Kilka słów do dziewczyn z nadwagą, czyli jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

12 Września 2017

Podnosić ciężary czy zasuwać na orbitreku? Ćwiczyć w domu czy iść pobiegać? Jeśli chcesz schudnąć, musisz wiedzieć, jak trenować.

fitness

Z zazdrością patrzysz na celebrytki, które dwa tygodnie po porodzie smukłe i jędrne pozują na ściankach? Na modelki, po których nie widać żadnych ciąż? Na aktorki, które przytyły do roli, a teraz znowu zachwycają figurą? Ty naprawdę wyciskasz z siebie siódme poty, ćwiczysz z Chodakowską, Lewandowską, Gacką, wstajesz rano, żeby pobiegać, umawiasz się z koleżanką na siłowni, a efekty są mizerne?

Już wiadomo, gdzie jest pies pogrzebany: w twoim treningu panuje chaos.

Ustalmy dwa fakty:

  • Ruszać się warto przede wszystkim dla zdrowia. Wtedy nieważne jak, choć oczywiście ćwiczyć trzeba z głową. Chodzi o to, że każda forma ruchu jest nieoceniona.
  • Jeśli trening ma być odchudzający, musisz wiedzieć, jak ćwiczyć.
  • Jaki trening na odchudzanie?

W tym akapicie rozważymy 3 rodzaje treningów, które wykonywane regularnie mogą dać efekt odchudzający.

Zobacz także: Supertrik: jedz ciasto na śniadanie i chudnij!

Trening kardio

Trening kardio zwany jest również treningiem wytrzymałościowym, aerobowy i tlenowym. To każda forma ruchu, która sprawia, że twoje serce bije szybciej. Kardio daje w kość! Klasyczny trening kardio to bieganie czy jazda na rowerze. Ale też trening na bieżni czy orbitreku. Trening kardio, o odpowiedniej intensywności, da efekt odchudzający. Co to znaczy o odpowiedniej intensywności? W tym celu posłużymy się kalkulatorem tętna maksymalnego. Najprościej obliczyć go według wzoru:

HRmax (tętno maksymalne) = 220 – wiek (w latach)

Przykład: jeśli masz 20 lat, to 220–20=200. Wniosek? Twoje tętno maksymalne to 200.

Uwaga! Najskuteczniejszy w spalaniu tkanki tłuszczowej jest trening na poziomie ok. 80 procent tętna maksymalnego.

To wszystko może jednak wydawać się dość skomplikowane, szczególnie jeśli nie masz specjalistycznej wiedzy, a po prostu chcesz trochę schudnąć. Co zatem musisz wiedzieć? Tak, trening typu bieganie, podskoki, rower, taniec, jazda na rolkach, ćwiczenia na orbitreku albo na bieżni, wykonywane regularnie (3–4 razy w tygodniu po 30–40 minut) i z zaangażowaniem (serce ma bić porządnie, na ok. 80 procent HRmax) da efekt odchudzający. Ale…

Interwały

Znacznie skuteczniejszy w odchudzaniu jest trening interwałowy. Polega on na naprzemiennych szybkich i wolnych ćwiczeniach. Np. 2 minuty truchtu + 2 minuty szybkiego biegu. Interwały mogą wydawać się proste, ale są przeznaczone dla osób zaawansowanych. Jeśli nie ruszasz się zbyt często, nie powinnaś od nich zaczynać. W czasem jednak, w miarę budowania formy, będziesz mogła przejść na trening interwałowy. Badania dowiodły, że interwały są bardzo skuteczne w odchudzaniu. Ale…

 

 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (2)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Monika
(Ocena: 5)
2017-09-12 20:49:58

Mi udało się sporo schudnąć w krótkim czasie korzystając z tej diety połączonej z ćwiczeniami http://dieta-lux.pl/44535

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-09-13 11:12:39

WON Z TYM SPAMEM!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1