Jak nie przytyć na jesień?

27 Października 2008

Jesienna pogoda zaczyna na nas powoli działać - nie chce nam się wychodzić, zamiast tego wolimy posiedzieć w domu. To wzmaga apetyt, w końcu trzeba się czymś zająć...

Jak nie przytyć na jesień?

Jesienią i zimą nasz jadłospis oraz nawyki żywieniowe ulegają zmianom, jest to naturalna kolej rzeczy. Pogoda, szybciej zapadający zmrok, a przez to krótszy dzień - nie nastrajają do aktywnego spędzania wolnego czasu. Gdy jest zimniej, lubimy zjeść coś ciepłego, a jest to zazwyczaj, dodatkowo, tłustsze. Aby zachować swoją wagę i nie nabrać tłuszczyku na zimne miesiące, jak foka, wystarczy, żebyś stosowała się do kilku prostych rad.

Przede wszystkim, nie możesz zapominać o dostarczaniu swojemu organizmowi odpowiedniej porcji witamin. Jesienią i zimą są mu jeszcze bardziej potrzebne do walki z wirusami, chorobami oraz bakteriami. Oprócz witamin ważne są też składniki mineralne: magnez (poprawia nastrój), wapń. Najlepiej jeść je w naturalnej postaci warzyw i owoców, a tylko wspierać się zestawami witamin w pigułkach.

Prawidłową wagę pomogą ci utrzymać podstawowe zasady, o których często w natłoku codziennych czynności zapominamy, a które warto przypomnieć:

  • Pilnuj kalorii. Nie chodzi o skrupulatne liczenie każdej i robienie sobie tabelek, ale o rozsądne jedzenie. W menu nie powinno być bomb kalorycznych w stylu jedzenia z fast foodów, czy megadeserów. Zimą mniej się ruszasz, więc twój organizm potrzebuje mniej kalorii. Ograniczaj ich ilość stopniowo, tak aby przyzwyczaić żołądek do mniejszych dawek.
  • Nie zapominaj o rybach, szczególnie tych morskich. Postaraj się, żeby pojawiały się w twoim jadłospisie przynajmniej 3 razy w tygodniu. Zawarte w nich kwasy tłuszczowe przyspieszają metabolizm. Ogranicz ilość czerwonego mięsa na rzecz białego, jest chudsze.
  • Pamiętaj o śniadaniu. Jeśli go nie zjesz, twój organizm będzie się domagał pożywienia. Z głodu zjesz to, co akurat będzie dostępne, a więc pewnie coś niezdrowego i kalorycznego. Najlepiej, by śniadanie składało się z węglowodanów złożonych (płatki, ciemne pieczywo) i węglowodanów prostych (owoce). Taki zestaw zapewni organizmowi siłę do pracy na cały dzień.
  • Ogranicz sól i cukier. Cukier zawarty w batonikach zapewni tylko krótkotrwały zastrzyk energii. Zjedzenie go da porcję kalorii, ale nici z uczucia najedzenia. Zamiast słodyczy wybieraj owoce albo bakalie. Sól powoduje nadciśnienie. Nie dosalaj dań i nie jedz przekąsek oraz rzeczy z duża ilością soli (chipsy, sery, konserwy).
  • Postaw na tradycję - zupy są nie tylko niskokaloryczne, ale i mają dużo warzyw. Poza tym, ciepłe jedzenie jest bardziej sycące. Mniejsza porcja wystarczy do najedzenia się.
  • Zamiast rzadkich, obfitych posiłków, wybierz częste, ale skromne. Powinnaś jeść co 3 godziny. Mniejsze porcje pomagają zachować prawidłowy poziom glukozy. Zorganizuj sobie dzień tak, aby spożywać 3 posiłki podstawowe oraz 2 z przekąskami. Odpowiednie skonstruowanie planu żywieniowego pozwala na utrzymywanie energii w organizmie i dostarczanie mu nowej, potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania.
  • Podstawą diety powinny być warzywa. Zawarty w nich błonnik wpływa na pracę jelit i trawienie. Ale najważniejsze są witaminy, które zapewnią organizmowi ochronę przed czyhającymi wirusami i bakteriami. W trakcie dnia, jako przekąski, wykorzystuj marchewki albo seler.

Strony

Komentarze (35)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-30 14:33:00

ja ani nie utyje ani nie schudne..w wakacje jak wyjechalam do bulgarii to bylo tam tak ochydne jedzenie ze doslownie nie jadlam nic przez blisko tydzien pozniej kolezanki mnie zmusily...nic nie schudlam xD w sumie mi tam moja waga odpowiada waze 53kg przy 163cm wzrostu

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-11-11 10:12:00

zbadaj hormony, ja też tak miałam poszłam na zwykłą kontrolę do ginekologa a ten kazał mi zrobic badania Tsh T3 T4 i wyszło-- nadczynnośc tarczycy, powiedział, że dlatego nie mogę schudnąc mimo że sie nie obżeram... teraz jest już lepiej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-11-04 07:42:00

Gosc wiecie co? dla mnie najlepsze i najskuteczniejsze są głodówki. tyle wam powiem. A potem bedziesz tyla po lyzeczce cukru. - ZGADZAM SIE

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-11-03 10:34:00

mi zadna dieta nie pomaga jakos tak dziwnie mogee prawie nic nie jesc przez jakis czas i nie schude , a moge jest bardzo duzoo i nie zgrubne :/:/ a chciala bym schudnąc

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-11-02 19:50:00

[quote="Gosc"]wiecie co? dla mnie najlepsze i najskuteczniejsze są głodówki. tyle wam powiem.[/quote] A potem bedziesz tyla po lyzeczce cukru.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-30 19:55:00

wiecie co? dla mnie najlepsze i najskuteczniejsze są głodówki. tyle wam powiem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-30 16:19:00

witam, jestem dziennikarką i szukam osób, które mają problem ze swoją wagą. Są za grube, za chude i cierpi przez to ich związek, albo są po prostu nieszczęśliwe. A może ktoś z Was stosował jakąś dietę, która miała pomóc, a tak naprawdę zaszkodziła?. Proszę, piszcie joann5@ymail.com

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-29 18:55:00

ha ha ha i co to nic nie pomaga na takiej djecie jestem już pół roku i prawie nic nie schódłam więc co to jest za sposób

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-28 20:23:00

[quote="igus"]Najlepsza odp na to pytanie:P Byc studentem:D[/quote] zależy jeszcze jakiej uczelni... moja uczelnia tak mnie zajeżdza ze masakra jem w biegu to co w ręce wpadnie i skutek odwrotny zamiast chudnąć troszku mi się zawsze przytyje.... koleżanki z roku mają tak samo:P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-28 18:31:00

odpowieć na temat: nie żreć!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz