Radzimy, jak uniknąć wieczornego podjadania i wyrzutów sumienia.

Jak uniknąć wieczornego podjadania?

Zazwyczaj w ciagu dnia jesteś zajeta, nie myślisz o jedzeniu, sumiennie trzymasz się diety i grzecznie sięgasz tylko po warzywa i owoce. Pokusa przychodzi jednak wieczorem. Siedzisz w domu, nudzisz się i marzysz o czymś słodkim... Zjadasz batonika, masz wyrzuty sumienia, ale od jutra obiecujesz poprawę. Przeczytaj, co robić, aby uniknąć wieczornego podjadania:

1. Zamiast jeść - pij

Chodzi głównie o to, żeby zająć czymś ręce i napełnić żołądek. Przygotuj wodę z miętą i cytryną albo zasmakuj w ziołowych herbatkach. Przestaniesz odczuwać głód i wcześniejsze wyrzeczenia nie pójdą na marne.

2. Poszukaj wsparcia u przyjaciółki

Zadzwoń do koleżanki, która też jest na diecie. Razem łatwiej wam będzie powstrzymać się od zjedzenia czegoś kalorycznego. W dodatku wypełnisz sobie czas plotkami przez telefon.

3. Pooglądaj zdjęcia gwiazd

Poszukaj motywacji wśród pięknych i bogatych. Powiedz sobie, że Jessica Alba na pewno nie je batoników o 23. Dlaczego więc ty masz się nie powstrzymać? Jeśli jednak zdjęcia gwiazd cię denerwują i wpędzają w kompleksy, lepiej ich nie przeglądaj.

4. Znajdź sobie zajęcie

Poczytaj książkę, obejrzyj film na DVD, weź odprężającą kąpiel albo pomaluj sobie paznokcie. Najlepiej, żeby to było coś przyjemnego i na tyle zajmującego, aby zapomnieć o głodzie.

5. Zjedz jabłko

Jeśli naprawdę nie możesz juz wytrzymać z głodu, wybierz niekaloryczną przekąskę, bez dodatku cukru i tłuszczu. Może to być jogurt albo sałatka owocowa. Staraj się zawsze mieć coś takiego pod ręką w chwilach słabości.

6. Ruszaj się

Codziennie wieczorem spaceruj około 20 minut. To nieduży wysiłek, a będziesz miała okazję  się dotlenić i rozprostować kości. Pamiętaj tylko, aby stopniować ruch, ponieważ systematycznie zwiększana porcja sportu pomoże ci odpowiednio wyrzeźbić ciało. Ruszając się, tracisz tłuszcz, a nie tkankę mięśniową, tak jak podczas stosowania samej diety.

Powodzenia!

Monika Boruch

Zobacz także:

Przepisy kulinarne: Dietetyczne ciasto dla łasuchów

Jest smaczne, słodkie, a nie tuczy! Ciasto w wersji light to uczta dla podniebienia – bez dodatkowych centymetrów i wyrzutów sumienia!

Hamburger zdrowszy niż sałatka?

Okazuje się, że nierzadko wpadamy w pułapkę zdrowego odżywiania, sądząc niesłusznie, że sałatka, niezależnie od swojego składu, zawsze jest lepsza od tłustej kanapki.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (90)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-02-18 10:51:59

Tutaj wpisz treść komentarza do Jak uniknąć wieczornego podjadania?...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-03-22 17:05:06

W czasie napadu głodu łyknij 2 tabletki błonnika z ananasem popij 2- 3 szkl. wody i na 100% odechce się jeść po jakiejś godz do 2-ch znów wypij dwie szkl. wody i tak dalej. Dziennie można łyknąć 6 tabletek więc spokojnie wystarczy to na te momenty krytyczne kiedy chce się już bardzo jeść.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-08-30 01:13:56

W czasie napadu głodu nie łykaj 2 tabletek błonnika, tylko wypij wodę & efekt ten sam. Dziękuję. Dobranoc.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-10-14 11:29:07

sałatka owocowa czy też jabłko zjedzone przez osobe głodną powodują skok cukru we krwi, co z kolei powodu napad na lodowke.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-10 13:02:51

Mi sie udaje nie jeść, jesli siedzę w necie. Wtedy zapominam o jedzeniu, ale nie mozna przecież tyle spędzać przed kompem ;(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-06 18:28:10

ja daję radę nie jeść nic już po obiedzie. i tak od pół roku. dla chcącego nic trudnego. a jak czuję niedosyt cukru we krwi wtedy wypijam filiżankę cappuccino. i tyle. zawsze mówcie sobie, że jutro też jest dzień, zjecie sobie to coś na co macie ochotę na śniadanie:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-03 19:09:03

ja przed wyjazdem do Norwegii wazylam 52 kg, przez 3 tygodnie przytylam 3kg, a wszystko przez wlasnie moje czeste podjadanie w nocy... mam 157cm i 18 lat.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-01 23:10:42

Nie no. Jak uniknąć wieczornego podjadania? Ruszaj się! x.x

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-07 23:08:04

No co w tym dziwnego? jak pójdziesz na spacer zapomnisz o lodówce.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-01 13:39:42

Ja mam problem ze słodyczami. Zawsze mam ze sobą parę groszy i wychodząc gdziekolwiek zawsze wstąpię do jakiegoś sklepu. I jak patrzę na te wszystkie pyszne rzeczy to nie mogę się opanować i kupuję, a potem w domu się obżeram. Mam 15 lat, 174 cm i 55 kg. Zawsze miałam ładną figurę, ale wiem że przez to co robię przytyję. Co mam zrobić, jak mam się opanować zanim będzie za późno?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-01 18:57:25

Proste - nie noś przy sobie drobnych:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-17 18:25:49

Omijaj półki ze słodyczami,nie noś drobnych

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-01 12:08:54

http://prywatnezdrowie.pl/uzytkownicy/rejestracja/?from=41e8d659bd za rejestrację i zgłoszenie do konkursu opaska z czujnikiem promieni UV a za zaproszenie 3 osób termometr elektroniczny ;) polecam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-07-31 20:54:31

podobno sie jablek przed snem nie je a po drugie ten artykul juz kiedys byl

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz